Elvis 30 jaar na zijn overlijden

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

JolandaOudshoorn schreef:
memento schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Voor zover ik weet is hij als gospel artiest begonnen, maar toen hij veel suc6 boekte is hij "gevallen" voor drugs en rock en roll.
Men zegt dat hij wel altijd "zoekend" is gebleven en zeker gezien zijn eerste periode denken ook velen dat hij, ondanks alles, toch christen was.
Zonder zijn lifestyle te promoten: Waarom zou hij geen kind van God kunnen zijn? We zingen toch ook de psalmen van David, en kijken toch ook op tegen Salomo? Well, dat waren ook geen lievertjes...

God schaamt Zich niet om zulke mensen tot Zijn kinderen te hebben....
Nou, dat wilde ik ook helemaal niet zeggen. Ik heb er nog even aan gedacht om, net zoals jij David erbij te halen, maar ja, je zit hier op het refoforum he.....
Na, JUIST op een refoforum wil ik graag David enzo erbij halen. We (ikzelf incluis) zijn zo snel geneigd iemand af te schrijven, zeker als hij/zij in grote zonde valt, en misschien zelfs ogenschijnlijk er in door leeft.

Ja, als we eerlijk zijn gunnen we genade alleen aan serieuze kerkmensen, die echt 'met het geloof bezig zijn'. En niet aan dronkaards, drugsverslaafden, hoeren(lopers) en tollenaren, Ja, als we eerlijk zijn zouden we David, en zeker Salomo die zijn levenseinde in zonde doorbracht, geen kans gunnen.

Alsof we echt beter zijn dan zij die hun zonden ietwat meer uitleven dan wij (als brave kerkmensen) doen....
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

memento schreef:God schaamt Zich niet om zulke mensen tot Zijn kinderen te hebben....
Nou, dat wilde ik ook helemaal niet zeggen. Ik heb er nog even aan gedacht om, net zoals jij David erbij te halen, maar ja, je zit hier op het refoforum he.....[/quote]
Na, JUIST op een refoforum wil ik graag David enzo erbij halen. We (ikzelf incluis) zijn zo snel geneigd iemand af te schrijven, zeker als hij/zij in grote zonde valt, en misschien zelfs ogenschijnlijk er in door leeft.

Ja, als we eerlijk zijn gunnen we genade alleen aan serieuze kerkmensen, die echt 'met het geloof bezig zijn'. En niet aan dronkaards, drugsverslaafden, hoeren(lopers) en tollenaren, Ja, als we eerlijk zijn zouden we David, en zeker Salomo die zijn levenseinde in zonde doorbracht, geen kans gunnen.

Alsof we echt beter zijn dan zij die hun zonden ietwat meer uitleven dan wij (als brave kerkmensen) doen....[/quote]

Die Elvis in zijn "gootbestaan" kan nooit minder zijn dan de "ontdekte" reformatorischen.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Die Elvis in zijn "gootbestaan" kan nooit minder zijn dan de "ontdekte" reformatorischen.
Vele eerste zullen de laatsten zijn in het koninkrijk der hemelen. Beter hier een sobere "ontdekte zondaar" zijn, dan een christen die groot en befaamd is.

Toch zou ik iemand als Elvis, en met hem vele anderen met een geheel andere (in onze ogen zelfs zondige) levensstijl, niet graag willen veroordelen. Misschien gaat er achter die 'grootste' levensstijl een wereld van twijfel, eenzaamheid, depressiviteit, schuldgevoelen en strijd schuil. Allemaal elementen die ons zeer nauw aan Gods genadetroon kunnen verbinden.

Soms kan ik er in zekere zin zelfs jaloers op zijn. Want leven in een beschermde, reformatorische omgeving, maakt het soms zó makkelijk om relatief zondeloos te leven, dat wij blind worden voor de zondige aard die diep in ons geworteld is (wel belijden, maar niet of minder diep beleven), en wij God niet meer nodig hebben. En misschien begaan we, als wij in zulke oppervlakkigheid leven, wel meer zonde dan iemand die in veel uiterlijke zonde valt, maar die ertegen vecht en daardoor steeds weer aan Gods voeten terecht komt.

Nogmaals, niet om een leven als Elvis goed te praten, verre van dat. Wel om een ander niet slechter te vinden dan ikzelf, of zelfs de hemel niet te gunnen
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

Oude Paden schreef::shock:

Meer zeg ik niet in dit topic!!
Misschien klinkt het heel botweg... maar dit vind ik een vage typische refo-reactie.... Kan er zelfs een beetje boos over worden!

Er is meer in de wereld dan alleen je eigen kerkje. Sorry Oude Paden, dat ik dit zo zeg (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

Kijk, ik weet te weinig van deze Elvis om mee te kunnen praten. In 'ons kringetje' wordt er natuurlijk wel op een bepaalde manier over gedacht, maar misschein is het goed om een eigen mening te vormen.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

JALP schreef:
Oude Paden schreef::shock:

Meer zeg ik niet in dit topic!!
Misschien klinkt het heel botweg... maar dit vind ik een vage typische refo-reactie.... Kan er zelfs een beetje boos over worden!

Er is meer in de wereld dan alleen je eigen kerkje. Sorry Oude Paden, dat ik dit zo zeg (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

Kijk, ik weet te weinig van deze Elvis om mee te kunnen praten. In 'ons kringetje' wordt er natuurlijk wel op een bepaalde manier over gedacht, maar misschein is het goed om een eigen mening te vormen.
Weet ook niet zo veel over die Elvis vind het zeker geen Refo
onderwerp!!
Wel weet ik dat zijn lot voor eeuwig beslist is zo de boom gevallen
is blijft hij liggen en de HEERE is Rechter die beslist :!:
En het is zeker voor de rechter flank geen onderwerp waar we veel
woorden voor over hebben.
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

Oude-Waarheid schreef:
JALP schreef:
Oude Paden schreef::shock:

Meer zeg ik niet in dit topic!!
Misschien klinkt het heel botweg... maar dit vind ik een vage typische refo-reactie.... Kan er zelfs een beetje boos over worden!

Er is meer in de wereld dan alleen je eigen kerkje. Sorry Oude Paden, dat ik dit zo zeg (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

Kijk, ik weet te weinig van deze Elvis om mee te kunnen praten. In 'ons kringetje' wordt er natuurlijk wel op een bepaalde manier over gedacht, maar misschein is het goed om een eigen mening te vormen.
Weet ook niet zo veel over die Elvis vind het zeker geen Refo
onderwerp!!
Wel weet ik dat zijn lot voor eeuwig beslist is zo de boom gevallen
is blijft hij liggen en de HEERE is Rechter die beslist :!:
En het is zeker voor de rechter flank geen onderwerp waar we veel
woorden voor over hebben.
Dus aan je laatste regel te merken... jij bent degene die beslist.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

OP, Salomo diende in zijn laatste jaren afgoden, en ging zich te buiten aan vele, vele vrouwen! Heb je daar, als rechterflank-lid, ook geen woorden voor over?
Plaats reactie