Kleding

keessie

Bericht door keessie »

Als al die meiden een legging aan zouden trekken of een gewone ordinaire lange broek, dan zouden ze er heel wat zedelijker bijlopen dan met die korte gevallen die velen nu dragen. En als docent weet ik soms ook niet waar ik moet kijken. Deze manier van kleden (of moet ik zeggen: ontkleden?) lijkt me een zonde tegen het 7e gebod (nl. anderen aanzetten tot).....

(p.s. diep in mijn hart vind ik een legging ook echt geen gezicht, maar ja...)
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Lassie schreef: zo bedoel ik het niet!
Oke. :)
Ik reageerde ook meer op wat Unionist postte.
keessie schreef:Als al die meiden een legging aan zouden trekken of een gewone ordinaire lange broek, dan zouden ze er heel wat zedelijker bijlopen dan met die korte gevallen die velen nu dragen.
Dat kan in sommige gevallen zo zijn, maar dan krijg je weer die strakke broeken waar het hele figuur in uitgetekend staat. Pubers blijven pubers en die zoeken nu eenmaal de grenzen op.

P.S. wat doet dit topic trouwens in "Theologie - Dogma en belijdenis"? :shock:
Laatst gewijzigd door elbert op 18 jul 2007, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Adorote

Bericht door Adorote »

Men kan niemand in het hart kijken ,dat kan God alleen die ziet het hart aan.

In ordentelijke kleding naar de Kerk gaan is niets mis mee,dat wel zeggen netjes,zoals menook naar een bruiloft gaat of naar het staatshoofd als men daar ten paleise ontboden wordt.

Voor de rest kan die dominee wel eens heel erg gelijk hebben,wat de man aan het zeggen is in het bewuste krantenartikel,is ook waar te nemen op dit forum;veel godsdienst en vroom gepraat, maar als het gaat over persoonlijke relatie met Jezus Christus en gehoorzaam zijn aan Hem en de Kerk ,blijft het meestal angstig stil.

Gaat niet om de regel van de juiste kleding wat dat isd kledinggodsdienst ,maar het gaat om de radicaliteit van het volgen van Jezus Christus,Hij die totaal vrijmaakt.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Adorote schreef:Men kan niemand in het hart kijken ,dat kan God alleen die ziet het hart aan.

In ordentelijke kleding naar de Kerk gaan is niets mis mee,dat wel zeggen netjes,zoals menook naar een bruiloft gaat of naar het staatshoofd als men daar ten paleise ontboden wordt.

Voor de rest kan die dominee wel eens heel erg gelijk hebben,wat de man aan het zeggen is in het bewuste krantenartikel,is ook waar te nemen op dit forum;veel godsdienst en vroom gepraat, maar als het gaat over persoonlijke relatie met Jezus Christus en gehoorzaam zijn aan Hem en de Kerk ,blijft het meestal angstig stil.

Gaat niet om de regel van de juiste kleding wat dat isd kledinggodsdienst ,maar het gaat om de radicaliteit van het volgen van Jezus Christus,Hij die totaal vrijmaakt.
Ja dat is waar dat de HEERE alleen in het hart kan kijken :!:
Vaak kun je zien wat er in het hart leeft dat komt dikwijls naar
buiten openbaar. :wink:
helma

Bericht door helma »

Adorote schreef: Voor de rest kan die dominee wel eens heel erg gelijk hebben,wat de man aan het zeggen is in het bewuste krantenartikel,is ook waar te nemen op dit forum;veel godsdienst en vroom gepraat, maar als het gaat over persoonlijke relatie met Jezus Christus en gehoorzaam zijn aan Hem en de Kerk ,blijft het meestal angstig stil.
is echt niet waar Adorate; zeker via de chat zijn er veel gesprekken over de persoonlijke beleving van het geloof.
en wordt er van hart tot hart met elkaar 'gesproken'.
een openbaar forum is daar toch wat minder geschikt voor en is denk ik ook wat meer bedoeld als discussieforum.
Ik heb al met veel mensen van het forum fijne gesprekken gehad via de chat
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:
Adorote schreef: Voor de rest kan die dominee wel eens heel erg gelijk hebben,wat de man aan het zeggen is in het bewuste krantenartikel,is ook waar te nemen op dit forum;veel godsdienst en vroom gepraat, maar als het gaat over persoonlijke relatie met Jezus Christus en gehoorzaam zijn aan Hem en de Kerk ,blijft het meestal angstig stil.
is echt niet waar Adorate; zeker via de chat zijn er veel gesprekken over de persoonlijke beleving van het geloof.
een openbaar forum is daar toch wat minder geschikt voor en is denk ik ook wat meer bedoeld als discussieforum.
Nou helemaal mee eens, Helma. Het werd gisteren ook nog eens gezegd dat inde chat iedereen plotseling "veel menselijker" is.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn

