De prediking van Christus, n.a.v thema-avond CGO
De prediking van Christus, n.a.v thema-avond CGO
CGO Thema-avond
donderdag 7 juni 2007
Kerkgebouw Ger Gem. te Gouda.
19.30
DE PREDIKING VAN CHRISTUS
Over Christus- en christenprediking.
De kenmerken in de prediking en de plaats van Christus in het stuk van de ellende, van de verlossing en van de dankbaarheid.
Inleider : Ds J.J. van Eckeveld.
Forumbespreking o.l.v. J.H. Mauritz, m.m.v de inleider, Ds M. Karens, en Ds J.W. Verweij.
Zijn er nog geachte medeforummers die deze avond hopen te bezoeken ?
donderdag 7 juni 2007
Kerkgebouw Ger Gem. te Gouda.
19.30
DE PREDIKING VAN CHRISTUS
Over Christus- en christenprediking.
De kenmerken in de prediking en de plaats van Christus in het stuk van de ellende, van de verlossing en van de dankbaarheid.
Inleider : Ds J.J. van Eckeveld.
Forumbespreking o.l.v. J.H. Mauritz, m.m.v de inleider, Ds M. Karens, en Ds J.W. Verweij.
Zijn er nog geachte medeforummers die deze avond hopen te bezoeken ?
- Wilma van den Berg
Dat zal misschien niet meevallen. Ik weet niet of je wel vaker naar deze avonden bent geweest, maar het is er altijd erg druk!geledu schreef:Het wordt zo misschien toch nog een "mini-meeting" hoe kunnen we elkaar als forummers herkennen ?
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Ik verwacht dat ook deze avond goed bezocht zal worden.Arretje schreef:Dat zal misschien niet meevallen. Ik weet niet of je wel vaker naar deze avonden bent geweest, maar het is er altijd erg druk!geledu schreef:Het wordt zo misschien toch nog een "mini-meeting" hoe kunnen we elkaar als forummers herkennen ?
We kunnen hooguit een een briefje opspelden met onze nickname
Dat ik naar de thema avond ga is de eerste keer, wel ben ik een aantal maal naar de lezingen geweest die in Rotterdam gehouden werden.
Re: De prediking van Christus, n.a.v thema-avond CGO
Ik zou wel graag willen, maar 19:30 is eigenlijk net iets te vroeg voor ons.geledu schreef:Zijn er nog geachte medeforummers die deze avond hopen te bezoeken ?
Weet iemand of dat het dan echt begint ? Of dat het eerst een kwartiertje inloop met koffie is en daarna de lezing?
Dat zou voor ons net het verschil zijn of we kunnen.
Om elkaar te herkennen kunnen we misschien een oranje refoforumsjaal omdoen.
Het begint wel echt om half acht. Voor die tijd kun je koffie krijgen. Maar ik kan me van vorig jaar herinneren dat er op het laatste nippertje nog heel wat mensen naar binnen kwamen schuiven. Dus hopelijk houd dit je niet tegen! En anders komen jullie toch gewoon iets later binnen. Dat is helemaal niet erg hoor. (Dan weten we tenminste gelijk wie Tiberius is....Tiberius schreef:Ik zou wel graag willen, maar 19:30 is eigenlijk net iets te vroeg voor ons.geledu schreef:Zijn er nog geachte medeforummers die deze avond hopen te bezoeken ?
Weet iemand of dat het dan echt begint ? Of dat het eerst een kwartiertje inloop met koffie is en daarna de lezing?
Dat zou voor ons net het verschil zijn of we kunnen.
Om elkaar te herkennen kunnen we misschien een oranje refoforumsjaal omdoen.
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Beter had je de nickname "Aagje" kunnen nemen.Arretje schreef:Dan weten we tenminste gelijk wie Tiberius is....![]()

Of naar de meeting kunnen komen.
Zitten jullie ook allemaal op CGO, of is dit puur interesse; belangstelling?
ik ben een paar keer naar zo'n thema-avond geweest, maar dan moet ik zo vroeg weg uit mijn gezin.
Bovendien is er hier in de buurt altijd wel ergens een doordeweekse dienst. Dat is dichterbij en ik kan een paar kinderen meenemen
ik ben een paar keer naar zo'n thema-avond geweest, maar dan moet ik zo vroeg weg uit mijn gezin.
Bovendien is er hier in de buurt altijd wel ergens een doordeweekse dienst. Dat is dichterbij en ik kan een paar kinderen meenemen