Slechtziende automobiliste (87) van weg gehaald
Uitgegeven: 8 augustus 2007 14:13
Laatst gewijzigd: 8 augustus 2007 14:15
HOOGEVEEN - De politie in Hoogeveen heeft dinsdag een 87-jarige automobiliste uit deze plaats van de weg gehaald, nadat iemand haar had zien instappen met een blindenstok.
Chris Heijmans
De getuige belde de politie. Die constateerde dat het rijbewijs van de Hoogeveense sinds mei dit jaar verlopen is.
De vrouw zag erg slecht en wist dat ze een test moest laten doen om in aanmerking te komen voor een nieuw rijbewijs. "Ze was bang dat de ogentest niet goed zou uitpakken, dus had ze hem nog maar even uitgesteld", aldus een politiewoordvoerster.
Bron: nu.nl
Soms denk ik: Heerlijk die oudjes...soms denk ik: Levensgevaarlijk die oudjes.
Toch moest ik hier wel om lachen hoor. :mrgreen: :mrgreen:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-
Het systeem werkt ook niet. bv Mijn vader is 70 jaar en sinds een aantal jaren slechtziend, ziet nog 25 %. Echter, hij heeft nog steeds een geldig rijbewijs. Gelukkig is hij zelf zo verstandig geweest om direct zijn auto op te ruimen en nooit meer achter het stuur te kruipen.
Oogartsen zouden hierin een meldingsplicht moeten krijgen richting CBR voor herkeuring. Nu wordt het rijbewijs ingenomen of bij herkeuring of indien de politie de rijvaardigheid van iemand niet vertrouwd en deze laat herkeuren. Dat is dan ook vaak na een ongeval.
Oogartsen zouden hierin een meldingsplicht moeten krijgen richting CBR voor herkeuring. Nu wordt het rijbewijs ingenomen of bij herkeuring of indien de politie de rijvaardigheid van iemand niet vertrouwd en deze laat herkeuren. Dat is dan ook vaak na een ongeval.