Rens, zie op Jezus. Hij zei: Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven, want mijn juk is zacht en mijn last is licht. (Matth.11:28&30)Hide me now
Under your wings
Cover me
within your mighty hand
When the oceans rise and thunders roar
I will soar with you above the storm
Father you are king over the flood
I will be still and know you are god
Find rest my soul
In Christ alone
Know his power
In quietness and trust
Wist je dat . . . [3]
- Wilma van den Berg
Rens, van harte sterkte in deze moeilijke tijd en het nemen van de juiste beslissing, met de hulp van God.Rens schreef:......ik in stééds grotere geestelijk nood kom te verkeren?
......ik geen "keuze" kan maken tussen GG en PKN, (en ook nog eens de RK regelmatig op de deur komt kloppen) ondanks de vele indringende gebeden tot God om leiding in deze wegen?
......ik door juist die ellendige zware borderline-stoornis constant heen en weer geslingerd wordt tussen uitersten?
......het bij mij álles of niets is, en er geen "grijsgebied" bestaat?
......ik er zélf stapeldol van wordt??
Hij zij met je (en Maria)!
Allereerst heel veel sterkte met het kiezen!
Rens, je moet denk ik de ervaringen van desbetreffende kerken met de kerkenraad c.q. ds. Niet mee laten wegen bij het beslissen, en ga er anders nog eens mee in gesprek. Daarnaast: Steekt er van deze kerkgenootschappen niet 1 kerk bovenuit waarvan de prediking het dichtst bij de Schrift is? Als laatste wil ik nog zeggen: Als je echt niet kan kiezen, en steld dat God geen duidelijke weg aanwijst: Ga dan lekker met Maria mee naar haar kerk! Wat is er nu fijner om 1 te zijn in het geloof en in de kerk en als je thuis komt nog fijn over de dienst napraten.
Nogmaals: Sterkte! Wat kan ik daar soms naar verlangen dat later boven in de Hemel niet meer zulke keuzes gemaakt hoeven worden! Dat boven maar 1 Kerk is!
Rens, je moet denk ik de ervaringen van desbetreffende kerken met de kerkenraad c.q. ds. Niet mee laten wegen bij het beslissen, en ga er anders nog eens mee in gesprek. Daarnaast: Steekt er van deze kerkgenootschappen niet 1 kerk bovenuit waarvan de prediking het dichtst bij de Schrift is? Als laatste wil ik nog zeggen: Als je echt niet kan kiezen, en steld dat God geen duidelijke weg aanwijst: Ga dan lekker met Maria mee naar haar kerk! Wat is er nu fijner om 1 te zijn in het geloof en in de kerk en als je thuis komt nog fijn over de dienst napraten.
Nogmaals: Sterkte! Wat kan ik daar soms naar verlangen dat later boven in de Hemel niet meer zulke keuzes gemaakt hoeven worden! Dat boven maar 1 Kerk is!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ma Vis, hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap! Wellicht is bij je behuizing een ziekenhuis bevalling noodzakelijk.Ma Vis schreef:Daphne schreef:geintje zekerMa Vis schreef:Overal en nergens.Daphne schreef: Heej, wat goed! Gefeliciteerd!Waar woon je? 8)
Nergens eigenlijk op het moment.
Daarnaast: als de plaats van bevalling een kleine bedstee in een woonwagen is, met alleen een deurtje van 1,5 m. om erin te kruipen; kríjg ik dan wel kraamhulp?
Je hebt toch allerlei arbo-regeltjes tegenwoordig?
En die poten onder het bed zijn er ook niet vrees ik...
Doe jij ook zwarte-kraamhulp? 8)
Geintje?
Die 'zwarte-kraamhulp'?
Ik bedoel; zwart in de zin van buiten de baas om.
Da's natuurlijk niet reformatorisch.
Maar er is vast geen enkele kraamhulp instantie die hun kraamhulpen bij óns laten komen (gezien de arbo).:
Maar heb je geen kennis, vroegere klasgenoot of vriendin die ooit werkzaam was in kraamzorg en je gewoon tegen een redelijke vergoeding daarna thuis kan helpen?
Ik hef mijn handen naar den hogen;Rens schreef:......ik in stééds grotere geestelijk nood kom te verkeren?
