Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2007
-
Ik zou me er niet zo druk over maken. Als iedereen het er mee eens zou zijn en er zou niets op af komen, zou het veel erger zijn.Hendrikus schreef:en bovendien zijn de drijvende krachten achter JijDaar ook deels afkomstig uit GG's, tot zelfs in de nabijheid van Terwolde-de Vecht. Wat zullen die mensen zich opgelaten voelen nu hun aktiviteiten door zo'n kerkenraad op deze wijze worden afgeschilderd als gevaarlijk, daarbij zelfs suggererend dat hier misschien wel de Satan aan het werk is in de gedaante van een engel des lichts.joost85 schreef:Het betreffen o.a.:
Evangelist J. W. N. van Dooijeweert. Hij was van 1973 tot 1993 evangelist in Tilburg. Daarna was hij directeur van de stichting In de Rechte Straat (IRS). zie de website van de fam. Van Dooijeweert
Dhr. E. van Hell, directeur van de stichting Ontmoeting. Lid van de Gereformeerde Gemeenten.
Dhr. H. van Groningen, ouderling binnen de Gereformeerde Gemeente te Kapelle-Biezelinge.
Het is in- en intriest.
- J.C. Philpot
Dat kan. Dat gebeurt en gebeurde natuurlijk wel meer. Wat hebt dat met deze topic te maken?J.C. Philpot schreef:Ik vrees dat de harde uitspraken die Arjan Baan tegenwoordig in zijn toespraken bezigt ook polarisatie in de hand werkt. Zowel van de kant van de bezoekers van de verschillende jongerenavonden naar de uiterst rechterflank, als in omgekeerde richting.
- J.C. Philpot
Ja natuurlijk. Daar klopt niks van. Tijdens een van de laatste avonden moest zelfs Koos de Jong hem corrigeren, als ik een van de artikelen mag geloven. Ik krijg de indruk dat hij in rap tempo zich vervreemd van de onze reformatorische gezindte. Is zijn goed recht hoor, maar hij hoeft daar niet iedereen in mee te nemen.J.C. Philpot schreef:Ik vrees dat de harde uitspraken die Arjan Baan tegenwoordig in zijn toespraken bezigt ook polarisatie in de hand werkt. Zowel van de kant van de bezoekers van de verschillende jongerenavonden naar de uiterst rechterflank, als in omgekeerde richting.
Zullen we een topic openen over Arjan Baan?freek schreef:Ja natuurlijk. Daar klopt niks van. Tijdens een van de laatste avonden moest zelfs Koos de Jong hem corrigeren, als ik een van de artikelen mag geloven. Ik krijg de indruk dat hij in rap tempo zich vervreemd van de onze reformatorische gezindte. Is zijn goed recht hoor, maar hij hoeft daar niet iedereen in mee te nemen.J.C. Philpot schreef:Ik vrees dat de harde uitspraken die Arjan Baan tegenwoordig in zijn toespraken bezigt ook polarisatie in de hand werkt. Zowel van de kant van de bezoekers van de verschillende jongerenavonden naar de uiterst rechterflank, als in omgekeerde richting.
- J.C. Philpot
Ik heb geen behoefte om een topic over Arjan Baan te openen, dat lijkt me niet nuttig en ook niet goed. Het enige wat ik aan wilde geven was dat er weer polarisatie optreed tussen de jongerenavond-beweging en de uiterst rechterflank van de gereformeerde gezindte (getuige de brief aan Jijdaar waar we het hier over hadden). M.i. heeft dit dus ook te maken met harde uitspraken van de betreffende persoon. Maar wat mij betreft was dit een zeidelings uitstapje in dit topic.Grace schreef:Zullen we een topic openen over Arjan Baan?
Op slot
Beste mensen,
Het respect jegens kerkverbanden en ambtsdragers is in dit topic inmiddels ver te zoeken. Verder is het ongewenst om op de persoon te gaan spelen.
Omdat bovendien de Generale Synode al enige tijd achter de rug is en de postings steeds verder off-topic geraken, zet ik een slotje op dit topic.
Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator
Beste mensen,
Het respect jegens kerkverbanden en ambtsdragers is in dit topic inmiddels ver te zoeken. Verder is het ongewenst om op de persoon te gaan spelen.
Omdat bovendien de Generale Synode al enige tijd achter de rug is en de postings steeds verder off-topic geraken, zet ik een slotje op dit topic.
Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator