Inhoudelijke discussie RKK/OKK

Rens

Bericht door Rens »

Bonny schreef:
Tja, moet je blijven in een kerk die op bepaalde punten zaken verkondigd die niet Bijbels zijn: Maria, de paus?
ja, als je zó begint......dan kun je met net zoveel recht zeggen "moet je in een kerk blijven die allerhande regetjes en wetjes aan de gemeente opleggen die niet in de Schrift zijn terug te vinden"???

De hele discussie die thans gaande is, heeft geen enkele grond meer om op door te gaan. Adorote wordt aangevallen dan wel aangesproken op zaken waar de OKK geen fluit mee te maken heeft...........verdiep je éérst eens in zaken die écht grond hebben voor de OKK alvorens Adorote op zaken aan te spreken, en laat alle zaken die op de RK betrekking hebben aan hem voorbijgaan....

En jullie willen als "kenners" doorgaan met Adorote voor jullie rechtbank te fileren? En dan ook nog eens voor 90% onterecht....

Ik had eigenlijk niet eens anders verwacht toen ik de topictitel zag verschijnen in de lijst............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Rens schreef: ja, als je zó begint......dan kun je met net zoveel recht zeggen "moet je in een kerk blijven die allerhande regetjes en wetjes aan de gemeente opleggen die niet in de Schrift zijn terug te vinden"???

De hele discussie die thans gaande is, heeft geen enkele grond meer om op door te gaan. Adorote wordt aangevallen dan wel aangesproken op zaken waar de OKK geen fluit mee te maken heeft...........verdiep je éérst eens in zaken die écht grond hebben voor de OKK alvorens Adorote op zaken aan te spreken, en laat alle zaken die op de RK betrekking hebben aan hem voorbijgaan....

En jullie willen als "kenners" doorgaan met Adorote voor jullie rechtbank te fileren? En dan ook nog eens voor 90% onterecht....

Ik had eigenlijk niet eens anders verwacht toen ik de topictitel zag verschijnen in de lijst............
Rens, meen dat jij even je paapse vooroordelen moet laten rusten. Je zit hier niet op rorate, maar op het refoforum.

Nee, de gereformeerden mogen ook geen wetten opleggen die Christus nooit geboden heeft. Als ze dat wel doen, is er een kerkelijke weg van appel. Bewandel die weg dan inplaats van hier er over te zitten zeuren.
En als die kerkelijke weg door anderen niet Bijbels bewandeld wordt, stap dan uit die kerk en dat kerkgenootschap, en vindt een kerk die WEL Bijbels is in hun gedrag. Wel onthouden even dat wij allen met zonde bevlekt zijn. Kerkeraden ook, en wij ook, als leden. Dus eerst even die eigen balk eruit, voordat je splinters gaat trekken.

Verder, over de OKK gesproken, heb ik de moeite genomen om citaten hier te posten van Wikipedia over de OKK, en Adorote gevraagd wat er in waar is, en wat niet. Verder heb ik hem gevraagd of hij Jansenist is, en welke artikelen van de Drie Formulieren van Enigheid hij onderschrijft. Dat mag toch wel, ziende dat hij die als lid van dit Forum hoort te onderschrijven?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:
Rens, meen dat jij even je paapse vooroordelen moet laten rusten. Je zit hier niet op rorate, maar op het refoforum.
ik meen dat je nu toch ff moet dimmen....wat weet jij van mijn activiteiten op rorate? o ja, die énkele keer per maand dat ik één of twee postings plaats..............tjonge, dan ben je dus meteen "paaps" en op grond van jouw visie is dat een ellendig scheldwoord, en dat hoef ik niet over m';n kant te laten gaan..........

ik neem totáál geen positie in, nog RK nog GG of wát dan ook. Ik zie alleen de nutteloosheid en het niet zien wat des OKK's is en wat des RK's is.......

je wordt verzocht je woorden terug te nemen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bert Mulder
Contacteer:

Rens schreef: ik meen dat je nu toch ff moet dimmen....wat weet jij van mijn activiteiten op rorate? o ja, die énkele keer per maand dat ik één of twee postings plaats..............tjonge, dan ben je dus meteen "paaps" en op grond van jouw visie is dat een ellendig scheldwoord, en dat hoef ik niet over m';n kant te laten gaan..........

ik neem totáál geen positie in, nog RK nog GG of wát dan ook. Ik zie alleen de nutteloosheid en het niet zien wat des OKK's is en wat des RK's is.......

je wordt verzocht je woorden terug te nemen.
Wel licht geraakt vanmorge...

Ok, zeg waar ik een leugen gesproken heb, en ik zal dat graag, met leedwezen, terugnemen.

Wat was niet waar dat ik zei?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef:Het grappige van dit topic is, dat wat me altijd opvalt in gesprek met rooms-katholieken, me ook opvalt bij Adorote.
Namelijk, dat ze categorisch de verantwoordelijkheid naar een ander schuiven als je een inhoudelijke vraag stelt over hun geloof.
Ze zijn niet in staat om aan te geven wat ze geloven en waarom.

Ik dacht echter dat dat alleen voor leken zou gelden en niet voor geestelijken.
Ach, dat was en is de kracht van rome, houdt de leek onwetend, en leg ze de vanuit de kerk bepaalde dogma's op.

