Welke muziek beluister je nu? [4]

Marnix

Bericht door Marnix »

Hehe... ik voel me toch telkens weer een vreemde eend in de bijt als ik dit allemaal lees :)

Maar om toch een beetje het gevoel te hebben mee te doen luister ik naar Baroque Impression nr1 van Par Lindh's album Mundus Incompertus
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Marnix schreef:Hehe... ik voel me toch telkens weer een vreemde eend in de bijt als ik dit allemaal lees :)
welke 'gekwaak' beluister je dan meestal?

Ik beluister momenteel All Piano Works van Edvard Grieg, heerlijke Noorse muziek
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Marnix

Bericht door Marnix »

Wat ik luister is hier niet bekend. Vooral uit de progressieve scene.... zeg maar de klassieke muziek onder de populaire muziek... Of wat er het dichts bij in de buurt komt. Vaak complex qua muziek, ritme etc. veel gebruik van aparte instrumenten en effecten. Als je er niks bij kan voorstellen wil ik je een nummer sturen van (uiteraard christelijke) prog-muziek :) Dan krijg je er wel een goed beeld van.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jongere

Bericht door Jongere »

Marnix schreef:Wat ik luister is hier niet bekend. Vooral uit de progressieve scene.... zeg maar de klassieke muziek onder de populaire muziek... Of wat er het dichts bij in de buurt komt. Vaak complex qua muziek, ritme etc. veel gebruik van aparte instrumenten en effecten. Als je er niks bij kan voorstellen wil ik je een nummer sturen van (uiteraard christelijke) prog-muziek :) Dan krijg je er wel een goed beeld van.
Helemaal niet bedoeld om je te bekeren hoor, maar je moet eens opzoeken of er in je buurt in een concertzaal een symfonie van Mahler wordt uitgevoerd. En daar vervolgens heengaan. Mijn ervaring is dat mensen die niet heel vaak echt klassiek luisteren juist deze muziek ontzettend mooi/overweldigend vinden. Tips: Symfonie nr. 2, 4 of 5.

Ik heb zelf een paar weken geleden in het concertgebouw een uitvoering gehoord van ongeveer 8 liederen van Mahler, uitgevoerd door orkest en bariton. Die muziek raad ik echt iedereen aan...
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik heb wel eens wat van Mahler gehoord en kan het ook wel waarderen.

Ik vind klassiek overigens sowieso best goed te beluisteren, maar soms mis ik op de een of andere manier toch wat.... ik vind drums wel erg essentieel vaak en ik mis ook tekst, die vind ik toch erg belangrijk. Vandaar dat ik niet vaak naar klassiek luister maar af en toe doe ik dat wel en dan vind ik het ook zeker wel mooi.

Alleen hier zijn er veel mensen die bijna alleen maar klassiek luisteren en ik luister het heel af en toe, vandaar :)
Jongere

Bericht door Jongere »

Ok. Iedereen heeft natuurlijk ook zijn eigen smaak.
On-topic:
Ik ben (was) dit aan het beluisteren. Meer iets voor de echte orgelfanaten eigenlijk dit stuk. Wel een geweldig stuk, vooral als je de gedachte erachter kent:

"Quand l'âme chrétienne ne trouve plus de mots nouveaux dans la détresse pour implorer la miséricorde de Dieu, elle répète sans cesse la même invocation avec une foi véhémente. La raison atteint sa limite. Seule la foi poursuit son ascension."
Leonora

Bericht door Leonora »

Hendrikus schreef:Bach - Matthäus Passion
Wie zijn de uitvoerenden?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Leonora schreef:
Kijk maar eens hier, en dan bij > info
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Jongere schreef:Ik ben (was) dit aan het beluisteren. Meer iets voor de echte orgelfanaten eigenlijk dit stuk. Wel een geweldig stuk, vooral als je de gedachte erachter kent:

"Quand l'âme chrétienne ne trouve plus de mots nouveaux dans la détresse pour implorer la miséricorde de Dieu, elle répète sans cesse la même invocation avec une foi véhémente. La raison atteint sa limite. Seule la foi poursuit son ascension."
Litanie, ja erg mooi. Leuk om een vrouw dit te zien spelen!
Hoe klinkt het verhaal erachter?

Waar ik tot tranen toe ( :wink: ) geroerd van kan worden is bijv. deze of anders deze.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

jakobmarin schreef:deze.
Deze :mrgreen:Komt uit deze film. Zoals de meeste muziek van Ennio is dit idd filmmuziek.
Marnix

Bericht door Marnix »

De soundtrack van Once Upon a Time in the West is sowieso super.
wim

Bericht door wim »

Marnix schreef:De soundtrack van Once Upon a Time in the West is sowieso super.
Daar heb ik nog een cd van liggen. Moet ik toch weer eens luisteren.
Marnix

Bericht door Marnix »

ik ook :)
Leonora

Bericht door Leonora »

Hendrikus schreef:
Leonora schreef:
Ik zie alleen de naam van de dirigent...
wim

Bericht door wim »

Leonora schreef:
Hendrikus schreef:
Leonora schreef:
Ik zie alleen de naam van de dirigent...
Ja, ik zie ook niet zo snel de uitvoerenden staan.
Gesloten