heel gezin....uitgeworpen schreef:Misschien hadden ze hoge nood.helma schreef:pas liepen er halverwege de dienst mensen bij hem uit de kerk.... :shock::
Preken beluisteren op internet
-
of er werden dingen gezegd dat hij beter niet had kunnen zeggen!!uitgeworpen schreef:tja...het Woord kwam misschien te dichtbij...helma schreef:heel gezin....uitgeworpen schreef:Misschien hadden ze hoge nood.helma schreef:pas liepen er halverwege de dienst mensen bij hem uit de kerk.... :shock::
(heb ik ook weleens mee gemaakt). *zelf ook weleens de kerk uit gelopen* .
-
Ja dat kan ook.Lassie schreef:of er werden dingen gezegd dat hij beter niet had kunnen zeggen!!uitgeworpen schreef:tja...het Woord kwam misschien te dichtbij...helma schreef:heel gezin....uitgeworpen schreef: Misschien hadden ze hoge nood.:
(heb ik ook weleens mee gemaakt). *zelf ook weleens de kerk uit gelopen* .

Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Stel dat je mij uitnodigt om van je ongetwijfeld (gezien je onderschrift) sublieme kookkunsten te genieten.Lassie schreef:dat vindt ik helemaal niet onbeschoft!!!Tiberius schreef:Ongelofelijk onbeschoft.helma schreef:pas liepen er halverwege de dienst mensen bij hem uit de kerk.... :shock:
Laat ze dan op zijn minst het fatsoen opbrengen om hem de dienst af te laten maken. Dan kunnen ze na afloop hun bezwaren uiten.
Vervolgens stap ik halverwege het hoofdgerecht kokhalzend op.
Hoe zou je dat vinden?
Je kunt blijven zitten, maar dat geeft zo'n rommel.Tiberius schreef:Stel dat je mij uitnodigt om van je ongetwijfeld (gezien je onderschrift) sublieme kookkunsten te genieten.Lassie schreef:dat vindt ik helemaal niet onbeschoft!!!Tiberius schreef:Ongelofelijk onbeschoft.helma schreef:pas liepen er halverwege de dienst mensen bij hem uit de kerk.... :shock:
Laat ze dan op zijn minst het fatsoen opbrengen om hem de dienst af te laten maken. Dan kunnen ze na afloop hun bezwaren uiten.
Hoe zou je dat vinden?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
:mrgreen:refo schreef:Je kunt blijven zitten, maar dat geeft zo'n rommel.Tiberius schreef:Stel dat je mij uitnodigt om van je ongetwijfeld (gezien je onderschrift) sublieme kookkunsten te genieten.Lassie schreef:dat vindt ik helemaal niet onbeschoft!!!Tiberius schreef: Ongelofelijk onbeschoft.
Hoe zou je dat vinden?
Er kan een situatie zijn om op te stappen:
Stel Lassie nodigt mij uit om te komen eten. Het eten is prima, maar halverwege begint ze allerlei insinuerende verwijten te uiten naar mij en mijn ouders. Ik krijg niet de kans me daar tegen te verweren, dus stap ik op en ga weg.
Als een dominee het Woord predikt, is er gene reden om weg te lopen. Maar als hij de preek misbruikt om te schelden tegen allerlei kerkelijke of maatschappelijke ontwikkelingen of zelfs tegen mensen die kerkelijk of politiek in het nieuws zijn, kan ik me voorstellen dat iemand dat niet aan wil horen, zeker niet als hij het lijdend voorwerp is. Tenslotte kan hij zich ter plaatse niet verweren
Nu niet gelijk "ugh" gaan roepen, want dit soort dingen komen gewoon voor. Zie de discussie op dit forum over de dominee in st Philipsland.
Maar van mensen die in de kerk waren heb ik vernomen dat het hier bij Bas van Leeuwen gewoon over de inhoud van de preek ging. Die was zeer radicaal en dat beliefden de mensen blijkbaar niet.
Tussen weglopen en weglopen zit trouwens ook nog wel verschil. Dat kun je heel demonstratief doen, maar je kunt ook zachtjes wegsluipen (zoals je naar de wc gaat tijdens de dienst, dat doe je ook niet STAP STAP STAP BOENK).
Stel Lassie nodigt mij uit om te komen eten. Het eten is prima, maar halverwege begint ze allerlei insinuerende verwijten te uiten naar mij en mijn ouders. Ik krijg niet de kans me daar tegen te verweren, dus stap ik op en ga weg.
Als een dominee het Woord predikt, is er gene reden om weg te lopen. Maar als hij de preek misbruikt om te schelden tegen allerlei kerkelijke of maatschappelijke ontwikkelingen of zelfs tegen mensen die kerkelijk of politiek in het nieuws zijn, kan ik me voorstellen dat iemand dat niet aan wil horen, zeker niet als hij het lijdend voorwerp is. Tenslotte kan hij zich ter plaatse niet verweren
Nu niet gelijk "ugh" gaan roepen, want dit soort dingen komen gewoon voor. Zie de discussie op dit forum over de dominee in st Philipsland.
Maar van mensen die in de kerk waren heb ik vernomen dat het hier bij Bas van Leeuwen gewoon over de inhoud van de preek ging. Die was zeer radicaal en dat beliefden de mensen blijkbaar niet.
Tussen weglopen en weglopen zit trouwens ook nog wel verschil. Dat kun je heel demonstratief doen, maar je kunt ook zachtjes wegsluipen (zoals je naar de wc gaat tijdens de dienst, dat doe je ook niet STAP STAP STAP BOENK).
Ds. C.J. Droger (CGK Vlaardingen) is bezig met het behabndelen van de Geloofsbelijdenissen van Nicea en Athanasius. Te beluisteren via http://www.audioserver.nl
'k Heb ze gisteren pas ontdekt en nog niet gehoord, maar het onderwerp is in ieder geval heel origineel.
'k Heb ze gisteren pas ontdekt en nog niet gehoord, maar het onderwerp is in ieder geval heel origineel.
- Christiaan
Dank u!Unionist schreef:Ds. C.J. Droger (CGK Vlaardingen) is bezig met het behabndelen van de Geloofsbelijdenissen van Nicea en Athanasius. Te beluisteren via http://www.audioserver.nl
Vooral de Geloofsbelijdenis van Athanasius is voor velen erg onbekend.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Christiaan