Zo, dat is niet niks! :shock: Is er in de HHK dan een predikantenoverschot dat ze zo lang op beroepen moeten wachten? Nee, bedenk ik me nu, want de HHK Barneveld beroept regelmatig maar niet Juffer of Muilwijk.freek schreef:Juffer nog 'maar' een paar maanden. Blankers en Fekkes waren voor de scheuring al beroepbaar, dus wachten al minstens drie jaar op een beroep!Gefopt schreef:Terwijl kandidaat Juffer en Muilwijk er al een tijd op wachten...sunlover schreef:Na nog niet eens een week beroepbaar te zijn
beroepingswerk, deel 2
Klopt, er zijn genoeg gemeente vacant met een (gedeeltelijke) predikantsplaats. Maar ja.. men wil kennelijk het neusje van de zalm. Ik heb verder echt geen idee waarom deze heren gepasseerd worden.Kislev schreef:Zo, dat is niet niks! :shock: Is er in de HHK dan een predikantenoverschot dat ze zo lang op beroepen moeten wachten? Nee, bedenk ik me nu, want de HHK Barneveld beroept regelmatig maar niet Juffer of Muilwijk.freek schreef:Juffer nog 'maar' een paar maanden. Blankers en Fekkes waren voor de scheuring al beroepbaar, dus wachten al minstens drie jaar op een beroep!Gefopt schreef:Terwijl kandidaat Juffer en Muilwijk er al een tijd op wachten...sunlover schreef:Na nog niet eens een week beroepbaar te zijn
Zou fijn voor hem zijn. Hij preekt nu regelmatig in onze (zijn eigen) gemeenst. Ik hoop niet dat hij erg ver weg gaat. Maar dat mag ik niet zeggen, wij hebben een eigen predikant, daar ben ik ook dankbaar voor. Sowieso vind ik het erg fijn dat wij ondanks een eigen herder te hebben nog regelmatig ( minimaal 2 keer in de maand) een andere dominee kunnen horen.Geka schreef:Op het forum van de HHK las ik de mededeling dat kand. Van der Linde eveneens op korte termijn een beroep zal krijgen.
Omdat het nog niet formeel is, noem ik maar geen plaatsnaam.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- sweelinck 25