Paranormale zaken

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Moderator opmerking

De discussie over regels door de kerkenraad is naar dit topic gesplitst.

Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Soms is het lastig om grenzen te vinden wat paranormaal is en wat niet.
Ik heb in een winkel gewerkt. Ik hielp een vrouw die vroeg waar het kaftpapier stond. Ik wees haar naar het blauwe en het groene kaftpapier, want zei ik: ik denk dat uw zoon het witte en het roze niet zo mooi vind.
Als een wesp gestoken reageerde ze: ik heb niets gezegt over een zoon en ik ken jou niet!? Hoe ben je daar achter gekomen!? Ze is half boos/half angstig snel de winkel uitgelopen en ik was te verbaast over mijzelf om te reageren.

Ik heb een serie dromen gehad die later echt gebeurden. Veel van die dromen heb ik naar het land van toeval verdreven.
3 jaar geleden had ik een droom over dat mijn ouders een huis hadden met uitzicht op het weiland en dat de zolderkamer groter was dan het huidige huis. Bovendien stond daar een tv in de kamer en ik sliep op dat moment op de zolderkamer en kon me niet voorstellen dat ik een tv daar wilde hebben. Ik ga niet vertellen waar de droom inhoudelijk over ging omdat het mij schokte. Maar goed, ik negeerde de droom, want hij klopte niet. Wij woonden op dat moment midden in de stad en op dat moment zag ik niet in dat we ooit zo zouden kunnen wonen.
Drie jaar later wonen mijn ouders toch precies in zo'n huis als in mijn droom. Slaapt mijn zusje op de bewuste zolderkamer en heeft ze precies de tv op haar kamer staan als wat ik in mijn droom had gezien, namelijk de tv die van mijn ouders was geweest.
Marnix

Bericht door Marnix »

Kaw schreef:Soms is het lastig om grenzen te vinden wat paranormaal is en wat niet.
Ik heb in een winkel gewerkt. Ik hielp een vrouw die vroeg waar het kaftpapier stond. Ik wees haar naar het blauwe en het groene kaftpapier, want zei ik: ik denk dat uw zoon het witte en het roze niet zo mooi vind.
Als een wesp gestoken reageerde ze: ik heb niets gezegt over een zoon en ik ken jou niet!? Hoe ben je daar achter gekomen!? Ze is half boos/half angstig snel de winkel uitgelopen en ik was te verbaast over mijzelf om te reageren.

Ik heb een serie dromen gehad die later echt gebeurden. Veel van die dromen heb ik naar het land van toeval verdreven.
3 jaar geleden had ik een droom over dat mijn ouders een huis hadden met uitzicht op het weiland en dat de zolderkamer groter was dan het huidige huis. Bovendien stond daar een tv in de kamer en ik sliep op dat moment op de zolderkamer en kon me niet voorstellen dat ik een tv daar wilde hebben. Ik ga niet vertellen waar de droom inhoudelijk over ging omdat het mij schokte. Maar goed, ik negeerde de droom, want hij klopte niet. Wij woonden op dat moment midden in de stad en op dat moment zag ik niet in dat we ooit zo zouden kunnen wonen.
Drie jaar later wonen mijn ouders toch precies in zo'n huis als in mijn droom. Slaapt mijn zusje op de bewuste zolderkamer en heeft ze precies de tv op haar kamer staan als wat ik in mijn droom had gezien, namelijk de tv die van mijn ouders was geweest.
Opmerkelijk. Hoe zou het komen dat je dit droomde en wat was/is daar de bedoeling van, dat zijn dan boeiende en hele moeilijke vragen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Andreas

Bericht door Andreas »

geledu schreef:Interessante vraag idd.
Volgens mij is het Voetius geweest die een duidelijke scheiding heeft gegeven van "witte" of "zwarte" magie.

Witte magie zou dan niet afkomstig zijn van de duivel, ja zelfs het werk van de O.T. profeten kan dan zelfs als witte magie benoemd worden.
Het onderscheid witte en zwarte magie is een vreemd iets. Hierbij lijkt het dat iets dat van de satan afkomstig is (dat is magie per definitie) toch goed zou kunnen zijn. Maar uit de bijbel kunnen we leren dat satan nooit goed doen als doel heeft.

Dit artikel zegt daar wat meer over: Onderscheidingen der geesten
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Het lijkt me niet zinvol om het bestaan van dit soort ervaringen te ontkennen. Want die dingen gebeuren nou eenmaal.

Recent nog meegemaakt: ernstig zieke - voor zieke 'onbekende' die van God in zich krijgt bij ernstig zieke op bezoek te moeten gaan.
Dat is mijns inziens paranormaal, maar het gaat dan wél om Gods eer.
Paranormaal of paranormaliteit staat voor het waarnemen, weten of kunnen van iets op een niet-wetenschappelijk verklaarbare manier (het voorvoegsel para betekent 'niet', 'naast' of 'voorbij'.).
Vraag is dus alleen of de eer van God beoogt wordt.
Is dat het geval, dan kunnen we toch alleen nog maar blij en dankbaar zijn dat wonderen bestaan?!
Adorote

Bericht door Adorote »

Met paranormaal is niets mis ,het is een gave alleen hoe gebruikt men het zo als met alles.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik vind dat je hier erg mee moet oppassen. De scheiding tussen goed en fout is flinterdun!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Adorote

Bericht door Adorote »

Het flinterdunnen goed en kwaad is niet wat buiten een mens om gaat ,bij de mens is het flinterdun de wil om kwaad of goed te doen, zo met alles .Er zitten altijd twee kanten aan ,die wilden we al weten in het Paradijs, en we weten het nu.Paranormaal daar in is twee kwaad en goed.Wat verboden is in deze vindt men in de Heilige Schrift en de Leer van de Kerk.
Plaats reactie