Duikenburgse Dagen
Adrianus heeft hier natuurlijk wel een punt.Hendrikus schreef:Gelukkig hebben we hier dan altijd nog mensen die de weg wél wetenAdrianus schreef:En dat een keurig uiterlijk geen waarborg biedt voor geestelijk leven weten we ja. Maar als je dat argument gebruikt tegen de Duikenburgse Dagen ben je gewoon echt de weg kwijt.
Want idd een keurig uiterlijk biedt geen waarborg voor geestelijk leven, maar het blijft wel een gegeven dat geestelijk leven zich uit in een keurig uiterlijk en levensstijl.
En als je je dan niet meer thuisvoelt op bepaalde evenementen omdat daar veel mensen komen met een keurige levensstijl kun je twee vragen stellen, ligt dat aan mij of aan die ander....
Ik ben bang dat je dan helaas al aardig op weg bent om weg te groeien van de reformatorische leer en de daarbij behorende levensstijl en traditie.
Laatst gewijzigd door geledu op 26 jul 2007, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Oude-Waarheid
Weten wel ja, maar nu nog bewandelenHendrikus schreef:Gelukkig hebben we hier dan altijd nog mensen die de weg wél wetenAdrianus schreef:En dat een keurig uiterlijk geen waarborg biedt voor geestelijk leven weten we ja. Maar als je dat argument gebruikt tegen de Duikenburgse Dagen ben je gewoon echt de weg kwijt.
- JolandaOudshoorn
Wat wordt er weer ontzettend slecht gelezen. Het is meer (wat mij betreft) een verwachting dat je herkenning vind, die niet gaat om uiterlijkheden, maar meer het innerlijk. Dat je hoopt op ontmoetingen met gelijkgezinden, met mede gelovigen. Op een goed gesprek of zo. En of je het nu over een wegwijs hebt of een eo-jongerendag, overal kom je (helaas) tegen dat er ook zoveel oppervlakkigheid is. En dat is teleurstelend.geledu schreef:Adrianus heeft hier natuurlijk wel een punt.Hendrikus schreef:Gelukkig hebben we hier dan altijd nog mensen die de weg wél wetenAdrianus schreef:En dat een keurig uiterlijk geen waarborg biedt voor geestelijk leven weten we ja. Maar als je dat argument gebruikt tegen de Duikenburgse Dagen ben je gewoon echt de weg kwijt.
Want idd een keurig uiterlijk biedt geen waarborg voor geestelijk leven, maar het blijft wel een gegeven dat geestelijk leven zich uit in een keurige levensstijl.
En als je je dan niet meer thuisvoelt op bepaalde evenementen omdat daar veel mensen komen met een keurige levensstijl kun je twee vragen stellen, ligt dat aan mij of aan die ander....
Ik ben bang dat je dan helaas al aardig op weg bent om weg te groeien van de reformatorische leer en de daarbij behorende levensstijl en traditie.
En als het goed is, herken je Gods kinderen dwars overal door heen, of ze nu in een spijkerbroek lopen of een drie-delig zwart pak, je herkent elkaar van hart tot hart.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Die oppervlakkigheid komt een ieder ook tegen in zijn of haar eigen gemeente, en wat nog veel erger is, menigmaal in ons eigen zondig hart.JolandaOudshoorn schreef:Wat wordt er weer ontzettend slecht gelezen. Het is meer (wat mij betreft) een verwachting dat je herkenning vind, die niet gaat om uiterlijkheden, maar meer het innerlijk. Dat je hoopt op ontmoetingen met gelijkgezinden, met mede gelovigen. Op een goed gesprek of zo. En of je het nu over een wegwijs hebt of een eo-jongerendag, overal kom je (helaas) tegen dat er ook zoveel oppervlakkigheid is. En dat is teleurstelend.geledu schreef:Adrianus heeft hier natuurlijk wel een punt.Hendrikus schreef:Gelukkig hebben we hier dan altijd nog mensen die de weg wél wetenAdrianus schreef:En dat een keurig uiterlijk geen waarborg biedt voor geestelijk leven weten we ja. Maar als je dat argument gebruikt tegen de Duikenburgse Dagen ben je gewoon echt de weg kwijt.
Want idd een keurig uiterlijk biedt geen waarborg voor geestelijk leven, maar het blijft wel een gegeven dat geestelijk leven zich uit in een keurige levensstijl.
En als het goed is, herken je Gods kinderen dwars overal door heen, of ze nu in een spijkerbroek lopen of een drie-delig zwart pak, je herkent elkaar van hart tot hart.
- JolandaOudshoorn
Tja, als er dit soort opmerkingen voorbij komenJolandaOudshoorn schreef:Waarom bekruipt me het gevoel dat we hier langs elkaar heen praten?
en het is duidelijk dat met die "keurige levensstijl" iets wordt bedoeld dat a. duidelijk géén kenmerk van geestelijk leven hoéft te zijn en b. zeker niet de enige verschijningsvorm is van waar geestelijk leven, dan ontspoort het gesprek al heel snel. Tunnelvisie, heet zoiets.geledu schreef:het blijft wel een gegeven dat geestelijk leven zich uit in een keurig uiterlijk en levensstijl. En als je je dan niet meer thuisvoelt op bepaalde evenementen omdat daar veel mensen komen met een keurige levensstijl kun je twee vragen stellen, ligt dat aan mij of aan die ander.....
- JolandaOudshoorn
mmm altijd dus met te hoge verwachtingen naar dit soort evenementen gegaan dusAdrianus schreef:Het gaat hier om een evenement waarbij mensen voornamelijk met het eigen gezin een dagje uit zijn en daarnaast hier en daar een praatje maken met vooral mensen die ze in ander verband al kennen. Voor de herkenning die jij bedoelt lijkt mij zo'n evenement daarom niet zo geschikt. Alleen al daarom vind ik de discussie over uiterlijk versus inerlijk die er hier aan wordt vast geknoopt bespottelijk. En dan klagen over langs elkaar heen praten. Moet niet gekker worden hier.JolandaOudshoorn schreef:En als het goed is, herken je Gods kinderen dwars overal door heen, of ze nu in een spijkerbroek lopen of een drie-delig zwart pak, je herkent elkaar van hart tot hart.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zo, wij hebben ook een fantastisch Duikenburgs daagje gehad!
Heerlijk ondergedoken in de refo-cultuur. Ook het Om Sions Wil blaadje meegenomen, maar Daphne niet gezien.
:
Aan het eind van de dag kwam ik er achter dat ik behoorlijk wat voor de ondernemers heb betekend.
Ik heb maar geen boeken gekocht, want die waren inderdaad (ook tweedehands) wat aan de dure kant.
Helma, er was wel degelijk een goedkope hoedenkraam, schuin tegenover de Om Sions Wil kraam. Daar hebben we een hoed voor onze dochter gekocht.
Die sigaren-rokende Zondagsrust-mannen was wel een apart gezicht, ja.
En de posting van Accoord is wel uitermate overdreven, hoor.
Van krijsende kinderen en appeltaart-mevrouwen heb ik niets gemerkt.
Het was gewoon een gemoedelijk sfeertje.
Heerlijk ondergedoken in de refo-cultuur. Ook het Om Sions Wil blaadje meegenomen, maar Daphne niet gezien.

Aan het eind van de dag kwam ik er achter dat ik behoorlijk wat voor de ondernemers heb betekend.
Ik heb maar geen boeken gekocht, want die waren inderdaad (ook tweedehands) wat aan de dure kant.
Helma, er was wel degelijk een goedkope hoedenkraam, schuin tegenover de Om Sions Wil kraam. Daar hebben we een hoed voor onze dochter gekocht.
Die sigaren-rokende Zondagsrust-mannen was wel een apart gezicht, ja.
En de posting van Accoord is wel uitermate overdreven, hoor.
Van krijsende kinderen en appeltaart-mevrouwen heb ik niets gemerkt.
Het was gewoon een gemoedelijk sfeertje.
Laatst gewijzigd door Tiberius op 26 jul 2007, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.