Rens schreef:
ja, als je zó begint......dan kun je met net zoveel recht zeggen "moet je in een kerk blijven die allerhande regetjes en wetjes aan de gemeente opleggen die niet in de Schrift zijn terug te vinden"???
De hele discussie die thans gaande is, heeft geen enkele grond meer om op door te gaan. Adorote wordt aangevallen dan wel aangesproken op zaken waar de OKK geen fluit mee te maken heeft...........verdiep je éérst eens in zaken die écht grond hebben voor de OKK alvorens Adorote op zaken aan te spreken, en laat alle zaken die op de RK betrekking hebben aan hem voorbijgaan....
En jullie willen als "kenners" doorgaan met Adorote voor jullie rechtbank te fileren? En dan ook nog eens voor 90% onterecht....
Ik had eigenlijk niet eens anders verwacht toen ik de topictitel zag verschijnen in de lijst............
Rens, meen dat jij even je paapse vooroordelen moet laten rusten. Je zit hier niet op rorate, maar op het refoforum.
Nee, de gereformeerden mogen ook geen wetten opleggen die Christus nooit geboden heeft. Als ze dat wel doen, is er een kerkelijke weg van appel. Bewandel die weg dan inplaats van hier er over te zitten zeuren.
En als die kerkelijke weg door anderen niet Bijbels bewandeld wordt, stap dan uit die kerk en dat kerkgenootschap, en vindt een kerk die WEL Bijbels is in hun gedrag. Wel onthouden even dat wij allen met zonde bevlekt zijn. Kerkeraden ook, en wij ook, als leden. Dus eerst even die eigen balk eruit, voordat je splinters gaat trekken.
Verder, over de OKK gesproken, heb ik de moeite genomen om citaten hier te posten van Wikipedia over de OKK, en Adorote gevraagd wat er in waar is, en wat niet. Verder heb ik hem gevraagd of hij Jansenist is, en welke artikelen van de Drie Formulieren van Enigheid hij onderschrijft. Dat mag toch wel, ziende dat hij die als lid van dit Forum hoort te onderschrijven?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.