Duikenburgse Dagen

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Daphne schreef: :D had ik je van te voren ook kunnen vertellen :roll: Van wie heb je t krantje gekregen? :?: ~
Ik denk van Cor (heb ik later met een andere forummer geconcludeerd).
Daphne schreef:Gokje... hij zong 'Psalmen uit zn kindertijd' :shock: nu niet te koop voor een prijs van 16 euro maar jaja speciale beursprijs van 10 euro (tjongejonge!) :?: overigens... volgens mij zong ie niet op hele noten :roll:
Klopt helemaal.
Ik heb de CD overigens niet gekocht, want mijn smaak is het niet zo.
Daphne schreef:Weetje, k ben geen échte refo maar ik vond het echt giga meevallen hoor! Was ook prachtige instrumentale muziek te horen :D en in de zaal bij Stolk orgels werd ook (9 van de 10x) prachtig gespeeld! :D :wink:
De muziek viel wel mee ja, ik chargeerde een klein beetje.

Die orgelzaal heb ik niet gezien, maar wel (naast de opstelling van Kliksafe, waar Karel later ook optrad) een Vietnamees (o.i.d.) die heel mooi orgel zat te spelen.
Het was wel lachen toen hij verzoeknummers vroeg. Iemand uit de zaal riep "68 vers 10" en even later "en doe vers 1 er ook maar bij". :D
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

accoord schreef:Tja, hoe moet je je nu als gelovige gedragen? Misschien toch maar gewoon lekker snacks eten en het overal over hebben, behalve over het geloof.

Ik weet het ook niet. Maar ik denk soms dat wij er met ons zogenaamde refosubcultuurtje flink naast zitten.
Je creëert een tegenstelling die er niet noodzakelijk hoeft te zijn, natuurlijk.
Ik zie niet in, dat het eten van een patatje het spreken over en het beleven van mijn geloof in de weg zou staan.

Inderdaad mensen kunnen ook helemaal en uitsluitend in het uiterlijke opgaan en daar genoeg aan hebben.
Maar anderzijds is het mogelijk om dat uiterlijke cultuurtje te gebruiken om gelijkgestemden (soms na jaren) weer eens te ontmoeten en waardevolle gesprekken te hebben.

Erg flauw vind ik overigens je opmerking over het Betuwse accent van het personeel.
accoord

Bericht door accoord »

Tiberius schreef:
accoord schreef:Tja, hoe moet je je nu als gelovige gedragen? Misschien toch maar gewoon lekker snacks eten en het overal over hebben, behalve over het geloof.

Ik weet het ook niet. Maar ik denk soms dat wij er met ons zogenaamde refosubcultuurtje flink naast zitten.
Je creëert een tegenstelling die er niet noodzakelijk hoeft te zijn, natuurlijk.
Ik zie niet in, dat het eten van een patatje het spreken over en het beleven van mijn geloof in de weg zou staan.

Inderdaad mensen kunnen ook helemaal en uitsluitend in het uiterlijke opgaan en daar genoeg aan hebben.
Maar anderzijds is het mogelijk om dat uiterlijke cultuurtje te gebruiken om gelijkgestemden (soms na jaren) weer eens te ontmoeten en waardevolle gesprekken te hebben.

Erg flauw vind ik overigens je opmerking over het Betuwse accent van het personeel.
Ha ha, dat is geen Betuws accent volgens mij hoor! Puur Utrechts platte praot. Waarom een flauwe opmerking? Het is toch zo? Trouwens, ik gebruik hetzelfde accent.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

accoord schreef:Ha ha, dat is geen Betuws accent volgens mij hoor! Puur Utrechts platte praot. Waarom een flauwe opmerking? Het is toch zo? Trouwens, ik gebruik hetzelfde accent.
Aha.
Je hield dus eigenlijk jezelf een spiegel voor?
Dat maakt veel duidelijk.

In Intermediair stond vorig jaar (meen ik) een artikel over Nederlanders op vakantie in buitenland. Uit onderzoek blijkt, dat het merendeel het niet leuk vindt om dan medelanders tegen te komen. Grote monden, asociaal, etc.
Psychologische verklaring voor deze aversie: men ziet er teveel van zichzelf in weerspiegeld. Juist datgene wat men bij een ander niet leuk vindt, treft men ook bij zichzelf aan.

Misschien speelt iets dergelijks een rol bij deze discussie over de Duikenburgse Dagen.
Rens

Bericht door Rens »

En nu óp naar "Naar Buiten" in Barneveld...........en maar hopen dat de boel niet wordt overstemd door de gigantische hoeveelheid kippen in de ruime ongeving................. :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jan03

Bericht door jan03 »

Rens schreef:En nu óp naar "Naar Buiten" in Barneveld...........en maar hopen dat de boel niet wordt overstemd door de gigantische hoeveelheid kippen in de ruime ongeving................. :mrgreen:
Komt heel goed uit. Kan Willemijn uit Urk opdraven met haar: 'er was een kuikentje....' :mrgreen: :mrgreen:
Ander

Bericht door Ander »

Tiberius schreef: Psychologische verklaring voor deze aversie: men ziet er teveel van zichzelf in weerspiegeld. Juist datgene wat men bij een ander niet leuk vindt, treft men ook bij zichzelf aan.

