Duikenburgse Dagen

Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Daphne

Bericht door Daphne »

helma schreef:ik ben woensdag geweest
bij Om Sions wilblaadje meegenomen; Daphne niet gezien helaas :?

(....) (oh sorry, ik was er dus dinsdag Daphne)
:D ik heb trouwens ok nie de gehele dag bij de stand gestaan/gezeten, ook regelmatig even weg geweest!

Tja, Dinsdag was k er nie
Daphne

Bericht door Daphne »

Hendrikus schreef:
helma schreef:dat zingen hoeft voor mij niet op zo'n evenement; vind het een beetje :roll:
Langzaam, bedoel je? :wink:
Daphne schreef:Als afsluiting was er een samenzang moment... dáááár werd langzaam gezongen... :shock: nog nooit gehoord zo langzaam :D (serieus!)
:!:
Daphne

Bericht door Daphne »

Ander schreef: Mee eens, Daphne? :P
Ben ik dat Anders nooit dan?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Adrianus schreef:En dat een keurig uiterlijk geen waarborg biedt voor geestelijk leven weten we ja. Maar als je dat argument gebruikt tegen de Duikenburgse Dagen ben je gewoon echt de weg kwijt.
Gelukkig hebben we hier dan altijd nog mensen die de weg wél weten :?
geledu

Bericht door geledu »

Hendrikus schreef:
Adrianus schreef:En dat een keurig uiterlijk geen waarborg biedt voor geestelijk leven weten we ja. Maar als je dat argument gebruikt tegen de Duikenburgse Dagen ben je gewoon echt de weg kwijt.
Adrianus heeft hier natuurlijk wel een punt.
Want idd een keurig uiterlijk biedt geen waarborg voor geestelijk leven, maar het blijft wel een gegeven dat geestelijk leven zich uit in een keurig uiterlijk en levensstijl.
En als je je dan niet meer thuisvoelt op bepaalde evenementen omdat daar veel mensen komen met een keurige levensstijl kun je twee vragen stellen, ligt dat aan mij of aan die ander....

Ik ben bang dat je dan helaas al aardig op weg bent om weg te groeien van de reformatorische leer en de daarbij behorende levensstijl en traditie.
Laatst gewijzigd door geledu op 26 jul 2007, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Hendrikus schreef:
Weten wel ja, maar nu nog bewandelen :wink:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

geledu schreef:
Hendrikus schreef:
Want idd een keurig uiterlijk biedt geen waarborg voor geestelijk leven, maar het blijft wel een gegeven dat geestelijk leven zich uit in een keurige levensstijl.
En als je je dan niet meer thuisvoelt op bepaalde evenementen omdat daar veel mensen komen met een keurige levensstijl kun je twee vragen stellen, ligt dat aan mij of aan die ander....

Ik ben bang dat je dan helaas al aardig op weg bent om weg te groeien van de reformatorische leer en de daarbij behorende levensstijl en traditie.
Wat wordt er weer ontzettend slecht gelezen. Het is meer (wat mij betreft) een verwachting dat je herkenning vind, die niet gaat om uiterlijkheden, maar meer het innerlijk. Dat je hoopt op ontmoetingen met gelijkgezinden, met mede gelovigen. Op een goed gesprek of zo. En of je het nu over een wegwijs hebt of een eo-jongerendag, overal kom je (helaas) tegen dat er ook zoveel oppervlakkigheid is. En dat is teleurstelend.
En als het goed is, herken je Gods kinderen dwars overal door heen, of ze nu in een spijkerbroek lopen of een drie-delig zwart pak, je herkent elkaar van hart tot hart.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
geledu

Bericht door geledu »

JolandaOudshoorn schreef:
geledu schreef:
Hendrikus schreef:
Want idd een keurig uiterlijk biedt geen waarborg voor geestelijk leven, maar het blijft wel een gegeven dat geestelijk leven zich uit in een keurige levensstijl.

