Toogdag GBS

jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

zo heb ik de loop der tijd een aardige verzameling van woorden uit de STV die echt niet meer van deze tijd zijn:
uitzijgen, zever, moei, gemene, slechte, boeleerders, derven, spade, onnozel, voeten bedekken, deunen, lip bewimpelen, kwelen, wijven (nee, is nog niet geheel verdwenen!), etc.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
caprice

Bericht door caprice »

Geliefden, deze dag dient tot stichting (met een zeer veel grotere mate dan dat het in dit topic gevonden wordt). Is het nu normaal dat er zó gereageerd wordt op een aankondiging van de toogdag? Waarom moet dit een reden zijn om de GBS zo neer te zetten zoals in de meeste bovenstaande antwoorden gebeurt?
Ik vermoed dat dit mensen zijn die nog nooit op deze dag geweest zijn, en ook niet van plan zijn om te komen, dus eigenlijk off-topic. Gelieve hier niet meer dergelijk gal spuwen, maar ik verzoek u vriendelijk en beleefd om u zich te wenden tot dit al reeds bestaande topic, maar beter ware het voor je ziel om je met zulk gerammel niet bezig te houden.

Misschien dat een moderator de met azijn overgoten posts even wil verplaatsen naar genoemd topic, zodat deze niet vervuild raakt met off-topic reacties? Bij voorbaat dank.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

caprice schreef:Misschien dat een moderator de met azijn overgoten posts even wil verplaatsen naar genoemd topic, zodat deze niet vervuild raakt met off-topic reacties? Bij voorbaat dank.
Ik begrijp je gevoelens en voel met je mee. Het is nooit fijn als je een topic opent en er wordt direct allerlei gal gespuwd over een jou aan het hart gaand onderwerp.

Echter: wij kunnen geen postings verplaatsen naar een ander topic, alleen maar verwijderen of splitsen naar een nieuw topic.
Verwijderen doen we alleen maar als het tegen de forumregels ingaat
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Waar zijn de verwijderde postings gebleven? :shock:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:Waar zijn de verwijderde postings gebleven? :shock:
Wat mis je dan? Volgens mij is hier niets weggehaald.
jakobmarin

caprice schreef:Geliefden, deze dag dient tot stichting (met een zeer veel grotere mate dan dat het in dit topic gevonden wordt). Is het nu normaal dat er zó gereageerd wordt op een aankondiging van de toogdag? Waarom moet dit een reden zijn om de GBS zo neer te zetten zoals in de meeste bovenstaande antwoorden gebeurt?
Ik vermoed dat dit mensen zijn die nog nooit op deze dag geweest zijn, en ook niet van plan zijn om te komen, dus eigenlijk off-topic. Gelieve hier niet meer dergelijk gal spuwen, maar ik verzoek u vriendelijk en beleefd om u zich te wenden tot dit al reeds bestaande topic,
die gaat over de 40e toogdag en het is nu de 42e
caprice schreef:maar beter ware het voor je ziel om je met zulk gerammel niet bezig te houden.
Dit spreekt over gerammel over predikatiën (overigens ook STV taal :)) en niet over een Vertaling opzich
caprice schreef:Misschien dat een moderator de met azijn overgoten posts even wil verplaatsen naar genoemd topic, zodat deze niet vervuild raakt met off-topic reacties? Bij voorbaat dank.
Jonathan Westmore

Bericht door Jonathan Westmore »

caprice schreef:Geliefden, deze dag dient tot stichting (met een zeer veel grotere mate dan dat het in dit topic gevonden wordt). Is het nu normaal dat er zó gereageerd wordt op een aankondiging van de toogdag? Waarom moet dit een reden zijn om de GBS zo neer te zetten zoals in de meeste bovenstaande antwoorden gebeurt?
Ik vermoed dat dit mensen zijn die nog nooit op deze dag geweest zijn, en ook niet van plan zijn om te komen, dus eigenlijk off-topic. Gelieve hier niet meer dergelijk gal spuwen, maar ik verzoek u vriendelijk en beleefd om u zich te wenden tot dit al reeds bestaande topic, maar beter ware het voor je ziel om je met zulk gerammel niet bezig te houden.

Misschien dat een moderator de met azijn overgoten posts even wil verplaatsen naar genoemd topic, zodat deze niet vervuild raakt met off-topic reacties? Bij voorbaat dank.
Is Caprice soms Ds? Je spreekt wel als een Ds op zijn oude dag! Sorry als je werkelijk Ds bent, maar dan nóg.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
Sorry, mijn weergave was opeens verkeerdom (oudste bovenaan i.p.v. onderaan), waardoor ik postings meende te missen. Zal wel een verkeerde toets hebben geraakt :wink:
Excuses voor de overlast.
caprice

Bericht door caprice »

Tiberius schreef:
Ik begrijp je gevoelens en voel met je mee. Het is nooit fijn als je een topic opent en er wordt direct allerlei gal gespuwd over een jou aan het hart gaand onderwerp.

