Beroepingswerk, deel 4

Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

PKN
Beroepen: te Ridderkerk (herv. gem. Drievliet-Oostendam), H. Russcher te Barneveld (herv.).

Geref. Gemeenten
Beroepen: te Arnhem, C. G. Vreugdenhil te Vlissingen; te Leiderdorp, W. Harinck te Woerden.

Bond van Vrije Evang. Gem.
Beroepen: te Den Haag, kand. W. Verdonk te Den Haag, die dit beroep heeft aangenomen.

refdag.nl
Wilma van den Berg

PKN
Beroepen: als pred. bijz. opdracht (predikant-staflid Bond van Ned. Predikanten), M. Menninga te Nieuwe Pekela (herv.).

refdag.nl
Wilma van den Berg

PKN
Beroepen: te Assen (prot., wijkgem. Vredeveld), mw. W. van Noord te Stedum (geref.), die dit beroep heeft aangenomen; te Katwijk aan Zee (herv., wijkgem. Maranatha), E. K. Foppen te Bleiswijk (herv.).

Geref. Kerken Vrijg.
Beroepbaar: (per 1 november) J. M. van Leeuwen te Bunschoten-Spakenburg.

Geref. Gemeenten
Beroepen: te Brakel, B. J. van Boven te De Valk-Wekerom; te Ridderkerk-Slikkerveer, C. G. Vreugdenhil te Vlissingen.

Refdag.nl
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Je bent goed bezig, Wilma! Zo mis ik niks van het beroepingswerk!
Wilma van den Berg

Erasmiaan schreef:Je bent goed bezig, Wilma! Zo mis ik niks van het beroepingswerk!
Erasmiaan, 't is maar net of ik hier "langskom" ja dan nee. Het is niet mijn plan om hier elke dag wat neer te zetten hoor, dat wordt zo standaard :wink:
geledu

Bericht door geledu »

Wilma van den Berg schreef:
Erasmiaan schreef:Je bent goed bezig, Wilma! Zo mis ik niks van het beroepingswerk!
Erasmiaan, 't is maar net of ik hier "langskom" ja dan nee. Het is niet mijn plan om hier elke dag wat neer te zetten hoor, dat wordt zo standaard :wink:
On topic graag, anders krijgen we beroepingswerk (5) :wink:

Ds Vreugdenhil krijgt trouwens veel beroepen !
Gefopt

Bericht door Gefopt »

geledu schreef:Ds Vreugdenhil krijgt trouwens veel beroepen !
5 in totaal nu: Rotterdam-Zuidwijk, Groningen, Scheveningen, Arnhem en Ridderkerk-Slikkerveer.
freek

Bericht door freek »

Gefopt schreef:
5 in totaal nu: Rotterdam-Zuidwijk, Groningen, Scheveningen, Arnhem en Ridderkerk-Slikkerveer.
Ik dacht dat ridderkerk pas een dominee gekregen heeft: een uit Canada?
Gefopt

Bericht door Gefopt »

freek schreef:
Gefopt schreef:
In Ridderkerk zijn 2 gemeentes: Ridderkerk en Ridderkerk-Slikkerveer. Eerstgenoemde heeft ds. De Leeuw sinds kort als predikant, de andere beroept nu dus ds. Vreugdenhil.
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Gefopt schreef:
freek schreef:
Gefopt schreef:
In Ridderkerk zijn 2 gemeentes: Ridderkerk en Ridderkerk-Slikkerveer. Eerstgenoemde heeft ds. De Leeuw sinds kort als predikant, de andere beroept nu dus ds. Vreugdenhil.
Had van Ridderkerk-Slikkerveer niet verwacht dat ze Ds. Vreugdenhil zouden beroepen. Maar zo zie je maar weer...
Laatst gewijzigd door Klaas-Jan op 05 okt 2007, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
freek

Bericht door freek »

Klaas-Jan schreef:
Gefopt schreef:
freek schreef:
Gefopt schreef: 5 in totaal nu: Rotterdam-Zuidwijk, Groningen, Scheveningen, Arnhem en Ridderkerk-Slikkerveer.
Had van Ridderkerk-Slikkerveer niet verwacht dat ze Vreugdenhil zouden beroepen. Maar zo zie je maar weer...
Boeiend.
geledu

Bericht door geledu »

Gedragsregels
Op het forum gelden een aantal gedragsregels:
- (...) Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

geledu schreef:Gedragsregels
Op het forum gelden een aantal gedragsregels:
- (...) Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.
Sorry, was niet mijn bedoeling. Ik heb het gewijzigd. Ging overigens per ongeluk...

Goede gedragsregel trouwens...
jan03

Bericht door jan03 »

Klaas-Jan schreef:
Gefopt schreef:
freek schreef:
Gefopt schreef: 5 in totaal nu: Rotterdam-Zuidwijk, Groningen, Scheveningen, Arnhem en Ridderkerk-Slikkerveer.
Had van Ridderkerk-Slikkerveer niet verwacht dat ze Ds. Vreugdenhil zouden beroepen. Maar zo zie je maar weer...
Ik zou niet weten waarom niet. Is de tweede keer al. Is ook al gebeurd voordat ds. Vreugdenhil naar Vlissingen ging.
Anti-quoq

Bericht door Anti-quoq »

jan03 schreef:
Klaas-Jan schreef:
Gefopt schreef:
freek schreef: Ik dacht dat ridderkerk pas een dominee gekregen heeft: een uit Canada?
Ik zou niet weten waarom niet. Is de tweede keer al. Is ook al gebeurd voordat ds. Vreugdenhil naar Vlissingen ging.
In Ridderkerk-Slikkerveer is ds. Vreugdenhil nu voor de 3e keer beroepen:
1. mei 1987
2. sept. 2003
3. okt. 2007
Verder is het niet geheel onbegrijpelijk dat ds. Vreugdenhil in Slikkerveer beroepen is. Predikanten met dezelfde accenten hebben daar ook gestaan (ds. J. Driessen, ds. A. Elshout, ds. M. Golverdingen). Verder zijn sinds het vertrek van ds. Van Gelder (dec. 1998) ook beroepen uitgebracht op de predikanten Driessen, Van der Net, Kattenberg, W. Harinck, etc.
Gesloten