Helemaal mee eens.Oorspronkelijk gepost door CorydorasKlopt (zie Hebr. 2:9), maar daarmee vervalt de letterlijke betekenis toch niet? Neem bijv. Ps. 72. Die spreekt in het licht van het NT duidelijk over Christus, maar gaat toch echt ook over Salomo.Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Volgens mij betekent deze tekst dat Christus een weinig tijds minder is geweest dan de engelen omwille van het lijden en sterven op aarde. In het licht van het NT krijgt deze psalm een profetische lading.
Wat betreft de engelenbewaringvan ds. Smijtegelt: ik heb wel eens begrepen dat de eerste geschreven bron van een eeuw na dato is, dus achter de betrouwbaarheid kun je idd een vraagteken zetten. Dat neemt niet weg dat de Heere (nog steeds) Zijn engelen kan gebruiken om Zijn kinderen te beschermen.Ik weet niet of je specifiek om een engelschaar mag bidden. Schrijf je God dan niet voor op welke manier Hij je moet helpen? Want al kan Hij ze gebruiken, Hij heeft daar Zijn engelen niet voor nodig.Daar gaat ut opzich niet geheel om, eerder of het gepast is om om een engelschaar te bidden!
Engelen
- Miscanthus