Weldoener anorexiapatient blijkt fantast
Weldoener anorexiapatient blijkt fantast
Onder andere het RD kwam afgelopen vrijdag met een verhaal van Saskia van Ruiten, een anerexiapatient, die uitbehandeld zou zijn in Nederland en nu een behandeling zou krijgen in Zweden. Daar de zorgverzekeraar het niet zou uitkeren zou Remon de B. 150.000 euro schenken. Nu blijkt deze Remon een fantast en blijkt niets op waarheid berust.
Verschillende media hebben deze berichten overgenomen. Vrijdag was Remon o.a. in het programma Pauw en Witteman (te zien bij uitzending gemist)
Opmerkelijk dat de media deze berichten kennelijk klakkeloos plaatst.
Zelf heb ik ervaring in het feit dat de media de persberichten op een verschrikkeljke manier verdraait, conclusie's trekt en weet ik niet wat meer..
Ook ervaringen in zulke miskleunen van de media?
Verschillende media hebben deze berichten overgenomen. Vrijdag was Remon o.a. in het programma Pauw en Witteman (te zien bij uitzending gemist)
Opmerkelijk dat de media deze berichten kennelijk klakkeloos plaatst.
Zelf heb ik ervaring in het feit dat de media de persberichten op een verschrikkeljke manier verdraait, conclusie's trekt en weet ik niet wat meer..
- jakobmarin
anorexia is zo'n onbegrijpelijk ziekte. Aan de ene kant zou je zeggen het is echt een ziekte waar jezelf 'niets' aan kunt doen, zoals je ook niets kan doen aan een ziekte zoals de bof ofzo.
Maar aan de andere kant denk ik ook wel eens, wat zou al die media aandacht voor een perfect slank lichaam allemaal voor kwaad bij mensen (veelal vrouwen) doen.
Maar aan de andere kant denk ik ook wel eens, wat zou al die media aandacht voor een perfect slank lichaam allemaal voor kwaad bij mensen (veelal vrouwen) doen.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Alleen in het aller aller aller eerste begin kun je nog strijden tegen verschijnselen van anorexia. Als ze eenmaal beginnen met braken of te weinig te eten is het al fout. Je moet beginnen met de foutieve gedachtengang aan te pakken. Ook als je weer normaal eet, kom je bijna nooit meer van de gedachtengang af dat je te dik bent. Ik ken een meisje die wilde zo slank zijn dat ze als grens had gesteld dat ze haar knieën tegen elkaar moest doen en dan haar bovenbenen mochten elkaar niet raken.....Als je eenmaal zo'n kronkel hebt kom je er nauwelijks vanaf!!. Erg moeilijk om zo iemand te begeleiden hoor!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- JolandaOudshoorn
Pas heeft er in de Eva een heel artikel gestaan over het "verknipte" gefotoshopte beeld dat de media geeft van de vrouwjakobmarin schreef: Maar aan de andere kant denk ik ook wel eens, wat zou al die media aandacht voor een perfect slank lichaam allemaal voor kwaad bij mensen (veelal vrouwen) doen.

En ja, het begint vaak met "gewoon" lijnen en het gaat steeds verder....
eerst van de 90 naar de 75, 70, 65 60 50,.....kg. En het is nooit goed

Ik weet, mijn Verlosser leeft
-
Toch weet ik van meisjes die gewend waren te braken en toch genezen zijn al kostte dat jaren. Het is waar dat het een heel lange weg kan zijn, maar genezing is uiteindelijk wel mogelijk. (Over uitzonderlijke gevallen kan ik overigens niet oordelen.)vlinder schreef:Alleen in het aller aller aller eerste begin kun je nog strijden tegen verschijnselen van anorexia. Als ze eenmaal beginnen met braken of te weinig te eten is het al fout. Je moet beginnen met de foutieve gedachtengang aan te pakken. Ook als je weer normaal eet, kom je bijna nooit meer van de gedachtengang af dat je te dik bent. Ik ken een meisje die wilde zo slank zijn dat ze als grens had gesteld dat ze haar knieën tegen elkaar moest doen en dan haar bovenbenen mochten elkaar niet raken.....Als je eenmaal zo'n kronkel hebt kom je er nauwelijks vanaf!!. Erg moeilijk om zo iemand te begeleiden hoor!
