Engelen

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Corydoras
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Volgens mij betekent deze tekst dat Christus een weinig tijds minder is geweest dan de engelen omwille van het lijden en sterven op aarde. In het licht van het NT krijgt deze psalm een profetische lading.
Klopt (zie Hebr. 2:9), maar daarmee vervalt de letterlijke betekenis toch niet? Neem bijv. Ps. 72. Die spreekt in het licht van het NT duidelijk over Christus, maar gaat toch echt ook over Salomo.

Wat betreft de engelenbewaringvan ds. Smijtegelt: ik heb wel eens begrepen dat de eerste geschreven bron van een eeuw na dato is, dus achter de betrouwbaarheid kun je idd een vraagteken zetten. Dat neemt niet weg dat de Heere (nog steeds) Zijn engelen kan gebruiken om Zijn kinderen te beschermen.
Daar gaat ut opzich niet geheel om, eerder of het gepast is om om een engelschaar te bidden!
Ik weet niet of je specifiek om een engelschaar mag bidden. Schrijf je God dan niet voor op welke manier Hij je moet helpen? Want al kan Hij ze gebruiken, Hij heeft daar Zijn engelen niet voor nodig.
Helemaal mee eens.
Adorote

Bericht door Adorote »

De Heilige Engelen zijn altijd bij ons rondom ons met ons begeleiden ons praten tegen ons bewaren ons, en soms laten ze zich zien in alle heerlijkheid en Glorie.
wim

Bericht door wim »

Wat denk je? Even wat oude topics nieuw leven inblazen?
Adorote

Bericht door Adorote »

wim schreef:Wat denk je? Even wat oude topics nieuw leven inblazen?
Nieuwe leven wat is dat, weet wel van Eeuwig leven zoals de Heilige Engelen.
Plaats reactie