Hegger schreef:Ik dateer deze brief op 7 julli 2007, 7-7-7, driemaal het heilige getal 7
Wat heeft deze symboliek en feitelijke onjuistheid er mee te maken? Is dat nog iets van het Roomse zuurdesem?
In sommige protestantse kerken straft de kerkenraad iemand die ook maar het minste theologische meningsverschilletje met de kerkenraad durft te uiten, met onthouding van het Heilig Avondmaal.
Dit weet hij niet, de reden waarom Bart geweerd wordt. Ik ook niet. Dus het lijkt me voorbarig om een conclusie te trekken. Het feit dat beide partijen geen commentaar geven is veelzeggend. En, hij zegt: "meningsverschilletje". Blijkbaar vindt Bart het geen "meningsverschilletje". Waarom anders zo'n dik boek en het riskeren van afhouding van het Heilig Avondmaal? Hegger gaat dus al met een verkeerde insteek de discussie in.
...gedachtespinseltjes van u? En dat terwijl uw ideetjes nergens in de Bijbel te vinden zijn.
Jammer dat hij op deze toon een brief stuurt. En het vervolgens vreemd vinden als hij genegeerd wordt.
U weet dat de Heere Jezus iedere gelovige zondaar die zijn vertrouwen op Hem vestigt, heeft uitgenodigd: “Drinkt allen daaruit. Want dit is het bloed van Mijn verbond” (Mat. 26:27,2. Maar u hebt aan die woorden van Hem Drinkt allen daaruit toegevoegd: “allen, behalve zij die ons theologisch leerstukje weigeren te onderschrijven.”
In de R.-k. Kerk heeft men aan het “Drinkt allen daaruit” toegevoegd: “Alleen de priesters mogen uit die beker drinken.”Welke van die twee inperkingen van de uitnodiging van Christus is het ergste? Bent u dan nog wel eerlijk wanneer u tegenover Rome zwaait met de vlag van het Sola Scriptura? Is dat niet één grote schijnvertoning; een leugen in het kwadraat?.
Ik hoor hem niet over het feit dat alleen belijdende leden avondmaal mogen vieren en doopleden niet, binnen de Gereformeerde Gemeenten. Die inperking is niet
direct op de bijbel te funderen maar volgens hem dus wel geoorloofd. Nu, er zijn via de D.K.O., de kerkorde die de GerGem hanteren, nog meer redenen om de toegang tot het avondmaal te ontzeggen, die niet
direct op de Bijbel gegrond zijn. Een uitzondering maken op de nodiging van Christus is dus minder vreemd dan Hegger doet voorkomen.
...het liefdemaal van Christus een zwaard wordt gemaakt om een kind van God geestelijk neer te steken?
Nee, nee. Maar kan iemand die zo'n verstoorde relatie met medechristenen, zelf geforceerd heeft, met diezelfde christenen aan de tafel des verbonds zitten? Is dat niet het Heilige der Heilige verontreinigen?
Gaan nu de protestantse kerken zo’n lijst van verboden boeken invoeren?
Nee. Vreemd, suggestief punt. Er is nog nooit een boek verboden.
“Ik was hongerig naar het brood des levens waarvan het Avondmaal het teken en zegel is, maar gij hebt dat Mij geweigerd. Ik was dorstig naar de wijn van de liefde Gods, maar gij hebt Mij die beker onthouden. Wat gij de minsten der Mijnen (niet) hebt aangedaan, dat hebt gij Mij (niet) aangedaan.”
Een bijbeltekst toepassen naar eigen goeddunken. Hij durft veel te zeggen en te oordelen.
Ook ik kon niet anders
Jawel hoor. Hij kon hem ook niet sturen.
Ten slotte:
“In plaats van de gehoopte betere in een nog slechtere toestand terecht komen”...."Want... de kerkelijke dictatuur in deze protestantse kerken is veel erger dan bij Rome."...."(RKnieuws.net)"
Wordt het dan geen tijd om terug te keren, als het binnen het protestantisme allemaal veel slechter is? Wat zoekt hij nog op RKnieuws.net, als hij met Rome gebroken heeft?