Misschien speelt iets dergelijks een rol bij deze discussie over de Duikenburgse Dagen.
Tjoh, Tiberius, je bent wakker. Wat een mooie analyse. Zou dát het zijn. Je teveel herkennen in de mensen die daar rondlopen. Kan pijnlijk zijn ja :mrgreen:
Rens

Bericht door Rens »

jan03 schreef:
Rens schreef:En nu óp naar "Naar Buiten" in Barneveld...........en maar hopen dat de boel niet wordt overstemd door de gigantische hoeveelheid kippen in de ruime ongeving................. :mrgreen:
Komt heel goed uit. Kan Willemijn uit Urk opdraven met haar: 'er was een kuikentje....' :mrgreen: :mrgreen:
en dan een kippenschuur opentrekken???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

accoord schreef:Ik hou ook niet echt van dit soort evenementen.

Ik voel me niet thuis in zo'n patat- en salade-etende, observerende menigte van veel vrouwen met grote opgestoken appeltaarten op hun hoofd in gesprek over "heb je die gezien "en "die zag ik ook, o ja? leuk hoor, ja echt leuk!" Neem nog een frikandel speciaal ondertussen en hou je krijsende kinderen bij elkaar!
Refosnobisme. :roll:
helma schreef:Hard voorbij de stands gelopen met hoeden en dure Refokleding
Me verbaasd over het kerkje in Mali wat gebouwd werd met stenen van voorbijgangers waar er aan het eind van de middag
(oh sorry, ik was er dus dinsdag Daphne)nog maar een enkele van verkocht was. Waarom is 5 euro zo weinig als je bij een hoedenstand staat en zoveel als het om een goed doel gaat???

Me verbaasd over het kerkje in Mali wat gebouwd werd met stenen van voorbijgangers waar er aan het eind van de middag
(oh sorry, ik was er dus dinsdag Daphne)nog maar een enkele van verkocht was. Waarom is 5 euro zo weinig als je bij een hoedenstand staat en zoveel als het om een goed doel gaat???
Tja, hóór eens, refovrouwen kopen ook maar een hoed omdat het moet, hoor. Niet omdat ze het leuk vinden om een hoop geld aan een wagenwiel uit te geven of zo.
Ik moet bijna denken aan de farizeeër in de tempel: Dank U, dat ik niet zo ben als al die refovrouwen etc. etc.
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 27 jul 2007, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ander

Bericht door Ander »

Afgewezen schreef: Ik moet bijna denken aan de farizeeër in de tempel: Dank U, dat ik net zo ben als al die refovrouwen etc. etc.
Oog voor detail :mrgreen:
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ander schreef:
Afgewezen schreef: Ik moet bijna denken aan de farizeeër in de tempel: Dank U, dat ik net zo ben als al die refovrouwen etc. etc.
Oog voor detail :mrgreen:
Dank je. :wink: Ik hoop dat de boodschap toch duidelijk moge zijn.
accoord

Bericht door accoord »

Tiberius schreef:
accoord schreef:Ha ha, dat is geen Betuws accent volgens mij hoor! Puur Utrechts platte praot. Waarom een flauwe opmerking? Het is toch zo? Trouwens, ik gebruik hetzelfde accent.
Aha.
Je hield dus eigenlijk jezelf een spiegel voor?
Dat maakt veel duidelijk.

In Intermediair stond vorig jaar (meen ik) een artikel over Nederlanders op vakantie in buitenland. Uit onderzoek blijkt, dat het merendeel het niet leuk vindt om dan medelanders tegen te komen. Grote monden, asociaal, etc.
Psychologische verklaring voor deze aversie: men ziet er teveel van zichzelf in weerspiegeld. Juist datgene wat men bij een ander niet leuk vindt, treft men ook bij zichzelf aan.

Kijk, daar slaat u de spijker op z'n kop! U bent een kenner; zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Of: wat je zegt ben je zelf. Of, zoals ik eens op een klankbord van een kansel las: Kent u zelven.
Vroeger wisten ze dit dus ook al. Ook al voor dat artikel van vorig jaar. En 4 jaar geleden kwam deze analyse ter sprake tijdens een studie die ik volgde.
Maar daar dat dit nu juist voor mij moet gelden! Ooow wat is dat pijnlijk!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

accoord schreef:Kijk, daar slaat u de spijker op z'n kop! U bent een kenner
Mag ik hieruit voorzichtig de conclusie trekken dat jij een patat-etende appeltaart-knot-mevrouw bent met krijsende kinderen? :mrgreen:

PS> Overigens mag je tegen mij gewoon jij zeggen.
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef::

PS> Overigens mag je tegen mij gewoon jij zeggen.
ohhh, dank u wel mijnheer de moderator................. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Rens schreef:
jan03 schreef:
en dan een kippenschuur opentrekken???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:D
Plaats reactie