Wat wordt er weer ontzettend slecht gelezen. Het is meer (wat mij betreft) een verwachting dat je herkenning vind, die niet gaat om uiterlijkheden, maar meer het innerlijk. Dat je hoopt op ontmoetingen met gelijkgezinden, met mede gelovigen. Op een goed gesprek of zo. En of je het nu over een wegwijs hebt of een eo-jongerendag, overal kom je (helaas) tegen dat er ook zoveel oppervlakkigheid is. En dat is teleurstelend.
En als het goed is, herken je Gods kinderen dwars overal door heen, of ze nu in een spijkerbroek lopen of een drie-delig zwart pak, je herkent elkaar van hart tot hart.
Die oppervlakkigheid komt een ieder ook tegen in zijn of haar eigen gemeente, en wat nog veel erger is, menigmaal in ons eigen zondig hart.
JolandaOudshoorn

Waarom bekruipt me het gevoel dat we hier langs elkaar heen praten? :?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:Waarom bekruipt me het gevoel dat we hier langs elkaar heen praten? :?
Tja, als er dit soort opmerkingen voorbij komen
geledu schreef:het blijft wel een gegeven dat geestelijk leven zich uit in een keurig uiterlijk en levensstijl. En als je je dan niet meer thuisvoelt op bepaalde evenementen omdat daar veel mensen komen met een keurige levensstijl kun je twee vragen stellen, ligt dat aan mij of aan die ander.....
en het is duidelijk dat met die "keurige levensstijl" iets wordt bedoeld dat a. duidelijk géén kenmerk van geestelijk leven hoéft te zijn en b. zeker niet de enige verschijningsvorm is van waar geestelijk leven, dan ontspoort het gesprek al heel snel. Tunnelvisie, heet zoiets.
Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
JolandaOudshoorn

Adrianus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:En als het goed is, herken je Gods kinderen dwars overal door heen, of ze nu in een spijkerbroek lopen of een drie-delig zwart pak, je herkent elkaar van hart tot hart.
Het gaat hier om een evenement waarbij mensen voornamelijk met het eigen gezin een dagje uit zijn en daarnaast hier en daar een praatje maken met vooral mensen die ze in ander verband al kennen. Voor de herkenning die jij bedoelt lijkt mij zo'n evenement daarom niet zo geschikt. Alleen al daarom vind ik de discussie over uiterlijk versus inerlijk die er hier aan wordt vast geknoopt bespottelijk. En dan klagen over langs elkaar heen praten. Moet niet gekker worden hier.
mmm altijd dus met te hoge verwachtingen naar dit soort evenementen gegaan dus :( Ik kan beter naar een reguliere braderie gaan wat dat betreft :?
Ander

Bericht door Ander »

Voor een goed geestelijk gesprek zou ik niet naar de Duikenburgse Dagen gaan. Daarvoor moet je ergens anders zijn. Dus als je daarop uit bent: niet gaan!!
En wezen gaat nog steeds niet zonder vorm en vorm niet zonder wezen.
Ook hier is het lekker babylonisch aan het worden.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zo, wij hebben ook een fantastisch Duikenburgs daagje gehad!
Heerlijk ondergedoken in de refo-cultuur. Ook het Om Sions Wil blaadje meegenomen, maar Daphne niet gezien. :cry:

Aan het eind van de dag kwam ik er achter dat ik behoorlijk wat voor de ondernemers heb betekend. :wink:
Ik heb maar geen boeken gekocht, want die waren inderdaad (ook tweedehands) wat aan de dure kant.

Helma, er was wel degelijk een goedkope hoedenkraam, schuin tegenover de Om Sions Wil kraam. Daar hebben we een hoed voor onze dochter gekocht.

Die sigaren-rokende Zondagsrust-mannen was wel een apart gezicht, ja.

En de posting van Accoord is wel uitermate overdreven, hoor.
Van krijsende kinderen en appeltaart-mevrouwen heb ik niets gemerkt.
Het was gewoon een gemoedelijk sfeertje.
Laatst gewijzigd door Tiberius op 26 jul 2007, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie