Dit zal ontzettend mooi zijn voor Enkhuizen!Erasmiaan schreef:Student Heijkamp naar Enkhuizen hoorde ik. Kan iemand dit bevestigen?
beroepingswerk, deel 2
Zojuist van zijn ouders gehoord.Lassie schreef:Dit zal ontzettend mooi zijn voor Enkhuizen!Erasmiaan schreef:Student Heijkamp naar Enkhuizen hoorde ik. Kan iemand dit bevestigen?
Heel fijn voor deze classis en voor de enige predikant daar: ds. Neele.
Verder moest ik nog denken aan een artikeltje in de Saambinder een jaar geleden van 2 meisjes uit Noord-Holland, of de predikanten ook eens aan het hoge noorden wilde denken.
Vanuit Enkhuizen is er voor kand. Heijkamp veel werk te doen in de kleine gemeenten Den Helder, Oosterend (Texel), Opperdoes, Andijk, Zaandam, Westzaan, Amsterdam-Noord.)
Euhm...Erasmiaan schreef:Ik hoop dat nu voor eens en voor altijd de vooroordelen zijn weggenomen over studenten en predikanten die niet naar kleine gemeentes zouden gaan. Dit jaar al drie naar kleinere gemeentes.Jongere schreef:Klopt.
Hendrik-Ido-Ambacht: 1982 leden
Stolwijk: 493 leden
Enkhuizen: 211 leden
Echt fijn voor Enkhuizen dat kand. Heijkamp het aangenomen heeft! En ook voor de classis Amsterdam (of hoe het ook mag heten). Tenslotte stond alleen ds. Neele er nog maar. En jullie erinneren vast nog wel de brief van die jongen in de Saambinder waarom er zo weinig predikanten in het noorden kwamen. Dit is zeker gebedsverhoring!
Enkhuizen, Stolwijk en ik doelde ook nog op Zwolle, waar ds Vogelaar naar toe ging. Snap je?Anti-quoq schreef:Euhm...Erasmiaan schreef:Ik hoop dat nu voor eens en voor altijd de vooroordelen zijn weggenomen over studenten en predikanten die niet naar kleine gemeentes zouden gaan. Dit jaar al drie naar kleinere gemeentes.Jongere schreef:Klopt.
Daarmee hoop ik dat het afgelopen is met die vervelende insinuaties dat predikanten nooit naar kleinere gemeentes gaan.
Ik hoopte dat hij naar Enkhuizen zou gaan, gezien de grote nood daar. Wat een wonder dat het gebeurt is.
Gorinchem is toch ook niet zo groot?Erasmiaan schreef:Enkhuizen, Stolwijk en ik doelde ook nog op Zwolle, waar ds Vogelaar naar toe ging. Snap je?Anti-quoq schreef:Euhm...Erasmiaan schreef:Ik hoop dat nu voor eens en voor altijd de vooroordelen zijn weggenomen over studenten en predikanten die niet naar kleine gemeentes zouden gaan. Dit jaar al drie naar kleinere gemeentes.Jongere schreef:Klopt.
Daarmee hoop ik dat het afgelopen is met die vervelende insinuaties dat predikanten nooit naar kleinere gemeentes gaan.
Ik hoopte dat hij naar Enkhuizen zou gaan, gezien de grote nood daar. Wat een wonder dat het gebeurt is.
Ben ik met je eens. Je houdt van feiten. Die zijn na de bevestiging van de 3 kandidaten en ds. Vogelaar als volgt:Erasmiaan schreef:Enkhuizen, Stolwijk en ik doelde ook nog op Zwolle, waar ds Vogelaar naar toe ging. Snap je?Anti-quoq schreef:Euhm...Erasmiaan schreef:Ik hoop dat nu voor eens en voor altijd de vooroordelen zijn weggenomen over studenten en predikanten die niet naar kleine gemeentes zouden gaan. Dit jaar al drie naar kleinere gemeentes.Jongere schreef:Klopt.
- Er zijn in Nederland (gemeenten in USA en Canada niet meegeteld) 37 GG's met 1000 of meer leden. Daarvan zijn er 7 vacant;
- Er zijn 35 GG's met 500-999 leden; daarvan zijn er 14 vacant.
- Verder zijn er 87 GG's met 499 of minder leden; daarvan zijn er 80 vacant en hebben er 7 een dominee.
Yes!Jongere schreef:Het staat juist in de goede topic.Janneman schreef:Geweldig nieuwsFEIT!
En de topic waarin het thuishoort zit op slot......
Ik ben blij dit hier toch te kunnen lezen!
Wow Anti-quoq! Zelf uitgerekend?
Nog een paar feiten:
Sinds 1980 zijn er 48 kandidaten van de Theologische School GG afgekomen. Van deze 48 kandidaten zijn er slechts 10 naar een gemeente van 1500 leden of meer gegaan. (Mouw, De Leeuw, Silfhout, Moens, Schipper, Verschuure, Pater, G.Beens, Van Belzen, Joosse.)