Re: Weldoener anorexiapatient blijkt fantast
Ik dacht eigenlijk dat het topic over misleiding in de media handelde, en niet over anorexia of aanverwant.BJD schreef: Zelf heb ik ervaring in het feit dat de media de persberichten op een verschrikkeljke manier verdraait, conclusie's trekt en weet ik niet wat meer..
Wat vindt BJD hiervan?
Inderdaad, het verhaal over die anerexia was de inleiding.
We nemen van de media veel klakkeloos over terwijl ik regelmatig tegenkom dat feiten niet kloppen.
Door mijn werk bij de politie gaan er bij ons elke dag persberichten uit. Wat ze daar soms van maken. Dit heeft weer tot gevolg dat aangevers, getuigen of verdachten dat lezen, horen of zien en daar op reageren. Het kan zelf het onderzoek schaden.
Zelf vind ik dat het RD ook aan een bepaalde vorm van misleiding doet. Althans verkleudring van nieuws. Bepaalde zaken die "gewoon" zijn in het land worden indien ze in een gebied gebeuren waar veel abonnees wonen als groot nieuws gebracht. Niet op de regiopagina maar op de binnenlandpagina.
Vanuit de regio waar ik woon lees ik vrijwel nooit wat terug in het RD terwijl ik sommige berichten lees uit bv de omgeving Barneveld die hier niet eens de plaatselijk krant halen.
We nemen van de media veel klakkeloos over terwijl ik regelmatig tegenkom dat feiten niet kloppen.
Door mijn werk bij de politie gaan er bij ons elke dag persberichten uit. Wat ze daar soms van maken. Dit heeft weer tot gevolg dat aangevers, getuigen of verdachten dat lezen, horen of zien en daar op reageren. Het kan zelf het onderzoek schaden.
Zelf vind ik dat het RD ook aan een bepaalde vorm van misleiding doet. Althans verkleudring van nieuws. Bepaalde zaken die "gewoon" zijn in het land worden indien ze in een gebied gebeuren waar veel abonnees wonen als groot nieuws gebracht. Niet op de regiopagina maar op de binnenlandpagina.
Vanuit de regio waar ik woon lees ik vrijwel nooit wat terug in het RD terwijl ik sommige berichten lees uit bv de omgeving Barneveld die hier niet eens de plaatselijk krant halen.
Waar maakt men zich druk om al jaren en jaren wordt er door de media misleiding en aan het verspreiden van leugens gedaan;nu worden ze zelf door een oplichter te grazen genomen en moet iedereen dat heel erg vinden ,niet dus.
Er is er maar een echt slachtoffer en waar het erg voor is ,is de desbetreffende dame die naar Zweden zou vertrekken en dat nu niet door gaat,dat is erg,meer niet.
Er is er maar een echt slachtoffer en waar het erg voor is ,is de desbetreffende dame die naar Zweden zou vertrekken en dat nu niet door gaat,dat is erg,meer niet.
Ze blijkt de dochter te zijn van een millionair. Lijkt me geen probleem dus.Adorote schreef:Waar maakt men zich druk om al jaren en jaren wordt er door de media misleiding en aan het verspreiden van leugens gedaan;nu worden ze zelf door een oplichter te grazen genomen en moet iedereen dat heel erg vinden ,niet dus.
Miljoniaren trekken volgens mij wat sneller oplichters aan dan gewone mensen.Kaw schreef:Ze blijkt de dochter te zijn van een millionair. Lijkt me geen probleem dus.Adorote schreef:Waar maakt men zich druk om al jaren en jaren wordt er door de media misleiding en aan het verspreiden van leugens gedaan;nu worden ze zelf door een oplichter te grazen genomen en moet iedereen dat heel erg vinden ,niet dus.
En voor een behandeling naar Zweden. In Nederland zijn er toch ook gewoon therapiën en behandelcentra's? Of zitten er minder calorieën in het Zweedse eten?
Zou best wel eens kunnen.Herman schreef:Miljoniaren trekken volgens mij wat sneller oplichters aan dan gewone mensen.Kaw schreef:Ze blijkt de dochter te zijn van een millionair. Lijkt me geen probleem dus.Adorote schreef:Waar maakt men zich druk om al jaren en jaren wordt er door de media misleiding en aan het verspreiden van leugens gedaan;nu worden ze zelf door een oplichter te grazen genomen en moet iedereen dat heel erg vinden ,niet dus.
En voor een behandeling naar Zweden. In Nederland zijn er toch ook gewoon therapiën en behandelcentra's? Of zitten er minder calorieën in het Zweedse eten?
Denk aan het kneukebreud.