Blinde geflitst met 154 km/u.

Plaats reactie
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Blinde geflitst met 154 km/u.

Bericht door Andre »

Barcelona - De 55-jarige Spanjaard Domingo Merino kan met recht van spreken zeggen dat hij als eerste blinde aan het stuur van een auto met een snelheid van 154 kilometer per uur is geflitst. Een rechtbank in Barcelona heeft officieel vastgesteld dat hij wettelijk gezien blind is, ook al kan hij met één oog nog een klein beetje zien.
De snelheidovertreding dateert uit 1998. Twee jaar daarvoor had Merino een ongeluk gehad waardoor hij vrijwel blind was geworden. Desondanks ging hij de weg op. De rechter waarschuwde hem nooit meer auto te rijden.

Een nieuwe variant van Russisch Roulette?
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

ZOOOOOOOOOODAN..... :$

Volgens mij lijdt die man aan levensmoeheid ofzo.... :pu:pu:pu
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Dat zal wel met komkommers te maken hebben....

De man is niet blind, want hij ziet nog iets. Wettelijk (motorrijtuigenwet?) is hij blind, want hij ziet niet genoeg.

Ik zou niet graag de Nederlanders in de kost hebben die ook niet goed zien en toch rijden.
appie21

Bericht door appie21 »

maar ik heb ook ooit auto gereden hoor! (t was een les auto) Dat vergeet ik nooit meer. hij kwam voor rijden en er zat een engels sprekende japanner achterin, en ik mocht gelijk plaats nemen. Ik reed weg en ik moest die man thuis brengen? we reden dwars door Apeldoorn! Ik heb die man toen afgezet. Hij heeft waarschijnlijk nooit geweten dat hij door een slecht ziende persoon gereden is?(anders had hij zijn gordel wel om :D
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
ZOOOOOOOOOODAN..... :$

Volgens mij lijdt die man aan levensmoeheid ofzo.... :pu:pu:pu
Dat waren mijn gedachten ook Daphne:$
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door appie21
maar ik heb ook ooit auto gereden hoor! (t was een les auto) Dat vergeet ik nooit meer. hij kwam voor rijden en er zat een engels sprekende japanner achterin, en ik mocht gelijk plaats nemen. Ik reed weg en ik moest die man thuis brengen? we reden dwars door Apeldoorn! Ik heb die man toen afgezet. Hij heeft waarschijnlijk nooit geweten dat hij door een slecht ziende persoon gereden is?(anders had hij zijn gordel wel om :D
:,:,:,:, Appie... als je het dus doet... moet je 't wel goed doen natuurlijk!! ;) :u:u:u:u:u:u:u
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door WSO
Dat zal wel met komkommers te maken hebben....

De man is niet blind, want hij ziet nog iets. Wettelijk (motorrijtuigenwet?) is hij blind, want hij ziet niet genoeg.

Ik zou niet graag de Nederlanders in de kost hebben die ook niet goed zien en toch rijden.
Ik ken een man van in de tachtig jaar die zélfs met zijn bril op de verkeersborden niet meer kan lezen. Toch kocht hij nog een nieuwe auto. Toen hij voorstelde om samen een proefrit te rijden, heb ik het beleefd geweigerd. :D
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Oorspronkelijk gepost door WSO
Dat zal wel met komkommers te maken hebben....

De man is niet blind, want hij ziet nog iets. Wettelijk (motorrijtuigenwet?) is hij blind, want hij ziet niet genoeg.

Ik zou niet graag de Nederlanders in de kost hebben die ook niet goed zien en toch rijden.
Ik ken een man van in de tachtig jaar die zélfs met zijn bril op de verkeersborden niet meer kan lezen. Toch kocht hij nog een nieuwe auto. Toen hij voorstelde om samen een proefrit te rijden, heb ik het beleefd geweigerd. :D
De man zeker op zijn teentjes getrapt? Die ouwtjes geven nog niet zo snel toe dat ze oud zijn.:D
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Ik ken ook iemand die al jaren niet goed ziet en absoluut niet alleen kan rijden. Hij kan gewoon niet zien waar hij is, als hij verder dan z'n eigen plaats is. Ik neem dus aan dat borden aan de snelweg ook niet te zien zijn.

Gelukkig loopt een rijbewijs tegenwoordig tot 70 door. Maar: onlangs was deze persoon 70 geworden. Blijkbaar heeft de arts het niet over het gezichtsvermogen gehad. Gewoon goedgekeurd.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik vind het gewoon onverantwoord! Mensen moeten dat zelf niet willen. Neem gewoon relaxed het openbaar vervoer als je zo oud bent.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Ik vind het gewoon onverantwoord! Mensen moeten dat zelf niet willen. Neem gewoon relaxed het openbaar vervoer als je zo oud bent.
:thu
Inderdaad. Of zo'n scootmobiel ofzo.
Hoewel mijn oma daar vorige week ook een aanrijding mee heeft gemaakt :D
zucht...
appie21

Bericht door appie21 »

of taxi (net als ik .. kuch poch! uche!)

Oorspronkelijk gepost door Jongere
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Ik vind het gewoon onverantwoord! Mensen moeten dat zelf niet willen. Neem gewoon relaxed het openbaar vervoer als je zo oud bent.
:thu
Inderdaad. Of zo'n scootmobiel ofzo.
Hoewel mijn oma daar vorige week ook een aanrijding mee heeft gemaakt :D
zucht...
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

APK is een jaar geldig, maar dat zegt niks

Vanaf je 70e is je rijbewijs geldig na keuring.. zegt toch ook niet veel, in een half jaar kan veel gebeuren!

Laatst meegemaakt, dat familie de auto van dementerende vader "afpakte". Heel triest om mee te maken, maar de realiteit.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie