opvallend ..protestanten in klooster

vlinder

Bericht door vlinder »

Lizzy schreef:Ik vond dit topic en kloosters interesseren me wel. Ik heb al verschillende boeken gelezen erover en het lijkt me een belevenis om eens naar een klooster te gaan. Gewoon al de rust van dit gehaaste leven te ervaren en op jezelf terug geworpen te worden. Maarja het zal er niet van komen denk.
Ik vraag me af of het goed is als je op jezelf wordt terug geworopen.......
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Volgens mij hebben wij een andere roeping.
Maar onthaasten kan geen kwaad :roll:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:
En wanneer was Christus in een klooster?

.
De rust en tot inkeer komen kan nu eenmaal niet in deze in krankzinnig tempo voortjakkerende tijd.

In de tijd van Jezus' omwandeling op aarde, ja toen was er nog onthaasting.....niets van dat jakkerende gedoe waar we nu in moeten leven.

Rust, kalmte, stilte, Gods Stem horen, dat kan alleen nog op een plek waar de eerste drie gevonden worden.

Tja, en dat dat nu nét een klooster moet zijn.......daar moet je je nu eenmaal even niets aan gelegen laten liggen.

Even wég uit dit hectisch bestaan, éven tot échte rust komen, en, nogmaals, trachten in die stilte Gods Stem te horen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Rens schreef:
Bert Mulder schreef:
En wanneer was Christus in een klooster?

.
De rust en tot inkeer komen kan nu eenmaal niet in deze in krankzinnig tempo voortjakkerende tijd.

In de tijd van Jezus' omwandeling op aarde, ja toen was er nog onthaasting.....niets van dat jakkerende gedoe waar we nu in moeten leven.

Rust, kalmte, stilte, Gods Stem horen, dat kan alleen nog op een plek waar de eerste drie gevonden worden.

Tja, en dat dat nu nét een klooster moet zijn.......daar moet je je nu eenmaal even niets aan gelegen laten liggen.

Even wég uit dit hectisch bestaan, éven tot échte rust komen, en, nogmaals, trachten in die stilte Gods Stem te horen.
Alsof God aan tijd of plaats gebonden is
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens

Bericht door Rens »

Laat ook maar.............d'r is toch geen........ach, als mensen niet verder willen (of dúrven) kijken dan hun eigen kerkmuurtjes......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Rens schreef:Laat ook maar.............d'r is toch geen........ach, als mensen niet verder willen (of dúrven) kijken dan hun eigen kerkmuurtjes......
Als men niet over die kloostermuren heen wilt kijken....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

De Heere Jezus zonderde Zich ook wel eens af, ging alléén de berg op om te bidden.
Plaats reactie