vogels vallen aan

Plaats reactie
takkie

vogels vallen aan

Bericht door takkie »

Vogels vallen bejaarde fietser aan
DELFZIJL - Een bejaarde fietser uit het Groningse Appingedam is dinsdagmiddag in Delfzijl aangevallen door een groep broedende sterns. De man is met verwondingen aan het hoofd naar het ziekenhuis vervoerd, aldus een politiewoordvoerder.

Ook het ambulancepersoneel dat de man te hulp schoot moest het ontgelden. De agressieve vogels moesten met een schep op afstand worden gehouden.

Volgens de zegsman fietste de man argeloos over de Handelskade, een afgelegen terrein, toen de vogels de aanval op hem inzetten. Ze voerden daarbij duikvluchten uit en pikten de man op zijn hoofd. Zelfs toen het slachtoffer op de brancard lag, bleven de beesten agressief, aldus de politie.

Volgens de woordvoerder komen dergelijke aanvallen zelden voor. "Ik heb het in ieder geval nog nooit eerder meegemaakt." Sterns broeden in kolonies en kunnen agressief worden als ze daarbij worden gestoord.


sooohee,vlg keer maar een helm op
:#:#
Adorote

Bericht door Adorote »

Moeten ze die vogels maar niet plagen .:mad2::D
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Vooral als ze bloed zien.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik hoorde het vandaag ook over de radio. Het schijnt dat ook hardlopers daar aangevallen zijn.
Maar er werd bijverteld dat ze niet zozeer de mensen aanvallen om te bezeren maar meer om ze te verjagen en de jongen te beschermen. Na de broed zal het weer afgelopenzijn, dus tot zover moet men nog even uitkijken
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

In deze tijd van het jaar is alles nieuws. Heeft iets met komkommers te maken.
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik heb op de fiets altijd mijn helm op :D
Jelle

Bericht door Jelle »

misschien stelen ze ook wel komkommers, die vogels, weet jij veel:,
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Ik heb op de fiets altijd mijn helm op :D
toch niet die motorhelm he, dan hebben die beesten zeker geen kans om er doorheen te komen:,
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Ik heb op de fiets altijd mijn helm op :D
Moter- of bromfiets?:cool:
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Doet een beetje denken aan de film die regisseur Hitchcock in de jaren 60 maakte; 'The birds'. Over vogels die een dorp aanvallen, heel beklemmend.

[Aangepast op 28/6/04 door Kislev]
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door lily
het lijkt wel en stel oswers
Nee een stel Amerikanen.:,
Plaats reactie