Echter: wij kunnen geen postings verplaatsen naar een ander topic, alleen maar verwijderen of splitsen naar een nieuw topic.
Verwijderen doen we alleen maar als het tegen de forumregels ingaat
Off-topic is tegen de forumregels toch? Ik heb dit topic slechts geopend met de mededeling van de a.s. toogdag, en niet met de bedoeling om hele verhandelingen over de GBS en hun (vermeende) visie te houden, waarmee niemand gesticht wordt.

Kom ga met ons, en doe als wij. Ervaar ook hoe goed het is om met zovelen onder Gods Woord te zitten, waar kerkmuren wegvallen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:
Sorry, mijn weergave was opeens verkeerdom (oudste bovenaan i.p.v. onderaan), waardoor ik postings meende te missen. Zal wel een verkeerde toets hebben geraakt :wink:
Excuses voor de overlast.
We zullen je voordragen voor de zwarte lijst. :D

Maar waarschijnlijk heb je op één van die links van Caprice geklikt.
Daar staat als parameter "postorder=asc" bij; dan past hij dat gelijk in je Refoforum-instellingen aan.
Onderaan elk topic kan je deze instelling wijzigen: "Nieuwste eerst" of "Oudste eerst".
caprice

Bericht door caprice »

jakobmarin schreef:
Ik vermoed dat dit mensen zijn die nog nooit op deze dag geweest zijn, en ook niet van plan zijn om te komen, dus eigenlijk off-topic. Gelieve hier niet meer dergelijk gal spuwen, maar ik verzoek u vriendelijk en beleefd om u zich te wenden tot dit al reeds bestaande topic,
die gaat over de 40e toogdag en het is nu de 42e
Ja, dat is zo, maar het onderwerp is wel hetzelfde, en zal wel altijd hetzelfde blijven ook vrees ik.
jakobmarin schreef:
caprice schreef:maar beter ware het voor je ziel om je met zulk gerammel niet bezig te houden.
Dit spreekt over gerammel over predikatiën (overigens ook STV taal :)) en niet over een Vertaling opzich
Inderdaad, maar dit mag ook wel toegepast worden op de meditaties die er gehouden worden.
Laatst gewijzigd door caprice op 21 sep 2007, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Dr. J.H. Bavinck
jakobmarin

caprice schreef:Kom ga met ons, en doe als wij. Ervaar ook hoe goed het is om met zovelen onder
een vertaling van
caprice schreef: Gods Woord te zitten, waar kerkmuren wegvallen.
Het lijkt misschien dat ik een 'mug uitzijg', maar 'Gods Woord' wordt nogal eens gelijkgetrokken met de 'Statenvertaling'.
Nu heb ik daar opzich niet zoveel moeite mee, mits het ook voor andere vertalingen geldt.
caprice

Bericht door caprice »

jakobmarin schreef:
caprice schreef:Kom ga met ons, en doe als wij. Ervaar ook hoe goed het is om met zovelen onder
een vertaling van
caprice schreef: Gods Woord te zitten, waar kerkmuren wegvallen.
Het lijkt misschien dat ik een 'mug uitzijg', maar 'Gods Woord' wordt nogal eens gelijkgetrokken met de 'Statenvertaling'.
Nu heb ik daar opzich niet zoveel moeite mee, mits het ook voor andere vertalingen geldt.
Je zit daar niet onder een vertaling, maar onder de verklaring van Gods Woord. Het is geen prediking, maar een overdenking. Ook appélerend. En als de Heere er nu in mee komt, dan ben je er alleen maar goed mee als je daarin delen mag.
Dr. J.H. Bavinck
refo

Bericht door refo »

Hoe kom je er bij dat kerkmuren wegvallen? Op zo'n dag zijn ze duidelijker dan wanneer ook.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
caprice

Bericht door caprice »

refo schreef:Hoe kom je er bij dat kerkmuren wegvallen? Op zo'n dag zijn ze duidelijker dan wanneer ook.
Juist niet. Er is geestelijke eenheid, voor zoverre dat de Heere dat in het hart schenkt. Ik bedoel niet de mensen die er komen om dominee's te wegen of zoiets, waarbij sommigen al te licht bevonden worden voordat ze gewogen worden (of te zwaar).
Dr. J.H. Bavinck
Plaats reactie