Was dàt in feite niet de strijd van Luther?
Adorote

Bericht door Adorote »

jvdg schreef:
Tiberius schreef:Het grappige van dit topic is, dat wat me altijd opvalt in gesprek met rooms-katholieken, me ook opvalt bij Adorote.
Namelijk, dat ze categorisch de verantwoordelijkheid naar een ander schuiven als je een inhoudelijke vraag stelt over hun geloof.

Ach, dat was en is de kracht van rome, houdt de leek onwetend, en leg ze de vanuit de kerk bepaalde dogma's op.

De strijd van de Augustijn Dr M Luther was de misstanden en misverstanden uit de Kerk halen meer niet,en de kracht van Rome is dat dat ook gebeurde .maar toen was de kerkscheuring 1517 al een feit,wat zowel Rome als de Reformatie zich aan kunnen rekenen .
memento

Bericht door memento »

Adorote schreef:De strijd van de Augustijn Dr M Luther was de misstanden en misverstanden uit de Kerk halen meer niet,en de kracht van Rome is dat dat ook gebeurde .maar toen was de kerkscheuring 1517 al een feit,wat zowel Rome als de Reformatie zich aan kunnen rekenen .
Rome heeft zich absoluut niet gezuiverd sinds Luther, sterker nog, men heeft zich juist de Roomse dwalingen op leerstellig gebied juist duidelijk uitgesproken op het concilie van Trente! Juist hetgeen wat weg-gezuiverd moest worden, is toen uitgeroepen tot officieële kerkleer.

Trouwens, Adorote, wil je nog ingaan op mijn reactie aangaande Maria?
jvdg

Bericht door jvdg »

Adorote schreef:
jvdg schreef:

De strijd van de Augustijn Dr M Luther was de misstanden en misverstanden uit de Kerk halen meer niet,en de kracht van Rome is dat dat ook gebeurde .maar toen was de kerkscheuring 1517 al een feit,wat zowel Rome als de Reformatie zich aan kunnen rekenen .
Maar Adorote, waar zat nou eigenlijk de fout?
Rome zei alleen maar, dit is tegen onze dogma's en dus fout: Verban en excommuniseer die mens!
Adorote

Bericht door Adorote »

jvdg schreef:
Adorote schreef:
jvdg schreef:

Maar Adorote, waar zat nou eigenlijk de fout?
Rome zei alleen maar, dit is tegen onze dogma's en dus fout: Verban en excommuniseer die mens!

Het beste is de klachten neer te leggen bij Rome,te Vaticaanstad dat is het juiste adres.
Adorote

Bericht door Adorote »

memento schreef:
Adorote schreef:De strijd van de Augustijn Dr M Luther was de misstanden en misverstanden uit de Kerk halen meer niet,en de kracht van Rome is dat dat ook gebeurde .maar toen was de kerkscheuring 1517 al een feit,wat zowel Rome als de Reformatie zich aan kunnen rekenen .
Rome heeft zich absoluut niet gezuiverd sinds Luther, sterker nog, men heeft zich juist de Roomse dwalingen op leerstellig gebied juist duidelijk uitgesproken op het concilie van Trente! Juist hetgeen wat weg-gezuiverd moest worden, is toen uitgeroepen tot officieële kerkleer.

Trouwens, Adorote, wil je nog ingaan op mijn reactie aangaande Maria?

Klachten over het Mariadogma 's enz kan men terecht in Rome Vaticaanstad of het Rooms Nederlands Episcopaat te Utrecht.
Bert Mulder
Contacteer:

Treurig gesteld in de OKK in Nederland. Zelfs de geestelijken zoals Adorote, priester in de OKK weet niks. Weet niet eens wat waarheid is.

Kunnen beter ophouden mensen.
memento

Bericht door memento »

Adorote schreef:Klachten over het Mariadogma 's enz kan men terecht in Rome Vaticaanstad of het Rooms Nederlands Episcopaat te Utrecht.
Ik had geen klacht over Maria-dogma, ik vroeg alleen aan JOU, als iemand die aan Maria-devotie doet (en dus niet aan Rome) waar deze Maria-devotie op gebaseerd is.
Adorote

Bericht door Adorote »

memento schreef:
Adorote schreef:Klachten over het Mariadogma 's enz kan men terecht in Rome Vaticaanstad of het Rooms Nederlands Episcopaat te Utrecht.
Ik had geen klacht over Maria-dogma, ik vroeg alleen aan JOU, als iemand die aan Maria-devotie doet (en dus niet aan Rome) waar deze Maria-devotie op gebaseerd is.

Nog maar een keer dan,kinderen moet je soms ook het meerdere malen uitleggen .

Met de vraag Maria-devotie kan men terecht te Rome Vaticaanstad of het Rooms Nederlands Episcopaat te Utrecht.
Bert Mulder
Contacteer:

Adorote schreef:
memento schreef:

Nog maar een keer dan,kinderen moet je soms ook het meerdere malen uitleggen .

Met de vraag Maria-devotie kan men terecht te Rome Vaticaanstad of het Rooms Nederlands Episcopaat te Utrecht.
Hoe toch op, Memento, deze domme OKK priester weet zelf niet wat hij gelooft.
memento

Bericht door memento »

Moderator opmerking

Aangezien het in deze topic niet meer komt tot een inhoudelijke discussie (blijkbaar hebben de aanhangers van deze dwaal-leringen geen inhoudelijke argumenten voor hun dwalingen), gaat deze op slot.

Uw Moderator
Gesloten