Oekraïne is als wintersport vakantie wel lekker goedkoop, probleem is dat er geen skiliften zijn [voor mij trouwens niet, want ik vindt het bijzonder jammer dat de bergen in Oostenrijk e.o. ontsiert en vernield worden door al die skiliften] dus je zal na iedere keer omlaag skieen zelf weer omhoog moeten ploeteren en dat wil de verwende skier niet.Matthijs schreef:Hoe kun je nou je skies vergeten als je op wintersport gaat!
Oekrainë, een bestemming die je niet vaak hoort bij wintersporters.
't Lijkt mij nog wel een keer mooi om in de Rocky Mountains te gaan skieen.
Je favoriete sport, welke is dat??
ik ben altijd gewend om mijn lege glazen over mijn schouder weg te werpen.astroguy schreef:Zorg er voor dat je dan niet je eigen glazen ingooit..Eppie schreef:Ik heb trouwens wel een favoriete sport. Gewichtsheffen. Ik ben juist begonnen met de glazen wat voller te schenken, je moet toch enig vooruitgang boeken nietwaar?
Ga vanavond weer oefenen.

Ach en wee, welk een slechte motivatie. Kies dan toch een meer bijbelse sport..... Ik denk bijvoorbeeld aan discuswerpen....
* en Mozes wierp een blik over het land
Autorijden.
* Mozes ging in zijn eendje de berg op

Toch nog heel even over die tekst die Datheneum aanhaalde. Misschien ligt het er ook aan vanuit welke motivatie je sport, of het nuttig is... de worstelaars en arenavechters in Paulus tijd deden dit bij mijn weten niet om gezond en fit te blijven, integendeel.
Als ik zie hoeveel Nederlanders er met overgewicht kampen en hoe bedreigend dat ook voor de gezondheid mag zijn, dat gecombineerd met de bijbelse opmerking dat je lichaam een tempel van de Heilige Geest is, lijkt het me toch niet zo verkeerd om als christen een beetje om je gezondheid te denken. Daarnaast werkt sport ook nog eens bestrijdend tegen een fenomeen dat ook meer van deze tijd is: Stress.
* en Mozes wierp een blik over het land
Autorijden.
* Mozes ging in zijn eendje de berg op

Toch nog heel even over die tekst die Datheneum aanhaalde. Misschien ligt het er ook aan vanuit welke motivatie je sport, of het nuttig is... de worstelaars en arenavechters in Paulus tijd deden dit bij mijn weten niet om gezond en fit te blijven, integendeel.
Als ik zie hoeveel Nederlanders er met overgewicht kampen en hoe bedreigend dat ook voor de gezondheid mag zijn, dat gecombineerd met de bijbelse opmerking dat je lichaam een tempel van de Heilige Geest is, lijkt het me toch niet zo verkeerd om als christen een beetje om je gezondheid te denken. Daarnaast werkt sport ook nog eens bestrijdend tegen een fenomeen dat ook meer van deze tijd is: Stress.
- Bonny
- Contacteer:
In een artikel uit In het SGPoor van oktober 2000 stelt drs. P.H. op 't Hof dat alle sport verkeerd is. Sport is tot de eer van de mens en niet to Gods eer. Daarom dient het afgewezen te worden.
Daarnaast is er nog de sportverdwazing die zich uit in sportidolen, de hang naar eer en roem.
Verder supporters die onzedelijkheden en mensonterende kreten staan te roepen en Godonterende handelingen verrichten.
Nee, sport...daar dien je je verre van te houden, volgens drs. Op 't Hof.
Daarnaast is er nog de sportverdwazing die zich uit in sportidolen, de hang naar eer en roem.
Verder supporters die onzedelijkheden en mensonterende kreten staan te roepen en Godonterende handelingen verrichten.
The Groom's still waiting at the altar
Beetje vreemd nietwaar? Ik heb geloord dat we goed met ons lijf moeten omgaan... we moeten er goed voor zorgen omdat we een tempel voor de Heilige Geest zijn... Daar hoort bij dat we gezond moeten eten en leven... daar hoort sport volgens mij ook bij.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Daarom lees ik zulke blaadjes niet....Bonny schreef:In een artikel uit In het SGPoor van oktober 2000 stelt drs. P.H. op 't Hof dat alle sport verkeerd is. Sport is tot de eer van de mens en niet to Gods eer. Daarom dient het afgewezen te worden.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
hetzij in recreatieve zin (al dan niet in teamverband), hetzij als een soort fitness (en dan niet zozeer in die opgeblazen fitness-centra) is sport prima te pruimen........en staat zeker niet haaks op welke schrifttekst ook..........Daphne schreef:Beetje vreemd nietwaar? Ik heb geloord dat we goed met ons lijf moeten omgaan... we moeten er goed voor zorgen omdat we een tempel voor de Heilige Geest zijn... Daar hoort bij dat we gezond moeten eten en leven... daar hoort sport volgens mij ook bij.
je kan het natuurlijk ook te ver gaan zoeken, ofwel kilo's spijkers op een bodempje water........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60