"Jij Daar" onder censuur.......

Grace

Bericht door Grace »

Kislev schreef:Ik zou eerst die brief zelf wel eens willen lezen. Want de manier waarop refo-nieuws erover schrijft heeft niet al mijn vertrouwen. Dat is helemaal geen refo(breed)-nieuws maar een propagandasite voor de SRA, jijdaar en refoweb. Meer niet.
Hoe kom je hier bij?
Kislev schreef:Wat een ontzettende idioterie dat er gelijk een site over deze kwestie wordt geopend inclusief de tekst van de brief, reactie daarop, de reacties van de diverse forums etc.

Ik zeg niet dat ik helemaal achter de brief van die kerkenraad sta, maar ik begin wel steeds meer te vervreemden van die SRA/Jijdaar/Refoweb wereld met bijbehorend sfeertje.
(Vooropgesteld: Ik heb helemaal niets te maken met deze kwestie, in die zin ben ik een buitenstaander. Ik kom nooit op de jongerenavonden in Doorn e.o., (ben er in het verleden ooit eens geweest.) Tevens ken ik die Terwolde-gemeente niet)

Maar goed. Er wordt anders maar wat graag gevolgd wat er allemaal op genoemde sites te vinden is, want aan de reacties te merken wordt het behoorlijk meegekeken en uitgepluisd. Tevens vinden we refo-nieuws afschuwelijk, maar we volgen alles op de voet. En zodra er iets opkomt waar we op kunnen schieten, dan zullen we het ook direct doen.

Laat het dan gewoon helemaal links liggen en besteed er geen aandacht aan. Anders gezegd: wees een licht in je omgeving.
MariaW

Bericht door MariaW »

Pff, wat heftig hier allemaal.

Uit het oogpunt van de kerkenraad begrijp ik hun brief, alleen ik denk niet dat de brief de juiste manier is geweest.

Uit het oogpunt van de Jij-daar bezoekers begrijp ik hun reactie, en de open brief.

Maar ik begrijp totaal NIET dat er zo'n website opgezet wordt (waar hier al een keer naar gerefereerd is.) Ik distantieer mij daar ook van. Op een dergelijke manier mag niet gesproken worden over ambtsdragers, zowel ouderlingen als diakenen. Het is van beide kanten, wie Gods kinderen aanraakt, raakt Zijn oogappel aan. Laten we ootmoedig in gebed gaan voor beide partijen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MariaW schreef:Pff, wat heftig hier allemaal.

Uit het oogpunt van de kerkenraad begrijp ik hun brief, alleen ik denk niet dat de brief de juiste manier is geweest.

Uit het oogpunt van de Jij-daar bezoekers begrijp ik hun reactie, en de open brief.

Maar ik begrijp totaal NIET dat er zo'n website opgezet wordt (waar hier al een keer naar gerefereerd is.) Ik distantieer mij daar ook van. Op een dergelijke manier mag niet gesproken worden over ambtsdragers, zowel ouderlingen als diakenen. Het is van beide kanten, wie Gods kinderen aanraakt, raakt Zijn oogappel aan. Laten we ootmoedig in gebed gaan voor beide partijen.
En daar sluit ik me bij aan!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ander

Bericht door Ander »

Grace schreef:
Maar goed. Er wordt anders maar wat graag gevolgd wat er allemaal op genoemde sites te vinden is, want aan de reacties te merken wordt het behoorlijk meegekeken en uitgepluisd. Tevens vinden we refo-nieuws afschuwelijk, maar we volgen alles op de voet. En zodra er iets opkomt waar we op kunnen schieten, dan zullen we het ook direct doen.

Laat het dan gewoon helemaal links liggen en besteed er geen aandacht aan. Anders gezegd: wees een licht in je omgeving.
Wat een onzin! Oké, links laten liggen, lijkt me goed. Maar dat een reactie van een kerkenraad uit bewogenheid (de brief bevat toch echt niets lelijks, al is niet iedereen het er mee eens) zulke verschrikkelijke reacties oproept bij mensen die sympathieën hebben met Jij daar activiteiten is afschuwelijk. Een teken aan de wand! Daar moet op geschoten worden. De avonden zelf en de sprekers die er komen zijn ook niet altijd vrij van kritiseren van de prediking in de kerken maar dat dit dan het gevolg moet zijn... Heel erg. En in Bijbels licht gezien zielsmisleidend en duivelswerk. Ik kan er toch echt niets anders van maken...
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Misschien beter dat dit topic gesloten wordt....
memento

Bericht door memento »

Wilma van den Berg schreef:Misschien beter dat dit topic gesloten wordt....
Aangezien er toch weinig zinnigs gezegd word, bij dezen een slotje.
Gesloten