De prediking van Christus, n.a.v thema-avond CGO
Nu moet ik eerlijk zijn dat ik ook een moment heb getwijfeld of deze zin iets toevoegd aan het voorgaande citaat .Afgewezen schreef:Om dit laatste gaat het!Dit zijn de voornaamste gronden van bekommering, die zich opdoen in eerst overtuigden, waarvan men hoopt, dat hun overtuiging hen op de rechte weg zal brengen.
Maar omdat ik niet graag bekend sta als iemand die selectief citeert
Ik heb deze zin zo verstaan, alsof men in deze bekommeringen meer op zichzelf zien om zo hun staat proberen vast te maken ipv dat ze meer op Jezus zouden zien.
Met het citeren van ds. Kersten kom je er nooit uit jongens. Kersten liep eerst achter ds. Kok aan, daarna achter dr. Steenblok om aan het einde van z'n leven van die richting toch ook weer wat afstand te nemen. Iedereen in de Gereformeerde Gemeenten eventueel in Nederland hetzij binnen- hetzij buiten-verband en wat dies meer zij kan bij ds. Kersten iets van z'n gading vinden.
Misschien had hij daarom wel het juiste evenwicht !Mona Lisa schreef:Met het citeren van ds. Kersten kom je er nooit uit jongens. Kersten liep eerst achter ds. Kok aan, daarna achter dr. Steenblok om aan het einde van z'n leven van die richting toch ook weer wat afstand te nemen. Iedereen in de Gereformeerde Gemeenten eventueel in Nederland hetzij binnen- hetzij buiten-verband en wat dies meer zij kan bij ds. Kersten iets van z'n gading vinden.
Zou kunnen. Mijn interpretatie is dat ds. Kersten een goede organisator was, een leidersfiguur, iemand die gezag heeft afgedwongen, een politicus, maar op die punten was hij sterker dan hij als theoloog was.geledu schreef:Misschien had hij daarom wel het juiste evenwicht ! :wink:Mona Lisa schreef:Met het citeren van ds. Kersten kom je er nooit uit jongens. Kersten liep eerst achter ds. Kok aan, daarna achter dr. Steenblok om aan het einde van z'n leven van die richting toch ook weer wat afstand te nemen. Iedereen in de Gereformeerde Gemeenten eventueel in Nederland hetzij binnen- hetzij buiten-verband en wat dies meer zij kan bij ds. Kersten iets van z'n gading vinden.
Hij was geen theoloog. Hij was predikant.Mona Lisa schreef:Zou kunnen. Mijn interpretatie is dat ds. Kersten een goede organisator was, een leidersfiguur, iemand die gezag heeft afgedwongen, een politicus, maar op die punten was hij sterker dan hij als theoloog was.geledu schreef:Misschien had hij daarom wel het juiste evenwicht !Mona Lisa schreef:Met het citeren van ds. Kersten kom je er nooit uit jongens. Kersten liep eerst achter ds. Kok aan, daarna achter dr. Steenblok om aan het einde van z'n leven van die richting toch ook weer wat afstand te nemen. Iedereen in de Gereformeerde Gemeenten eventueel in Nederland hetzij binnen- hetzij buiten-verband en wat dies meer zij kan bij ds. Kersten iets van z'n gading vinden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Citeer dan ook de laatste zin uit de quote:Erasmiaan schreef:Kan dit als we bijv. Bart moeten geloven?Petrus Immens schreef:....In eerstbeginnende christenen, die eerst op de weg komen en nog nooit verzekerd zijn geweest,.....
Petrus Immens schreef:Dit zijn de voornaamste gronden van bekommering, die zich opdoen in eerst overtuigden, waarvan men hoopt, dat hun overtuiging hen op de rechte weg zal brengen.
We moeten Bart niet geloven, maar God op Zijn Woord. En dan kan het niet, nee. Bart zegt er wel iets over.Gian schreef:Huh? Hoezo?Erasmiaan schreef:Kan dit als we bijv. Bart moeten geloven?Petrus Immens schreef:....In eerstbeginnende christenen, die eerst op de weg komen en nog nooit verzekerd zijn geweest,.....
--------------