Gevangenen zingen zich de vrijheid in

Plaats reactie
takkie

Gevangenen zingen zich de vrijheid in

Bericht door takkie »

MACHAKOS - Tien gevangenen zijn ongezien uit een Keniase politiecel ontsnapt, terwijl ze uit volle borst geestelijke liederen zongen en hardop God aanbaden.

Door het lawaai hoorde niemand hoe de gevangen, van wie enkelen werden gezocht voor moord en roofovervallen, de tralies van een raam doorzaagden en op slechts enkele meters van de politiemannen het terrein afrenden. De ontsnapping werd volgens het dagblad Daily Nation van vrijdag pas tijdens het ochtendappèl opgemerkt.

"Deze mensen stoorden ons echt, terwijl ze het evangelie probeerden te preken'', aldus een gevangene uit een naburige cel. De verdachten dankten God onder meer hardop voor de wonderlijke wijze waarop de apostel Paulus in de eerste eeuw van de christelijke jaartelling uit een Romeinse cel werd vrijgelaten.

De overige gevangenen dachten dat de arrestanten in slaap waren gevallen toen het eindelijk stil werd in de cel. De politie wist donderdag slechts een van de verdachten op te pakken, aldus de krant.
Harry

Bericht door Harry »

Welja, en mensen die van moord worden verdacht lopen weer vrij rond. Beetje vreemde manier van bijbelinterpretatie.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zingen maakt vrij
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Welja, en mensen die van moord worden verdacht lopen weer vrij rond. Beetje vreemde manier van bijbelinterpretatie.
Beetje vreemde manier van denken over Gods Woord. Deze dingen gebeuren.

God werkt ook in gevangenissen!!

Dus als je een moord begaan heb ben je verloren???
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

God werkt ook in gevangenissen!!
In sommige continenten is het heel gewoon om geestelijke liederen in het openbaar te zingen. Als je de bus instapt, als je in een wachtrij staat, als je wijn gaat drinken ect.
Meer uit gewoonte (goede gewoonte:D) dan om God daadwerkelijk te dienen.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
God werkt ook in gevangenissen!!
In sommige continenten is het heel gewoon om geestelijke liederen in het openbaar te zingen. Als je de bus instapt, als je in een wachtrij staat, als je wijn gaat drinken ect.
Meer uit gewoonte (goede gewoonte:D) dan om God daadwerkelijk te dienen.
Wie zegt dat?
En dus iedereen die daar God dient is geen Kind van God?? Lekker hard geoordeeld. God heeft overal zijn kinderen zitten. En wij kunnen nog weleens een voorbeeld aan hen nemen. Om overal eens voor te bidden en om de kleinste dingen een wonder te zien. Maar nee, wij willen graag grotere wonderen zien.

Een beetje bevooroordeeld vindt ik zoiets.
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

En dus iedereen die daar God dient is geen Kind van God?? Lekker hard geoordeeld
Jammer dat er mensen zijn die een posting zo verdraaien.
Ik geef alleen maar aan, dat het de normaalste zaak van de wereld is dat men daar op straat geeestelijke liederen zingt. Dat zegt verder niets over iemand's staat. Ik meen daar ook niet iets over gezegd te hebben.

Tip;
Tel even tot 10 voor je reageert of lees betreffende posting nog eens door. Als je dan nog gefrustreert ben klik dan even op onderstaande link

http://www.primat.se/primat/apelogic.asp

vr gr
Gerrit
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
limosa

Bericht door limosa »

even on-topic nog: waren die mensen nou vals beschuldigd omdat ze christen waren of was ze werkelijk reden ze te verdenken. dat maakt volgens mij een groot verschil voor de beoordeling van dat bericht over de ontsnapping
england

Bericht door england »

Idd!!
Want al is iemand tot God gekomen in de gevangenis, dat houdt nog niet in dat ie z'n straf niet uit hoeft te zitten! Hij is dan wel door God vrijgesproken, maar niet door de maatschappij!
Natuurlijk kan hij dan wel een getuige zijn in zijn omgeving, maar dit valt eerder onder Gods Naam ijdel gebruiken.....!
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
Oorspronkelijk gepost door Harry
Welja, en mensen die van moord worden verdacht lopen weer vrij rond. Beetje vreemde manier van bijbelinterpretatie.
Beetje vreemde manier van denken over Gods Woord. Deze dingen gebeuren.

God werkt ook in gevangenissen!!

Dus als je een moord begaan heb ben je verloren???
Nee, dan ben je zeker niet verloren. Maar dan moet je nog wel gewoon je straf uit zitten. Je kunt gaan zingen tot je een ons weegt, het lijkt me geen reden voor strafvermindering.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

zoals het op mij overkomt, waren die liederen gewoon een afleidingsmaneuvre omte ontsnappen, wat ze dus gelukt is... of ze iets voor de inhoud voelden is maar de vraag...
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik moet wel zeggen dat ze humor hebben. Vooral die verwijzing naar Paulus.

Doet me toch denken aan de strip van Lucky Luke, waar Averell Dalton in de ban raakt van een of andere louche profeet. Zijn slimmere broer Joe probeert dat uit te buiten om te kunnen ontsnappen, maar door de oprechte trouw van Averell aan die profeet milukt dat schromelijk...

Aan de andere kant kun je je inderdaad afvragen of hier geen sprake is van ijdel geburik van Gods naam.
Plaats reactie