......ik geen "keuze" kan maken tussen GG en PKN, (en ook nog eens de RK regelmatig op de deur komt kloppen) ondanks de vele indringende gebeden tot God om leiding in deze wegen?
......ik door juist die ellendige zware borderline-stoornis constant heen en weer geslingerd wordt tussen uitersten?
......het bij mij álles of niets is, en er geen "grijsgebied" bestaat?
......ik er zélf stapeldol van wordt??
Mijn ziel is voor Uw alziend' ogen,
Gelijk een dor, een dorstig land,
Dat sedert lang ligt uit te drogen,
Verkwijnend, in dien doodsen stand.
O HEER', mijn toevlucht, hoor mij klagen;
Verlos mij uit des vijands lagen;
Red mij van hen, die mij vertreen;
Ik schuil, in mijn benauwde dagen,
Bij U, mijn God, bij U alleen.
Sterkte Rens.
Afgewezen schreef:Misschien helpt het gewoon een lijstje te maken met voors en tegens.
En dan kijken wat er het zwaarst weegt.
Daarbij: zwart of wit bestaat niet: het ís grijs.
Ik ben zelf om principiële redenen GG geworden vanuit de PKN. Ben ik nu in een witte kerk terechtgekomen?? :roll: :roll:
dat vind ik wel een 'zakelijke' benadering hoor. Maar misschien wel het verstandigst.
voor een zware borderliner bestaat het leven alleen uit zwart en wit, het ene uiterste tegenover het andere uiterste.Afgewezen schreef: Daarbij: zwart of wit bestaat niet: het ís grijs.
"grijs" bestaat voor hen écht niet.
mag ik daarover uit, 27-jaar durende, eigen ervaring spreken??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Natuurlijk Rens. Maar het leven kent slechts 'grijs'. En daar zul je tóch mee moeten leren leven. Ook al ben je borderliner.Rens schreef:voor een zware borderliner bestaat het leven alleen uit zwart en wit, het ene uiterste tegenover het andere uiterste.Afgewezen schreef: Daarbij: zwart of wit bestaat niet: het ís grijs.
"grijs" bestaat voor hen écht niet.
mag ik daarover uit, 27-jaar durende, eigen ervaring spreken??
Ik tóch van binnen steeds méér neig tot het onderstaande beeld, wat overeenkomt met wat gebruikelijk is binnen een bepaald kerkverband.............

enkele ontmoetingen, "toevallig" of niet, maar die allen een uitnodiging inhielden om weer terug te keren naar de GG. En dat binnen ruim een half uur in de dorpskern van Wekerom, ouderen, maar ook jonge jongens van 12/14 jaar........ze deden allen de uitnodiging uitgaan om weer te komen..........in de supermarkt, bij de bank, en al gaande over het fietspad richting huis............
is hier de Hand Gods zichtbaar, of is het slechts illusie??
en ik heb inwendig zoveel weerstand tegen de GG in het geheel, maar de preken zijn zo boeiend hier..............

enkele ontmoetingen, "toevallig" of niet, maar die allen een uitnodiging inhielden om weer terug te keren naar de GG. En dat binnen ruim een half uur in de dorpskern van Wekerom, ouderen, maar ook jonge jongens van 12/14 jaar........ze deden allen de uitnodiging uitgaan om weer te komen..........in de supermarkt, bij de bank, en al gaande over het fietspad richting huis............
is hier de Hand Gods zichtbaar, of is het slechts illusie??
en ik heb inwendig zoveel weerstand tegen de GG in het geheel, maar de preken zijn zo boeiend hier..............
Moderatorbericht:
Laat je niet leiden door het charisma van een predikant, door een boeiende of pakkende voordracht, maar door het evangelie!Rens schreef:en ik heb inwendig zoveel weerstand tegen de GG in het geheel, maar de preken zijn zo boeiend hier..............
Toets hetgeen er gezegd wordt aan het Woord. Misschien is het ergens anders wel minder boeiend, maar schriftgetrouwer. Laat je niet misleiden door je gevoel, door emotie of dramatiek.
ga je spotten met de dood??geledu schreef:Heb je een begrafenis, Rens ?
Moderatorbericht: