Je mag hier ook niks...

Plaats reactie
refo

Je mag hier ook niks...

Bericht door refo »

het RD van 24 augustus schreef: Man barbecuet in woning
WAGENINGEN (ANP) – Een 23–jarige inwoner van Wageningen heeft woensdagavond gebarbecued in zijn woning. Hij is aangehouden op verdenking van brandstichting, zo heeft de politie donderdag meegedeeld.

De politie kreeg rond elf uur ’s avonds een melding dat er rook uit een woning kwam. Bij aankomst bleek het hele huis vol rook te staan. Agenten waarschuwden de brandweer, die constateerde dat er in de woonkamer gebarbecued was. De barbecue had een gat in de vloer gebrand.

De bewoner was niet thuis, maar werd even later in de omgeving aangetroffen. Hij zit in de cel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
astroguy

Re: Je mag hier ook niks...

Bericht door astroguy »

refo schreef:
WAGENINGEN (ANP) – Een 23–jarige inwoner van Wageningen heeft woensdagavond gebarbecued in zijn woning. Hij is aangehouden op verdenking van brandstichting, zo heeft de politie donderdag meegedeeld.

De politie kreeg rond elf uur ’s avonds een melding dat er rook uit een woning kwam. Bij aankomst bleek het hele huis vol rook te staan. Agenten waarschuwden de brandweer, die constateerde dat er in de woonkamer gebarbecued was. De barbecue had een gat in de vloer gebrand.

De bewoner was niet thuis, maar werd even later in de omgeving aangetroffen. Hij zit in de cel.
De politie hier zou het dan vreselijk druk hebben. Wij noemen dat overigens een braai.
Atze
refo

Bericht door refo »

astroguy schreef:
refo schreef:

De politie hier zou het dan vreselijk druk hebben. Wij noemen dat overigens een braai.
Een bepaald model barbeque wordt hier ook skottelbraai genoemd. Hoewel mijn gevoel zegr dat het een 'braaiskottel' is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik dacht dat het over het forum zou gaan :mrgreen:
astroguy

Bericht door astroguy »

refo schreef:
astroguy schreef:
refo schreef:

Een bepaald model barbeque wordt hier ook skottelbraai genoemd. Hoewel mijn gevoel zegr dat het een 'braaiskottel' is.
Daar is verskeie tipes braais:
skottelbraais, gasbraais, houtbraais en potjies, maar hierdie staan altyd op 'n houtvuurtjie.

Op die einde van die dag gaan dit oor vleis wat gebraai word....
Atze
refo

Bericht door refo »

Dus het gebeuren heet een skottelbraai, maar het ding waarop gebraaien wordt ook? Dat is niet een braaiskottel?
--------------
astroguy

Bericht door astroguy »

refo schreef:Dus het gebeuren heet een skottelbraai, maar het ding waarop gebraaien wordt ook? Dat is niet een braaiskottel?
Dis reg..

:!:
Atze
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Baie lekker, die braai :)

Overigens noemen rechtsextermisten een barbecue ook een braaifestijn. Daarom ben ik een beetje bevreesd voor het woord 'braai'.

Maar het is kennelijk uit het Afrikaans afkomstig...nou ja dat klinkt leuk.
The Groom's still waiting at the altar
astroguy

Bericht door astroguy »

Bonny schreef:Baie lekker, die braai :)

Overigens noemen rechtsextermisten een barbecue ook een braaifestijn. Daarom ben ik een beetje bevreesd voor het woord 'braai'.

Maar het is kennelijk uit het Afrikaans afkomstig...nou ja dat klinkt leuk.
Het is inderdaad Afrikaans voor barbecue. Het woord is inmiddels zodanig ingeburgerd hier dat elke taal in Zuid Afrika (en we hebben er 11 officiele) het opgenomen heeft. Zelfs de Engelstaligen zeggen zoiets als: We had quite a nice braai last weekend, of zelfs: We had quite a lekker braai last weekend.

Van enige verbintenis met rechts extremisten is mij niets bekend en ook in Zuid Afrika wordt een zodanige verbintenis niet gelegd.
Atze
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Kaw schreef:Ik dacht dat het over het forum zou gaan :mrgreen:
Nou vertel het maar.....
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Rens

Bericht door Rens »

Kaw schreef:Ik dacht dat het over het forum zou gaan :mrgreen:
toen ik de topictitel zag bij Vandaag Gepost, had ik dezelfde reactie......wat mag er nú weer niet op het forum???

Maarrrrrr, weest gerust: hier mag héél veel.............op het forum waar ik site&forum-admin ben, daar mag maar heel weinig.....er wordt weinig toegestaan........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Daphne

Bericht door Daphne »

Rens schreef:op het forum waar ik site&forum-admin ben, daar mag maar heel weinig.....er wordt weinig toegestaan........
Dat verandert ook met de dag Rens! :? :wink:
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Rens

Bericht door Rens »

Daphne schreef:
Rens schreef:op het forum waar ik site&forum-admin ben, daar mag maar heel weinig.....er wordt weinig toegestaan........
Dat verandert ook met de dag Rens! :? :wink:
Akela, wij doen ons uiterste best...................één lek is gedicht, nu nog andere zaken rechttrekken.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie