Alla Breve = breed?

Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:Beste Hendrikus, ik roep niet zo maar wat, weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb. Dat c gestreept ook 8/4 kan betekenen en
het idee is ook niet zo vreemd. Er is ook geen goede reden die stukken tweemaal zo snel te spelen.
Nou, als je je oren openzet wél. Op halve snelheid, zoals jij voorstelt, worden het slaapliedjes.

Enfin: zoek eerst maar eens op waar je je wijsheid vandaan hebt. Daarna praten we verder.
Gewoon spelen zoals het er staat! Dat is niet vreemd er zijn zelfs bekende organisten die dat doen.
Daarentegen zijn er vroeger ook organisten geweest voor de oorlog die zelfs meende dat alles van Bach 2 maal zo langzaam dienst gespeeld te worden dat is pas onzin. Even als tweemaal zosnel!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Christiaan schreef:
Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:Beste Hendrikus, ik roep niet zo maar wat, weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb. Dat c gestreept ook 8/4 kan betekenen en
het idee is ook niet zo vreemd. Er is ook geen goede reden die stukken tweemaal zo snel te spelen.
Nou, als je je oren openzet wél. Op halve snelheid, zoals jij voorstelt, worden het slaapliedjes.

Enfin: zoek eerst maar eens op waar je je wijsheid vandaan hebt. Daarna praten we verder.
Gewoon spelen zoals het er staat! Dat is niet vreemd er zijn zelfs bekende organisten die dat doen.
Noem er eens een paar als je wilt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Josephus schreef:Noem er eens een paar als je wilt.
Jean-Pierre Dormant, Wilhelm Langweiler en Brad Boring :wink:
Plaats reactie