"Gereformeerde Gemeenten moeten zich bezinnen"

memento

Bericht door memento »

Auto schreef:
geledu schreef: En dan krijg je "uitwassen" dat een oude Ds die in ons kerkverband de ruimte niet krijgt, lezingen gaat geven aan hersteld hervormde studenten.
Geef hem aub de ruimte om ook zijn thelogische visie mee te geven binnen ons kerkverband.
En als hij dan dwaalt ,wees dan zo eerlijk, zet hem dan af.
Versta je ook onder uitwassen dat GG predikanten les geven aan studenten van /HHK/PKN/CGK? Mag dat ook al niet?
Well, uitwas is een groot woord, maar als je ziet dat een GG predikant spreekt op een studiedag voor studenten van de HHK, terwijl hij binnen eigen gemeenten weinig in de publiciteit spreekt, dan is dat wel merkwaardig.

Niet dat het fout is, als een predikant zich niet laat belemmeren door kerkelijke muren, dat juich ik zelfs toe hoor :)
helma

Bericht door helma »

geledu schreef:
Erasmiaan schreef:
geledu schreef:Ook Ds Mallan schijnt intussen een recensie over het boek van Mr Bart te hebben geschreven.
Is er misschien iemand die deze in kan scannen om deze recensie hier te plaatsen ?
Kan ik wel maar doe ik niet :|
Waarom niet ?
Wil je het dan als een PB naar me sturen ? :wink:
en naar mij?
Gian

Bericht door Gian »

Waar staat die recensie?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

Prachtig toch?
freek

Bericht door freek »

BDS '73 schreef:Prachtig toch?
Ja, echt wel!
Geka

Bericht door Geka »

Op de zomer-studiedagen van de HHK komt tot nu toe naast een spreker uit het eigen kerkverband, altijd een spreker uit een ander verwant kerkverband.

Vorige keren waren dat ds. P. den Butter, Prof. A. Baars, en nu dus ds. C. Harinck. Dat was ook nu weer tot wederzijds genoegen.

En ja, hervormden kunnen zeker soms van afgescheidenen leren, zoals dat andersom soms ook het geval zal zijn. Als we maar leren willen..
geledu

Bericht door geledu »

Zosinus schreef: Luister bv eens naar dit interview over 100 jaar GG. Zie dat er mensen met zowel liefde en bezorgheid kunnen spreken.
Idd een eerlijk interview
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

geledu schreef:
Zosinus schreef: Luister bv eens naar dit interview over 100 jaar GG. Zie dat er mensen met zowel liefde en bezorgheid kunnen spreken.
Idd een eerlijk interview
Kole was dagvoorzitter op die gedenkwaardige studiedag in de Doelen waar "Afwachten of verwachten werd gepresenteerd": een boek dat evenzeer uit liefde en bezorgdheid is ontstaan - al zijn er mensen [we noemen geen namen :roll: ] die dat weigeren te geloven.
Auto

Bericht door Auto »

geledu schreef:[
Ik hoorde (onbevestigd bericht !) dat ook Ds Veenendaal wel eens les geeft aan Herstelde studenten. Kan iemand dat bevestigen ?
Zucht, waarom nou alleen die herstelde en vergeten we de eigen GG studenten en de CGK en PKN studenten weer .......... :wink:

En er zijn gelukkig meer predikanten die dat doen.
accoord

Bericht door accoord »

Gian schreef:Waar staat die recensie?
Ds. Mallan schrijft dat hij "de schrijver(Mr. Bart) van harte toewenst dat hij het nog eens anders zal mogen leren dan dat hij het nu zijn lezers wil leren. Als hij nog al wat haren op zijn hoofd mag hebben, zal hij wel spijt als die haren op zijn hoofd krijgen dat hij het aangedurfd heeft om zo'n boekje het licht te doen zien".
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

accoord schreef:
Ds. Mallan schrijft dat hij "de schrijver(Mr. Bart) van harte toewenst dat hij het nog eens anders zal mogen leren dan dat hij het nu zijn lezers wil leren. Als hij nog al wat haren op zijn hoofd mag hebben, zal hij wel spijt als die haren op zijn hoofd krijgen dat hij het aangedurfd heeft om zo'n boekje het licht te doen zien".
Te verwachten reactie, natuurlijk. Logisch.
accoord

Bericht door accoord »

accoord schreef:
In de W.S.
Dr. Bart heeft zelf zijn boekje ter recensie opgestuurd naar Ds. Mallan om hem eens uit zijn tent te lokken, denk ik. Hij heeft een reactie gekregen die hij niet anders verwachtte. Misschien ietsjes feller en directer op de man af als dat hij op gerekend had...
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

accoord schreef: Dr. Bart heeft zelf zijn boekje ter recensie opgestuurd naar Ds. Mallan om hem eens uit zijn tent te lokken, denk ik. Hij heeft een reactie gekregen die hij niet anders verwachtte. Misschien ietsjes feller en directer op de man af als dat hij op gerekend had...
Pure speculatie!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

accoord schreef:
Dat van die haren is natuurlijk een beetje flauw.
Maar wat het eerste betreft ben ik het wel met ds. Mallan eens.
accoord

Bericht door accoord »

Mister schreef:
accoord schreef: Dr. Bart heeft zelf zijn boekje ter recensie opgestuurd naar Ds. Mallan om hem eens uit zijn tent te lokken, denk ik. Hij heeft een reactie gekregen die hij niet anders verwachtte. Misschien ietsjes feller en directer op de man af als dat hij op gerekend had...
Pure speculatie!
Dat vind ik ook!
Gesloten