Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??
mooi boek
wat ik ook een mooi boek vond om te lezen:
Granaten bloeien in Jeruzalem.
Auteur weet ik niet uit m'n hoofd, maar was een zuid-afrikaanse schrijfster dacht ik.
Aanbevolen! Vooral het tweede deel. Twee delen in één band.
Gaat over een getalenteerde jonge kunstschilder die ontdekt dat hij Joods is en op zoek gaat naar zijn oma in Israël en daar verliefd wordt op een Joods meisje die in het leger dient.
Granaten bloeien in Jeruzalem.
Auteur weet ik niet uit m'n hoofd, maar was een zuid-afrikaanse schrijfster dacht ik.
Aanbevolen! Vooral het tweede deel. Twee delen in één band.
Gaat over een getalenteerde jonge kunstschilder die ontdekt dat hij Joods is en op zoek gaat naar zijn oma in Israël en daar verliefd wordt op een Joods meisje die in het leger dient.
Re: mooi boek
Marzanne Leroux-van der Boon, zie hier.caballero schreef:Granaten bloeien in Jeruzalem.
Ik heb net het boek "de vijf talen van de liefde" van Gary Chapman uit. Het boek heeft vooral indruk op me gemaakt, omdat het zo'n eyeopener kan zijn.
Eigenlijk zou ieder gehuwd stel het moeten lezen!
(En vooral daarna het geleerde in praktijk brengen
)
(En vooral daarna het geleerde in praktijk brengen
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Mag ik vragen wat dit boek toevoegt aan de bijbelse notities etc. dienaangaande?Kippetje schreef:Ik heb net het boek "de vijf talen van de liefde" van Gary Chapman uit. Het boek heeft vooral indruk op me gemaakt, omdat het zo'n eyeopener kan zijn.
(En vooral daarna het geleerde in praktijk brengen)
:!: :!: :!:Kippetje schreef:Ik heb net het boek "de vijf talen van de liefde" van Gary Chapman uit. Het boek heeft vooral indruk op me gemaakt, omdat het zo'n eyeopener kan zijn.
en vergeet daarna zijn andere tiels niet over het huwelijk en opvoeding! Ik heb veel van hem geleerd (en nog) over hoe Gods Woord het huwelijk eigenlijk bedoelt en hoe je dat in praktijk kunt brengen
Jvdg; lees hem eens en je zult er achter komen wat kippetje bedoelt
het is een boek wat ik regelmatig weggeef aan een bruidspaar
Jvdg, je moet idd het boek eens lezen. Het is heel praktisch en duidelijk geschreven en kan écht inspirerend zijn voor je huwelijksleven. Hoe goed je huwelijk ook is, het blijft natuurlijk werken geblazen om het goed te hóuden.helma schreef: Jvdg; lees hem eens en je zult er achter komen wat kippetje bedoelt
het is een boek wat ik regelmatig weggeef aan een bruidspaar
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Salomo bedoel je?jvdg schreef:Mag ik vragen wat dit boek toevoegt aan de bijbelse notities etc. dienaangaande?Kippetje schreef:Ik heb net het boek "de vijf talen van de liefde" van Gary Chapman uit. Het boek heeft vooral indruk op me gemaakt, omdat het zo'n eyeopener kan zijn.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Onder andere.refo schreef:Salomo bedoel je?jvdg schreef:Mag ik vragen wat dit boek toevoegt aan de bijbelse notities etc. dienaangaande?Kippetje schreef:Ik heb net het boek "de vijf talen van de liefde" van Gary Chapman uit. Het boek heeft vooral indruk op me gemaakt, omdat het zo'n eyeopener kan zijn.
Hij kan wat dat betreft een echte ervaringsdeskundige worden genoemd
Ik vond het ook zeker de moeite waard om te lezen. Ik was nog niet getrouwd, maar herkende wel dingen en ook zag ik dingen die beter konden. Je gaat echt kijken naar hoe je het de ander nog beter kan maken, wat je voor hem/haar kan doen en wat je eigen zwakke plek is. Ik vond het idd ook een eyeopener.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Hier een paar van mijn boeken. Zeker niet compleet en veel boeken weet ik ook niet meer hoe ze heten. De meeste zijn uit m'n jeugd.
* Bevrijdende liefde van Francien Rivers
* Met paarden door de nacht. J.W. Ooms
* het huisje van tante cornelia
* Wie wind zaait zal storm oogsten.
* toen ik kind was een boekje over een kikker.
* vroeger ook Pinkeltje
* Sil de Strandjutter
* Gebedsgestalten. Ds. F. Bakker
* Alle verhalen uit de kinderbijbel
* 5 talen van liefde. G. Chapman
* Mannen komen van Mars vrouwen van Venus
* Veel uit mijn schoolboeken hebben een onuitwisbare indruk gemaakt, maar waren niet mijn favouriet :mrgreen:
* vroeger ook Pinkeltje
* Sil de Strandjutter
* Veel uit mijn schoolboeken hebben een onuitwisbare indruk gemaakt, maar waren niet mijn favouriet :mrgreen:
Ow ja (nog even aanpassen) Vroeger heb ik alle deeltjes van Zuster Britta gespaard. Wel 3 keer gelezen en ze bleven leuk. Toen ik ging trouwen heb ik ze weggedaan. Ik vond het moraal niet goed. Maar tja, toen zat het zusterbloed er waarschijnlijk al in :mrgreen: ( ik hoop niet van dat andere bloedvlinder schreef:Hier een paar van mijn boeken. Zeker niet compleet en veel boeken weet ik ook niet meer hoe ze heten. De meeste zijn uit m'n jeugd.
* vroeger ook Pinkeltje
* Sil de Strandjutter

-