Klop, klop, mág ik ff?? (GerGem in bezinning)

Plaats reactie
Rens

Klop, klop, mág ik ff?? (GerGem in bezinning)

Bericht door Rens »

Niet de GerGem op zich dient zich te bezinnen................maar de ganse Christenheid dient zich te bezinnen op de állessamenbindend factor, hét centrum van ons áller leven:

Christus Jezus, en Dien gekruisigd,

vele leden van één Lichaam, onderling verschillend geschapen met verschillende talenten en mate van geloof, maar met één centrale opdracht:

Hebt elkander lief, zoals gij uzélf liefhebt.......

Doet men dit serieus, en met absolute overgave, dan zal volbracht kunnen worden op ménselijk niveau wat de Heere bad tot Zijn Vader:

"Opdat zij allen één zijn"

Maar als men zélfs binnen één kerkverband rollebollend met elkaar over straat gaat, elkaar met de Schrift op het hoofd timmert omdat men het eigen gelijk wil halen, dan is men oprecht God-onterend bezig.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Daphne

Bericht door Daphne »

offtopic:

Je titel luidt: Klopklop mág ik ff?

aan de vele :roll: reacties te zien... liever niet :P
myster

Bericht door myster »

't is wel gelezen. Ennuh... een schuldig mens zwijgt en steekt de hand in eigen boezem.
Kislev

Bericht door Kislev »

Je hebt gelijk Rens. Ik heb het stuk in het RD en in het ND gelezen over het nieuwe boek. Ik geloof het wel. Ga het boek niet aanschaffen en lees de discussie niet hier op refoforum. Nog niet eens geopend zelfs. Niet dat mr. Bart misschien geen gelijk heeft, maar het voegt zo weinig toe, althans voor mezelf niet.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Kislev schreef:Je hebt gelijk Rens. Ik heb het stuk in het RD en in het ND gelezen over het nieuwe boek. Ik geloof het wel. Ga het boek niet aanschaffen en lees de discussie niet hier op refoforum. Nog niet eens geopend zelfs. Niet dat mr. Bart misschien geen gelijk heeft, maar het voegt zo weinig toe, althans voor mezelf niet.
Kislev, Ik denk wel een wijze raad. Ik kom alleen maar met mezelf in de knoop als ik alles blijf volgen.
Ik hou het maar op een prediking met: De mens niets en God alles.
De mens schepseltje en God onbegrijpelijk groot. Wie kan zijn wijs beleid doorgronden?
Dat nieuwe leven vanuit en als gift van God uit genade wens ik mezelf en forumleden toe!
geledu

Bericht door geledu »

Oude Paden schreef:Ik hou het maar op een prediking met: De mens niets en God alles.
In deze ben ik het hartelijk met je eens !
Dit is de Schriftuurlijke grond voor de prediking.
refo

Bericht door refo »

geledu schreef:
Oude Paden schreef:Ik hou het maar op een prediking met: De mens niets en God alles.
Nou, als je de Bijbel goed zou lezen is de prediking bedoeld om de mens alles te geven.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gian

Bericht door Gian »

Beetje cliche's allemaal.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Rens

Bericht door Rens »

myster schreef:'t is wel gelezen. Ennuh... een schuldig mens zwijgt en steekt de hand in eigen boezem.
dat geldt voor állen van ons, Christenen van welke denominatie dan ook.
Moderatorbericht:
Marnix

Bericht door Marnix »

geledu schreef:
Dat is slechts het begin. Waar God naar toe gaat staat ook in de Bijbel. God allles... IN ALLEN. Door God krijgt ons leven waarde en gaan wij van niets naar alles, kinderen van de Vader, God die in ons woont, dat we kostbaar zijn voor Hem, waardevol... Ons lichaam als tempel van de Geest. Voor wie kinderen van Hem zijn is "de mens niets" niet meer van toepassing, maar het tegenovergestelde.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Marnix schreef:
geledu schreef:
Dat is slechts het begin. Waar God naar toe gaat staat ook in de Bijbel. God allles... IN ALLEN. Door God krijgt ons leven waarde en gaan wij van niets naar alles, kinderen van de Vader, God die in ons woont, dat we kostbaar zijn voor Hem, waardevol... Ons lichaam als tempel van de Geest. Voor wie kinderen van Hem zijn is "de mens niets" niet meer van toepassing, maar het tegenovergestelde.
inderdaad, we mogen wandelen in het Licht als geliefde kinderen van God. En dat is wat anders dan dat de mens niets is. Het verschil zit hem hier in: of we in Christus zijn of niet. Want wie in Christus is, is een nieuw schepsel.
Wordt de gemeente daar (na 100 jaar) wel voldoende op gewezen?
Rens

Re: Klop, klop, mág ik ff?? (GerGem in bezinning)

Bericht door Rens »

Rens schreef:Niet de GerGem op zich dient zich te bezinnen................maar de ganse Christenheid dient zich te bezinnen op de állessamenbindend factor, hét centrum van ons áller leven:

Christus Jezus, en Dien gekruisigd,

vele leden van één Lichaam, onderling verschillend geschapen met verschillende talenten en mate van geloof, maar met één centrale opdracht:

Hebt elkander lief, zoals gij uzélf liefhebt.......

Doet men dit serieus, en met absolute overgave, dan zal volbracht kunnen worden op ménselijk niveau wat de Heere bad tot Zijn Vader:

"Opdat zij allen één zijn"

Maar als men zélfs binnen één kerkverband rollebollend met elkaar over straat gaat, elkaar met de Schrift op het hoofd timmert omdat men het eigen gelijk wil halen, dan is men oprecht God-onterend bezig.
en dit geldt niet alléén de GG moet ik er helaas aan toevoegen. want zie maar eens naar de Pinksterkerken: als een voorganger iets verkondigd wat enkelen niet aanstaat, scheiden ze zich meteen af om een nieuw kerkje te stichten volgens eigen visie's.

"Mensenlief waar gaan we toch naar toe, de mensen die zijn stapeldol, ze doen maar wat ze voor de kop krijgen"
Moderatorbericht:
Plaats reactie