Beroepingswerk, deel 4
- Wilma van den Berg
PKN
Beroepen: te Ridderkerk (herv. gem. Drievliet-Oostendam), H. Russcher te Barneveld (herv.).
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Arnhem, C. G. Vreugdenhil te Vlissingen; te Leiderdorp, W. Harinck te Woerden.
Bond van Vrije Evang. Gem.
Beroepen: te Den Haag, kand. W. Verdonk te Den Haag, die dit beroep heeft aangenomen.
refdag.nl
Beroepen: te Ridderkerk (herv. gem. Drievliet-Oostendam), H. Russcher te Barneveld (herv.).
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Arnhem, C. G. Vreugdenhil te Vlissingen; te Leiderdorp, W. Harinck te Woerden.
Bond van Vrije Evang. Gem.
Beroepen: te Den Haag, kand. W. Verdonk te Den Haag, die dit beroep heeft aangenomen.
refdag.nl
- Wilma van den Berg
- Wilma van den Berg
PKN
Beroepen: te Assen (prot., wijkgem. Vredeveld), mw. W. van Noord te Stedum (geref.), die dit beroep heeft aangenomen; te Katwijk aan Zee (herv., wijkgem. Maranatha), E. K. Foppen te Bleiswijk (herv.).
Geref. Kerken Vrijg.
Beroepbaar: (per 1 november) J. M. van Leeuwen te Bunschoten-Spakenburg.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Brakel, B. J. van Boven te De Valk-Wekerom; te Ridderkerk-Slikkerveer, C. G. Vreugdenhil te Vlissingen.
Refdag.nl
Beroepen: te Assen (prot., wijkgem. Vredeveld), mw. W. van Noord te Stedum (geref.), die dit beroep heeft aangenomen; te Katwijk aan Zee (herv., wijkgem. Maranatha), E. K. Foppen te Bleiswijk (herv.).
Geref. Kerken Vrijg.
Beroepbaar: (per 1 november) J. M. van Leeuwen te Bunschoten-Spakenburg.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Brakel, B. J. van Boven te De Valk-Wekerom; te Ridderkerk-Slikkerveer, C. G. Vreugdenhil te Vlissingen.
Refdag.nl
- Wilma van den Berg
On topic graag, anders krijgen we beroepingswerk (5)Wilma van den Berg schreef:Erasmiaan, 't is maar net of ik hier "langskom" ja dan nee. Het is niet mijn plan om hier elke dag wat neer te zetten hoor, dat wordt zo standaardErasmiaan schreef:Je bent goed bezig, Wilma! Zo mis ik niks van het beroepingswerk!
Ds Vreugdenhil krijgt trouwens veel beroepen !
In Ridderkerk zijn 2 gemeentes: Ridderkerk en Ridderkerk-Slikkerveer. Eerstgenoemde heeft ds. De Leeuw sinds kort als predikant, de andere beroept nu dus ds. Vreugdenhil.freek schreef:Ik dacht dat ridderkerk pas een dominee gekregen heeft: een uit Canada?Gefopt schreef:5 in totaal nu: Rotterdam-Zuidwijk, Groningen, Scheveningen, Arnhem en Ridderkerk-Slikkerveer.geledu schreef:Ds Vreugdenhil krijgt trouwens veel beroepen !
Had van Ridderkerk-Slikkerveer niet verwacht dat ze Ds. Vreugdenhil zouden beroepen. Maar zo zie je maar weer...Gefopt schreef:In Ridderkerk zijn 2 gemeentes: Ridderkerk en Ridderkerk-Slikkerveer. Eerstgenoemde heeft ds. De Leeuw sinds kort als predikant, de andere beroept nu dus ds. Vreugdenhil.freek schreef:Ik dacht dat ridderkerk pas een dominee gekregen heeft: een uit Canada?Gefopt schreef:5 in totaal nu: Rotterdam-Zuidwijk, Groningen, Scheveningen, Arnhem en Ridderkerk-Slikkerveer.geledu schreef:Ds Vreugdenhil krijgt trouwens veel beroepen !
Laatst gewijzigd door Klaas-Jan op 05 okt 2007, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Boeiend.Klaas-Jan schreef:Had van Ridderkerk-Slikkerveer niet verwacht dat ze Vreugdenhil zouden beroepen. Maar zo zie je maar weer...Gefopt schreef:In Ridderkerk zijn 2 gemeentes: Ridderkerk en Ridderkerk-Slikkerveer. Eerstgenoemde heeft ds. De Leeuw sinds kort als predikant, de andere beroept nu dus ds. Vreugdenhil.freek schreef:Ik dacht dat ridderkerk pas een dominee gekregen heeft: een uit Canada?Gefopt schreef: 5 in totaal nu: Rotterdam-Zuidwijk, Groningen, Scheveningen, Arnhem en Ridderkerk-Slikkerveer.
Ik zou niet weten waarom niet. Is de tweede keer al. Is ook al gebeurd voordat ds. Vreugdenhil naar Vlissingen ging.Klaas-Jan schreef:Had van Ridderkerk-Slikkerveer niet verwacht dat ze Ds. Vreugdenhil zouden beroepen. Maar zo zie je maar weer...Gefopt schreef:In Ridderkerk zijn 2 gemeentes: Ridderkerk en Ridderkerk-Slikkerveer. Eerstgenoemde heeft ds. De Leeuw sinds kort als predikant, de andere beroept nu dus ds. Vreugdenhil.freek schreef:Ik dacht dat ridderkerk pas een dominee gekregen heeft: een uit Canada?Gefopt schreef: 5 in totaal nu: Rotterdam-Zuidwijk, Groningen, Scheveningen, Arnhem en Ridderkerk-Slikkerveer.
In Ridderkerk-Slikkerveer is ds. Vreugdenhil nu voor de 3e keer beroepen:jan03 schreef:Ik zou niet weten waarom niet. Is de tweede keer al. Is ook al gebeurd voordat ds. Vreugdenhil naar Vlissingen ging.Klaas-Jan schreef:Had van Ridderkerk-Slikkerveer niet verwacht dat ze Ds. Vreugdenhil zouden beroepen. Maar zo zie je maar weer...Gefopt schreef:In Ridderkerk zijn 2 gemeentes: Ridderkerk en Ridderkerk-Slikkerveer. Eerstgenoemde heeft ds. De Leeuw sinds kort als predikant, de andere beroept nu dus ds. Vreugdenhil.freek schreef: Ik dacht dat ridderkerk pas een dominee gekregen heeft: een uit Canada?
1. mei 1987
2. sept. 2003
3. okt. 2007
Verder is het niet geheel onbegrijpelijk dat ds. Vreugdenhil in Slikkerveer beroepen is. Predikanten met dezelfde accenten hebben daar ook gestaan (ds. J. Driessen, ds. A. Elshout, ds. M. Golverdingen). Verder zijn sinds het vertrek van ds. Van Gelder (dec. 1998) ook beroepen uitgebracht op de predikanten Driessen, Van der Net, Kattenberg, W. Harinck, etc.