Maar om toch een beetje het gevoel te hebben mee te doen luister ik naar Baroque Impression nr1 van Par Lindh's album Mundus Incompertus
welke 'gekwaak' beluister je dan meestal?Marnix schreef:Hehe... ik voel me toch telkens weer een vreemde eend in de bijt als ik dit allemaal lees
Helemaal niet bedoeld om je te bekeren hoor, maar je moet eens opzoeken of er in je buurt in een concertzaal een symfonie van Mahler wordt uitgevoerd. En daar vervolgens heengaan. Mijn ervaring is dat mensen die niet heel vaak echt klassiek luisteren juist deze muziek ontzettend mooi/overweldigend vinden. Tips: Symfonie nr. 2, 4 of 5.Marnix schreef:Wat ik luister is hier niet bekend. Vooral uit de progressieve scene.... zeg maar de klassieke muziek onder de populaire muziek... Of wat er het dichts bij in de buurt komt. Vaak complex qua muziek, ritme etc. veel gebruik van aparte instrumenten en effecten. Als je er niks bij kan voorstellen wil ik je een nummer sturen van (uiteraard christelijke) prog-muziekDan krijg je er wel een goed beeld van.
Wie zijn de uitvoerenden?Hendrikus schreef:Bach - Matthäus Passion
Kijk maar eens hier, en dan bij > infoLeonora schreef:Wie zijn de uitvoerenden?Hendrikus schreef:Bach - Matthäus Passion
Litanie, ja erg mooi. Leuk om een vrouw dit te zien spelen!Jongere schreef:Ik ben (was) dit aan het beluisteren. Meer iets voor de echte orgelfanaten eigenlijk dit stuk. Wel een geweldig stuk, vooral als je de gedachte erachter kent:
"Quand l'âme chrétienne ne trouve plus de mots nouveaux dans la détresse pour implorer la miséricorde de Dieu, elle répète sans cesse la même invocation avec une foi véhémente. La raison atteint sa limite. Seule la foi poursuit son ascension."
Deze :mrgreen:Komt uit deze film. Zoals de meeste muziek van Ennio is dit idd filmmuziek.jakobmarin schreef:deze.
Ik zie alleen de naam van de dirigent...Hendrikus schreef:Kijk maar eens hier, en dan bij > infoLeonora schreef:Wie zijn de uitvoerenden?Hendrikus schreef:Bach - Matthäus Passion
Ja, ik zie ook niet zo snel de uitvoerenden staan.Leonora schreef:Ik zie alleen de naam van de dirigent...Hendrikus schreef:Kijk maar eens hier, en dan bij > infoLeonora schreef:Wie zijn de uitvoerenden?Hendrikus schreef:Bach - Matthäus Passion