Preken beluisteren op internet
Ik heb wat preken van preeklinks op zitten slaan. Nou ben ik niet zo thuis in de HHK maar ik zie daar wel een aantal kandidaten die ik persoonlijk een beetje ken.
Kand. G. van Leeuwen
Kand. G.A. van den Brink
Kand. A.C. Baan
Kand. M.C. Schreur
Het feit dat ze kand. genoemd worden betekent toch dat ze beroepbaar zijn. Het verbaast mij namelijk dat ze nog niet beroepen zijn. Mede omdat ik hoorde dat er in de HHK toch wel zo'n 40 gemeenten vacant zijn.
Kand. G. van Leeuwen
Kand. G.A. van den Brink
Kand. A.C. Baan
Kand. M.C. Schreur
Het feit dat ze kand. genoemd worden betekent toch dat ze beroepbaar zijn. Het verbaast mij namelijk dat ze nog niet beroepen zijn. Mede omdat ik hoorde dat er in de HHK toch wel zo'n 40 gemeenten vacant zijn.
Het feit dat ze kandidaat genoemd worden, betekent dat ze preekbevoegdheid hebben. Maar volgens mij is van de vier die jij hier noemt alleen kand. Van den Brink HHK.Kislev schreef:Ik heb wat preken van preeklinks op zitten slaan. Nou ben ik niet zo thuis in de HHK maar ik zie daar wel een aantal kandidaten die ik persoonlijk een beetje ken.
Kand. G. van Leeuwen
Kand. G.A. van den Brink
Kand. A.C. Baan
Kand. M.C. Schreur

Kand. M.C. Schreur is kandidaat binnen de PKN.Kislev schreef:Ik heb wat preken van preeklinks op zitten slaan. Nou ben ik niet zo thuis in de HHK maar ik zie daar wel een aantal kandidaten die ik persoonlijk een beetje ken.
Kand. G. van Leeuwen
Kand. G.A. van den Brink
Kand. A.C. Baan
Kand. M.C. Schreur
Zie http://www.refdag.nl/artikel/1306333/GRONDVLAK.html
Ook de kandidaten Baan en Van Leeuwen zijn kandidaat binnenn de PKN.Hendrikus schreef:Kand. M.C. Schreur is kandidaat binnen de PKN.Kislev schreef:Ik heb wat preken van preeklinks op zitten slaan. Nou ben ik niet zo thuis in de HHK maar ik zie daar wel een aantal kandidaten die ik persoonlijk een beetje ken.
Kand. G. van Leeuwen
Kand. G.A. van den Brink
Kand. A.C. Baan
Kand. M.C. Schreur
Zie http://www.refdag.nl/artikel/1306333/GRONDVLAK.html
G. van Leeuwen ken ik niet.Kislev schreef:Dus beroepbaar in de PKN?
G. van de Brink is kandidaat in het Herst. Verband, nog niet beroepbaar.
A.C. Baan is kandidaat in de PKN, maar preekt overal, ook in de HHK, niet beroepbaar.
M.C. Schreur is Evangelist in Hoorn. Hij heeft preekbevoegdheid. De post is sinds kort vanuit HHK overgegaan naar de PKN. Schreur wilde niet meer in de HHK verder.
Klopt. In de PKN (en HHK?) is dat echter niet zo. Zoals Corydoras al opmerkte, daar wil de term 'kandidaat' in de eerste plaats zeggen dat iemand preekbevoegdheid heeft. Sommigen kiezen er voor om zich niet beroepbaar te stellen, die hebben gewoon een andere baan maar gaan zondags wel regelmatig voor (bijv. mr. Kooij of dr. Teeuw).Kislev schreef:Spraakverwarring volgens mij. In de GerGem ben je de 4 jaar op de theologische school student. Als je beroepbaar wordt gesteld ben je kandidaat, dat is in de GG nooit zo lang.
- Christiaan
Ik denk dat je niet G. maar kand. B. van Leeuwen bedoelt,Kislev schreef:Ik heb wat preken van preeklinks op zitten slaan. Nou ben ik niet zo thuis in de HHK maar ik zie daar wel een aantal kandidaten die ik persoonlijk een beetje ken.
Kand. G. van Leeuwen
Kand. G.A. van den Brink
Kand. A.C. Baan
Kand. M.C. Schreur
die is van de PKN, en beroepbaar.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Ja, idd B. van Leeuwen, docent Duits op het VLC. Van hem zou het me verbazen als hij niet direct een paar beroepen krijgt. Maar ja, ik dacht dat hij HHK was. In de PKN ligt dat misschien wat anders.Christiaan schreef:Ik denk dat je niet G. maar kand. B. van Leeuwen bedoelt,Kislev schreef:Ik heb wat preken van preeklinks op zitten slaan. Nou ben ik niet zo thuis in de HHK maar ik zie daar wel een aantal kandidaten die ik persoonlijk een beetje ken.
Kand. G. van Leeuwen
Kand. G.A. van den Brink
Kand. A.C. Baan
Kand. M.C. Schreur
die is van de PKN, en beroepbaar.
Ja, klopt. heb je ook nog Duits van hem gehad?Kislev schreef:
Ja, idd B. van Leeuwen, docent Duits op het VLC. Van hem zou het me verbazen als hij niet direct een paar beroepen krijgt. Maar ja, ik dacht dat hij HHK was. In de PKN ligt dat misschien wat anders.
ik was altijd erg bang voor hem (op school)
dat is inmiddels wel over!
-
Hij zal best wel een beroep krijgen.helma schreef:Ja, klopt. heb je ook nog Duits van hem gehad?Kislev schreef:
Ja, idd B. van Leeuwen, docent Duits op het VLC. Van hem zou het me verbazen als hij niet direct een paar beroepen krijgt. Maar ja, ik dacht dat hij HHK was. In de PKN ligt dat misschien wat anders.
ik was altijd erg bang voor hem (op school)
dat is inmiddels wel over!

Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
-