verdeeldheid
-
verdeeldheid
Wat is de beste therapie tegen verdeeldheid?
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
-
Zien op Christus en Hem navolgen.
Maar ja, dat klinkt heel simpel, en iedereen zegt dat te doen en de verdeeldheid wortd in stand gehouden... want Jezus zou ook naar mijn kerk gaan en niet naar die van jou, want bij ons is de leer veel beter!
Maar ja, dat klinkt heel simpel, en iedereen zegt dat te doen en de verdeeldheid wortd in stand gehouden... want Jezus zou ook naar mijn kerk gaan en niet naar die van jou, want bij ons is de leer veel beter!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Re: verdeeldheid
Elkaar liefhebben.uitgeworpen schreef:Wat is de beste therapie tegen verdeeldheid?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- jakobmarin
Inderdaad elkaar al zo liefhebben.
Maar ook terug naar de die Katholieke en Apostolisch is op grond van de Heilige Schrift en zoals de Kerkvaders en Apostelen vanaf Jezus Christus ons overgeleverd hebben.
Hen die hun Geloof belijden in het Credo van Nicea,kunnen ook niet anders en zullen aan die verdeeldheid een eind moeten maken Men als men in waarheid en in Geloof dat wil belijden .
Geen eigen verzinsesl maar terug naar het Geloof en het Belijden van de Kerk zoals we dat belijden in het Credo van Nicea.
Maar ook terug naar de die Katholieke en Apostolisch is op grond van de Heilige Schrift en zoals de Kerkvaders en Apostelen vanaf Jezus Christus ons overgeleverd hebben.
Hen die hun Geloof belijden in het Credo van Nicea,kunnen ook niet anders en zullen aan die verdeeldheid een eind moeten maken Men als men in waarheid en in Geloof dat wil belijden .
Geen eigen verzinsesl maar terug naar het Geloof en het Belijden van de Kerk zoals we dat belijden in het Credo van Nicea.
Dit forum sluitenuitgeworpen schreef:Wat is de beste therapie tegen verdeeldheid?
Ik voel hier meer eenheid dan binnen m'n kerkgenootschap.Ander schreef:Dit forum sluitenuitgeworpen schreef:Wat is de beste therapie tegen verdeeldheid?:mrgreen:
--------------
En de ander hoger achten dan jezelf. Ipv andersom... Zien we anderen niet vaak juist als "leden van een minder goede kerk"?refo schreef:Elkaar liefhebben.uitgeworpen schreef:Wat is de beste therapie tegen verdeeldheid?
Dat is natuurlijk gelijk een spanningsveld. Want je bent toch niet voor niets lid van jou gemeente? Dus vind je die kwa leer goed. En valkuil is al snel dat je die andere kerk dan minder goed vindt. Maar goed, misschien komt dat ook wel door teveel focus op de leer en te weinig op leven. Als ik de liefde en toewijding naar God toe ziet bij een evangelische broeder of zuster voel ik eenheid, als ik een theologische discussie met hem aanga over volwassendoop en kinderdoop heb je kans dat ik juist verdeeldheid ga bespeuren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Christiaan