zondagsviering op vakantie

Adorote

Bericht door Adorote »

Corydoras schreef:'t Is dan wel niet voor vakantie, maar ik mag het vast wel vragen hier ;) : heeft iemand nog suggesties voor een kerk op Sicilië, liefst in Erice?

In elke straat 30 kerken dus loop er een binnen t 'zal je goed doen.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Adorote schreef:
Corydoras schreef:'t Is dan wel niet voor vakantie, maar ik mag het vast wel vragen hier ;) : heeft iemand nog suggesties voor een kerk op Sicilië, liefst in Erice?

Denk dat dat wel meest een roomse boel zal zijn. En of we een valse kerk nog kerk kunnen noemen....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Bert Mulder schreef:
Adorote schreef:

Denk dat dat wel meest een roomse boel zal zijn. En of we een valse kerk nog kerk kunnen noemen....
Afbeelding

hallo, is dat een kerk of is dat een kerk?
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Hendrikus schreef:
Bert Mulder schreef: Denk dat dat wel meest een roomse boel zal zijn. En of we een valse kerk nog kerk kunnen noemen....
[img]...[/img]

hallo, is dat een kerk of is dat een kerk?
Zullen Van Dale er dan maar even bijpakken?
kerk (de ~, ~en)
1 kerkgebouw
2 gemeenschap van alle christenen (=> kruiskerk)
3 kerkgenootschap
4 kerkdienst

dus...
Adorote schreef:In elke straat 30 kerken dus loop er een binnen t 'zal je goed doen.
Sjoh Ado,wat een goeie tip, dat ik daar zelf niet aan had gedacht 8)

Maar dat zal het waarschijnlijk wel worden. En een mp3-speler mee.

In Trapani 15 km verderop is een Waldenzische gemeente, maar ik weet niet of ik daar een beetje makkelijk kan komen.
Afbeelding
wim

Bericht door wim »

In Italië hebben we de "kerk van Christus" bezocht. Ze zijn niet RK en niet protestants, maar leggen de nadruk op solo scriptura. De nadruk ligt op het Nieuwe Testament. Op mij komt het allemaal erg eerlijk en puur over, maar na twee kerkbezoeken heb ik nog geen goed beeld.

Het avondmaal wordt elke zondag gehouden waaraan een groot deel van de volwassenen deelneemt (brood en wijn worden uitgedeeld).

Er worden gezangen gezongen zonder instrumentale begeleiding (men is tegen instrumenten in de kerk). De voorzanger zingt eventueel een regel voor en/of geeft de tonen aan bij meerstemmige muziek. De muziek wordt ook gedirigeerd.

De dienst bestaat uit twee delen: een bijbelstudie en een preek. Tijdens de bijbelstudie worden bijbelteksten besproken en met elkaar in verband gebracht (voorzover ik dat goed heb begrepen).

De preek gaat over een actueel onderwerp. De tweede zondag werd de preek van de vorige keer ook in het Engels gehouden (in een aparte ruimte). Het ging over een krantenartikel dat meldde dat een RK-vrouw bekeerd was tot de Islam (de krant werd doorgegeven in de kerk). De voorganger vroeg zich af waarom er niets in de krant stond wanneer iemand christen werd. In Italië noemt 95% zich christen, dus kennelijk is dat geen nieuws. Maar het is net zo goed nieuws als iemand echt tot het christendom bekeerd wordt. Hierna volgde een relaas over hoe lastig het is om persberichten in de krant geplaatst te krijgen afkomstig van de kerk van christus. De voorganger vroeg mij nog waar ik vandaan kwam en waar ik vakantie hield en stelde voor om emailadressen uit te wisselen voor het geval ik nog vragen had.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Church_of_Christ
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

wij zochten een voorganger uit Nederland in een nabije camping op in Tsjechie
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Marnix

Bericht door Marnix »

tja, om nou naar een Tsjechische dienst te gaan, dat schiet ook niet zo op he :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:tja, om nou naar een Tsjechische dienst te gaan, dat schiet ook niet zo op he :)
Kdo v něho věří, není souzen. Kdo nevěří, již je odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.
Marnix

Bericht door Marnix »

dat bedoel ik. Mijn tsjechisch houdt na dobreden, zmrzlina en pivo wel op :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hendrikus schreef:
Marnix schreef:tja, om nou naar een Tsjechische dienst te gaan, dat schiet ook niet zo op he :)
Kdo v něho věří, není souzen. Kdo nevěří, již je odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.
Wij zijn wel eens daar geweest. De predikante was toen zo vriendelijk om een samenvatting in het engels te geven. Ook hebben wij daar toen twee plaatselijke gemeenteleden ontmoet en hen nog een aantal dagen mee op pad genomen. Dat vonden ze heel bijzonder, zelf gingen ze niet vaak weg.
Dus, als het mogelijk is, probeer toch een plaatselijke dienst te bezoeken, ook al is de taal volslagen vreemd! (er zijn altijd wel mensen die engels, of duits kunnen)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

vorig jaar in Frankrijk (omgeving Gérardmer): 's morgens bandje luisteren op meegebrachte cassetterecorder. Helaas: de cassetterecorder bleek al vier jaar niet te werken. De hele familie verenigde zich toen maar in de auto in de garage, om daar de preek te luisteren.
's middags kerkdienst in Gérardmer. De voorgangster van die gemeente had gehoopt dat er een predikant zou komen langswaaien, en had in die hoop maar aangekondigd dat er een nederlandstalige dienst zou zijn. Bij het uitblijven van de gehoopte predikant wilde mevrouw de predikante zelf wel in gebrekkig duits een dienst leiden, maar daar konden de aanwezigen (20 personen) niet onverdeeld gelukkig mee zijn, sommigen vanwege het duits en anderen vanwege het feit dat mevrouw de predikante een vrouwspersoon was. Ze vroeg toen of iemand de vrijmoedigheid had om een woord te spreken. Leen van Dijke was met zijn gezin aanwezig en heeft toen de dienst geleid.
jvdg

Bericht door jvdg »

Zita schreef:............... De hele familie verenigde zich toen maar in de auto in de garage, om daar de preek te luisteren.
:mrgreen:
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Hendrikus schreef:
Nou wil ik ook weten wat het betekend!! :P
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

jakobmarin schreef:
Hendrikus schreef:
Betekent

Ja ja het is zomer. De muggen zijn er weer dus we gaan muggenziften!
The Groom's still waiting at the altar
Josephus

Bericht door Josephus »

jakobmarin schreef:
Hendrikus schreef:
Ik heb ook even gepuzzeld en ik kom uit op Johannes 3:18.

"Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God."
Plaats reactie