Vakantie noodzakelijk of niet.

Rens

Bericht door Rens »

Vroegah..............toen het leven nog niet zo jachtig was, en de mens nog niet zo onder enorme prestatiedwang stond, ging alles in veel gezapiger tempo........

nu jaagt iedereen achter van alles aan, en voorál zichzélf voorbij..........méér, méér, méér.....van álles méér, méér.......maar tijd om tot rust te komen........échte rust.........dat is er niet meer of nauwelijks!!

daarom is een tijdje off-line van álles noodzakelijk.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lelie

Bericht door Lelie »

Ik vind het bijna noodzakelijk om af en toe er eens helemaal tussenuit te zijn.
Lekker even geen verplicht gesop. Thuis blijf je toch bezig met bepaalde (huishoudelijke) klusjes, ook op sociaal gebied trouwens.
Soms is het gewoon even heerlijk om niks te "moeten" :oops: en zo bij te tanken.
helma

Bericht door helma »

Lelie schreef:Ik vind het bijna noodzakelijk om af en toe er eens helemaal tussenuit te zijn.
Lekker even geen verplicht gesop. Thuis blijf je toch bezig met bepaalde (huishoudelijke) klusjes, ook op sociaal gebied trouwens.
Soms is het gewoon even heerlijk om niks te "moeten" :oops: en zo bij te tanken.

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Arretje

Bericht door Arretje »

helma schreef:
Lelie schreef:Ik vind het bijna noodzakelijk om af en toe er eens helemaal tussenuit te zijn.

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :wink:
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Mona Lisa schreef:"vakantie noodzakelijk" is te zwaar uitgedrukt, maar ooit kreeg ik van een collega die afscheid nam een lijst met (volgens hem) 45 belangrijke punten. Eén daarvan is Once a year, go someplace you've never been before. Dat vind ik wel mooi. Bewust zijn of worden van het feit dat er leven is buiten je eigen wereldje.

Voor de rest ben ik niet zo'n vakantieganger. Het mooiste moment is voor mij het thuiskomen. Ik rij de polder in, het water, de knotwilgen, een koe op een dammetje, de kikkers, de vogels. Dan denk ik, ik ben toch eigenlijk gek om weg te gaan. Als je de schoonheid wil zien ist-ie altijd dichtbij.
Als ik jou was ging ik toch ff een x in Noorwegen kijken... ;-)
vlinder

Bericht door vlinder »

Vakantie vind ik niet noodzakelijk al zou ik weleens weg willen om eens een weekje niet te hoeven forummen :mrgreen: :P
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

vlinder schreef:Vakantie vind ik niet noodzakelijk al zou ik weleens weg willen om eens een weekje niet te hoeven forummen :mrgreen: :P
Oei oei, verslaafd vlinder????? :P :P :wink:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Rens

Bericht door Rens »

vlinder schreef:Vakantie vind ik niet noodzakelijk al zou ik weleens weg willen om eens een weekje niet te hoeven forummen :mrgreen: :P
gewoon de stekkers er af snijden............... :mrgreen:
Moderatorbericht:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Rens schreef:
Zal Memento leuk vinden...... :shock:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Rens

Bericht door Rens »

Mariavt schreef:
Rens schreef:
Zal Memento leuk vinden...... :shock:
heppie ook ff vakantie.............. :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Ellen123

Bericht door Ellen123 »

Ik probeer te zoeken naar het juiste woord..........

"Noodzakelijk" klinkt zo zwaar, maar toch.....

Wij hebben een eigen bedrijf en omdat wij op zondag niet (willen) werken hebben wij tenminste 1 dag in de week die niet in het teken staat van de zaak. Voor mij is er niets heerlijker dan 2 weken per jaar heerlijk naar een fijne camping te gaan (nederland, buitenland, duur of goedkoop dat maakt me niets uit). Die heerlijke ontspanning vind ik persoonlijk ook goed voor ons huwelijk en ook voor de kinderen is het fijn natuurlijk om 14 dagen lang zowel papa als mama de hele dag om zich heen te hebben. Ook al zijn ze nu nog erg klein ( 5 mnd en 1½ jr ).

Enne..............niks lekkerder dan voor je caravannetje lekker weg te duiken in een goed boek terwijl de kids slapen en meneer123 de vaat doet :lol:

Noodzakelijk? Waarschijnlijk niet, maar ik ben er wél van overtuigd dat we mogen geníeten van een beetje vrije tijd. Als we er maar op een verantwoorde manier mee omgaan.
" Hoe is het geregeld met jouw jongstedagsvoorziening...........? "
Marnix

Bericht door Marnix »

Arretje schreef:
helma schreef:

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :wink:
Hangt misschien ook wel af van wat voor werk je bijvoorbeeld doet, hoe vroeg je elke dag opstaat etc? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lelie

Bericht door Lelie »

Marnix schreef:
Hangt misschien ook wel af van wat voor werk je bijvoorbeeld doet, hoe vroeg je elke dag opstaat etc? :)
Precies, dat is dus huiswerk :wink:
Voor de extra duidelijkheid: het kan als een continue baan worden ervaren, hoewel ik absoluut niet mag en wil klagen :P
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lelie schreef:
Marnix schreef:
Precies, dat is dus huiswerk :wink:
Voor de extra duidelijkheid: het kan als een continue baan worden ervaren, hoewel ik absoluut niet mag en wil klagen :P
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb soms ook het gevoel dat ik 's avonds laat nog moet werken, terwijl al die anderen dan gewoon thuis kunnen zitten. Aan de andere kant, ik zou niet anders willen. Je hebt ook wel weer bepaalde vrijheden om 's middags eens met de kinderen op pad te gaan
Ik weet, mijn Verlosser leeft
wijkie

Bericht door wijkie »

Is zeker waar. Maar je was en strijk en alle schoonmaak gaat gewoon door als je thuisblijft. Terwijl je (heel raar eigenlijk) als je op vakantie gaat je de kleren gewoon een dag extra draagt, maar in elk geval de was lekker laat liggen. Ik tenminste wel.
Aan de andere kant begrijp ik mijn man ook wel, die helemaal niet zo nodig weg hoeft. Thuis heeft hij ook vakantie.
Echt noodzakelijk vind ik het niet, maar toch merk ik dat ik na een paar dagen vakantie elders, wel meer uitrust, dan na een paar dagen vakantie in eigen huis.
Plaats reactie