Man van 72 mag geen alcohol kopen
Uitgegeven: 20 september 2007 16:40
Laatst gewijzigd: 20 september 2007 16:40
AMSTERDAM - Medewerkers van de Britse supermarktketen Morrisons in West Kirby weigerden een man van 72 jaar alcohol te verkopen. De grijze man, met een flinke baard, weigerde te bewijzen dat hij ouder was dan 21 en moest daarom zijn twee flessen wijn laten staan.
Inertia Stock
Dat meldt de BBC donderdag op zijn website.
Verontwaardigd vroeg de man of hij de manager kon spreken, maar ook die gaf het antwoord: "Dan kan ik u niet helpen."
Kinderen
"Is de bureaucratie gek geworden", reageerde de 72-jarige man. "Ik juich het toe om kinderen van de alcohol af te houden, maar dit slaat helemaal nergens op."
Een woordvoerder van de supermarkt keten liet weten dat ze hun verantwoordelijkheid zeer serieus nemen en dat alle winkels zich strikt aan de voorschriften moeten houden. "Het is al moeilijk genoeg voor het personeel om te bepalen of iemand oud genoeg is om alcohol te mogen kopen."
vooral met de laatste zin maken ze zich belachelijk vind ik. Ze zijn nog steeds niet verplicht te vragen naar een legitimatiebewijs als ze zeker weten dat iemand ouder is dan 21! Allen bij twijfel moetn ze er om vragen.
Terecht of niet? wat vind jij?
Terecht of niet? wat vind jij?
Laatst gewijzigd door vlinder op 22 sep 2007, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Tja, zoiets maken we hier ook wel mee. In een winkel vragen ze je geboortejaar, anders werkt de kassa niet (bij de verkoop van alcohol houdende drank en rookwaren) dat is best genant als je daar met een hele rij achter je staat! Maar wij antwoorden gewoon,mijn man is altijd zo galant de zijne te geven, we maken er geen punt van.
In een andere winkel is het zo, dat als de cassiere jonger is dan 21 er een ander bij moet komen. Het mag alleen door iemand van 21 of ouder afgerekend worden.
In een andere winkel is het zo, dat als de cassiere jonger is dan 21 er een ander bij moet komen. Het mag alleen door iemand van 21 of ouder afgerekend worden.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Mijn inziens prima als ze willen voorkomen dat jongeren onder de 16 jaar alchohol kopen maar dit gaat natuurlijk wel een beetje te ver. Volgens moet alleen bij twijfel naar de identiteitskaart worden gevraagd en niet bij een kerel van 72 jaar.
:
Daarnaast moet het inderdaad als een compliment worden gezien als ze je vragen je te legitimeren; je ziet er dan nl. beroerd jong uit. :mrgreen:
Groeten, Gert10
P.S. Voorzichtig met alchohol :mrgreen:

Daarnaast moet het inderdaad als een compliment worden gezien als ze je vragen je te legitimeren; je ziet er dan nl. beroerd jong uit. :mrgreen:
Groeten, Gert10
P.S. Voorzichtig met alchohol :mrgreen:
Strijd tegen het koninkrijk van de zonde en de satan in de wereld en in uw eigen hart. Th. Boston
- jakobmarin
Re: Terecht of niet? wat vind jij?
Haar geverft, baard opgeplakt?? :shock:vlinder schreef:De grijze man, met een flinke baard, weigerde te bewijzen dat hij ouder was dan 21 en moest daarom zijn twee flessen wijn laten staan.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Nou ja, ook daarin kan je doorslaan... aan de ene kant is het gewoon burocratische onzin. Anderzijds moet die man er ook niet zo'n principekwestie van maken en zijn ID gewoon laten zien....Kaw schreef:Een ander punt is gewoon consequent zijn. Je vraagt om legitimatie bij iedereen die alcohol koopt, dus ook bij deze man. Dan kan iemand waarvan je niet zeker weet of hij voldoende leeftijd heeft nooit zeggen: hee, waarom ik wel? Ik wil ook niet!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."