Ik vind het stuk van ds Simons wel erg mooi. Evenwichtig, als ik het zo mag zeggen, maar dan heel positief bedoeld. Ik denk dat zowel links als rechts soms een heel krampachtige kijk op kleding is.
Probeer iedere keer als je een kledingstuk koopt je af te vragen: kan ik dit naar God toe verantwoorden? En wees eerlijk!! Kom niet met argumenten van de kerk of tegen de kerk. En tja, als je bij een gemeente hoort die wat "zwaarder" aan de kledingregels tilt, pas je dan aan of ga weg. Onnodig provoceren onder het mom van de christelijke vrijheid is niet stichtend. En laten de "lichtere" kerken de "zwaardere" kerken niet veroordelen om een zgn "krampachtige" visie en andersom ook niet om hun "alles kan" visie.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

elbert schreef:P.S. wat doet dit topic trouwens in "Theologie - Dogma en belijdenis"?
Ik heb hem in het subforum "Kerk en Cultuur - Ethiek" verplaatst, zoals je ziet.
mvg TB
geledu

Bericht door geledu »

Tiberius schreef:
elbert schreef:P.S. wat doet dit topic trouwens in "Theologie - Dogma en belijdenis"?
Ik heb hem in het subforum "Kerk en Cultuur - Ethiek" verplaatst, zoals je ziet.
mvg TB
(Onderstrepingen van mij, Geledu)
Reformatorisch Dagblad schreef:Ds. Simons heeft nóg iets van het koopmanschap behouden: het verlangen om de ander over te halen de waar te kopen. „Helaas is de prediking zo vaak beschrijvend. De directe aanbieding van de beloften van het Evangelie moeten een plaatshebben in de prediking. Mijn zorg is: hebben wij als gezanten van Christuswege nog iets te bieden aan een goddeloze? Iemand die niets aan te bieden heeft, is de naam van koopman niet waard.”
Wat deze laatste uitspraken betreft had het wel weer onder "Dogma en belijdenis" kunnen blijven staan ! :wink:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

geledu schreef:Wat deze laatste uitspraken betreft had het wel weer onder "Dogma en belijdenis" kunnen blijven staan ! :wink:
Dan blijven we heen en weer dammen met die topics. :D

Maar daarom heb ik ook een link laten staan in dat subforum. :wink:
Ander

Bericht door Ander »

geledu schreef: (Onderstrepingen van mij, Geledu)
Reformatorisch Dagblad schreef:Ds. Simons heeft nóg iets van het koopmanschap behouden: het verlangen om de ander over te halen de waar te kopen. „Helaas is de prediking zo vaak beschrijvend. De directe aanbieding van de beloften van het Evangelie moeten een plaatshebben in de prediking. Mijn zorg is: hebben wij als gezanten van Christuswege nog iets te bieden aan een goddeloze? Iemand die niets aan te bieden heeft, is de naam van koopman niet waard.”
Wat deze laatste uitspraken betreft had het wel weer onder "Dogma en belijdenis" kunnen blijven staan ! :wink:
Ja, ik al lezen en lezen in dit artikel. En dan eindelijk, de laatste zinnen... Toen wist ik het weer, dit moest er wel bij natuurlijk!!
JolandaOudshoorn

Ander schreef:
Ja, ik al lezen en lezen in dit artikel. En dan eindelijk, de laatste zinnen... Toen wist ik het weer, dit moest er wel bij natuurlijk!!
Goed, en nu inhoudelijk?
geledu

Bericht door geledu »

Ander schreef:
Gelukkig wel, want dat is nu eenmaal de kerntaak van iedere prediker.
Ik ben blij dat hij dat belangrijkste nog even aanstipt.

En... als je, zoals jij, graag OSW leest ,dan is dit toch geen nieuws ?
Ook daar komt het elke keer weer terug.
Ander

Bericht door Ander »

geledu schreef: Gelukkig wel, want dat is nu eenmaal de kerntaak van iedere prediker.
Ik ben blij dat hij dat belangrijkste nog even aanstipt.

En... als je, zoals jij, graag OSW leest ,dan is dit toch geen nieuws ?
Ook daar komt het elke keer weer terug.
Ja, en in de Wachter Sions, de Saambinder, Kerkblad, allemaal bladen die ik ook graag lees en daar komt het ook elke keer in terug.
Maar zo'n uitspraak past echt bij ds. Simons. Het is jammer maar waar, hij wordt bij mij door zijn manier van optreden in een bepaalde hoek gezet en ik weet dat dat niet goed is van mij. Maar wanneer ik dan een artikel van hem lees merk ik zijn radicaliteit. In alles, blijkt wel uit het artikel. Dat is niet verkeerd. En elke prediker zal zijn uitspraken zien als een kerntaak. Alleen zullen ze wat verschillend ingevuld worden. Zo'n eenheid is er dan ook wel weer.
Adorote

Bericht door Adorote »

helma schreef:

Een gesprek en een gesprek is twee,de meesten hier op het forum preken alleen maar tegen elkaar en zeggen wat de ander al lang weet; een echt Geloofsgesprek is wel iets anders.
Plaats reactie