Nee hoor, € 3,50 voor volwassenen, € 3 voor kinderen en beneden de 6 jaar zelfs gratis. Kijk maar.Bonny schreef:Als je van kastelen houdt: het kasteel in Bad Bentheim, vlak over de grens bij Enschede is erg mooi. Het staat op een heuvel, billijke toegangsprijzen, ik geloof 6 of 7 euro
Wist je dat . . . [3]
volgens mij schreef ik dat ik een avond zou gaan... :roll: er zijn altijd nog mensen die moeten werken zie je!Hendrikus schreef:Toe maar, dagkaart € 40,-Daphne schreef:ik donderdag een avond naar 'Flevo' ga?
Burg Bentheim is goedkoper :mrgreen:
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
- Bonny
- Contacteer:
Kijk eens aan, nog goedkoper dan ik dacht. Mooie omgeving he.Hendrikus schreef:Nee hoor, € 3,50 voor volwassenen, € 3 voor kinderen en beneden de 6 jaar zelfs gratis. Kijk maar.Bonny schreef:Als je van kastelen houdt: het kasteel in Bad Bentheim, vlak over de grens bij Enschede is erg mooi. Het staat op een heuvel, billijke toegangsprijzen, ik geloof 6 of 7 euro

The Groom's still waiting at the altar
Da's twee keer verdienen: geld verdienen met je werk en een tientje uitsparen op je toegangskaart.Daphne schreef:volgens mij schreef ik dat ik een avond zou gaan... :roll: er zijn altijd nog mensen die moeten werken zie je!Hendrikus schreef:Toe maar, dagkaart € 40,-Daphne schreef:ik donderdag een avond naar 'Flevo' ga?
Burg Bentheim is goedkoper :mrgreen:
Veel plezier!
Ik was er al eerder geweest, dus 't was geen verrassing wat ik daar aantrof. Best mooi om te zien, met onderdelen uit verschillende bouwstijlen. Een paar foto's van vanmiddag voeg ik in.Bonny schreef:Veel plezier, laat je bevindingen maar eens horen!
Erg fraai vind ik de Kronenburg, het gotische woonhuis dat me een beetje aan Engelse colleges doet denken.

Het complex wordt nog gedeeltelijk bewoond. In feite is het gedeelte dat je kunt bezichtigen niet eens zo heel groot: dat vond ik wel jammer. Maar je kunt er zeker mooie dingen zien. Ook aardige détails.

Ik kon het niet nalaten om daarna nog even door te lopen naar de Evangelisch-Reformierte Kirche. In de Grafschaft Bentheim is een belangrijk deel van de bevolking (45%!) nog kerkelijk georiënteerd op de Nederlandse "reformierte" prediking. Men had vaak predikanten die in Kampen waren opgeleid. Deze kerken waren destijds ook door Hendrik de Cock en Van Raalte geïnstitueerd. Een bekende naam in dit verband is Geesjen Pamans (1727-1821), een diepgelovige vrouw die correspondeerde met veel bekenden uit Gods oude volk in ons land. Zij wordt wel de "geistliche Mutter des Bentheimer reformierten Pietismus" genoemd.

- JolandaOudshoorn
Ik ben gisteren met de kinderen nara Avifauna geweest. Vooral de speeltuin (en met name de hoge glijbaan) viel in de smaak. Ik hoefde niet eens een attractiearmbandje te kopen, hadden ze totaal geen behoefte naar!
En nu moet ik heel veel gaan voorbereiden voor komende zaterdag! Mijn zoon wordt dan 5 en hij wil dan een feestmaaltijd met alle dan aanwezige familie! Gelukkig hoef ik "maar" voor 12 personen te koken, de rest is met vakantie
En nu raden wat zoonlief wil eten......... 8)
En nu moet ik heel veel gaan voorbereiden voor komende zaterdag! Mijn zoon wordt dan 5 en hij wil dan een feestmaaltijd met alle dan aanwezige familie! Gelukkig hoef ik "maar" voor 12 personen te koken, de rest is met vakantie

En nu raden wat zoonlief wil eten......... 8)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- JolandaOudshoorn
- JolandaOudshoorn
Hij wil champignonnensoep, kip, bloemkool en aardbeien!!!Bonny schreef:Mooie foto's Hendrikus, zelf geschoten?![]()
JolandaOudshoorn: misschien dat je nu pannenkoeken aan het bakken bent? :mrgreen:
Dus nu moet ik heel veel champignonnen, kip, bloemkool (en andere groente, nl sperciebonen en wortels) en aardbeien (en overig fruit voor bij het dessert) gaan inkopen en klaarmaken...
En voor degene die geen champignonnensoep lusten is er groentesoep. En er is champignonnensaus, kerriesaus en pindasaus, rijst en geroosterde aardappelen. En bij het fruit ook natuurlijk ijs en slagroom!
Dus..... ik mag me helemaal uitleven!! (ben ik blij dat koken een hobby van me is

Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Wilma van den Berg