Oef, jvdg. Soms vind ik je zo érg braaf... :|jvdg schreef:Ik ken hem niet.
Één kandidaat lijkt weinig, maar onder s'Heeren Gunst is het veel.
Een oproep voor ons allen: Gedenk hem in uw gebeden!!
Curatorium GGiN woensdag 30 mei
Waar slaat dit op Afgewezen?Afgewezen schreef: Oef, jvdg. Soms vind ik je zo érg braaf... :|
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Kan ik alleen maar beamen jvdg.jvdg schreef: Rechte braafheid is: Wie heeftt lust de Heere te vrezen.............
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
-
Hendrikus toch! Dacht jij echt dat de namen op die cd allemaal pseudoniemen van Herman Krijgsman waren? :mrgreen:Hendrikus schreef:Deze?J.C. Philpot schreef:We hebben ook nog ergens een orgel-improvisatie cd van hem liggen.
Geuze en Weststrate zijn er door geholpen.gallio schreef:Was het vandaag het onderzoek van Geuze en Westrate?
En waar worden de vergaderingen gehouden btw?
Geuze is dus kandidaat en vanaf half juni zullen de beroepen wel starten.
Weststrate mag de gemeentes nu dus ingaan.
De vergaderingen worden in Barneveld gehouden.
Hier het officiële bericht op refdag.nl:
Geref. Gem. in Ned. laten student toe
BARNEVELD - Het curatorium van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland heeft een student toegelaten tot de studie aan de Theologische School.
Het betreft M. Krijgsman uit Leerdam. Krijgsman (40) is docent godsdienst aan de Gomarus scholengemeenschap in Gorinchem en ouderling van de gereformeerde gemeente in Nederland in Leerdam. Hij is gehuwd en vader van zeven kinderen.
Het curatorium, dat dinsdag en gisteren in Barneveld vergaderde, heeft verder student J. A. Weststrate toestemming gegeven om na de synode, die op 13 juni plaatsheeft, een stichtelijk woord te spreken in de gemeenten.
Student A. Geuze zal direct na de synode beroepbaar zijn.
De tweejarige opleiding aan de Theologische School wordt gegeven door twee docenten, ds. F. Mallan te Alblasserdam en diaken L. M. P. Scholten te Capelle aan den IJssel.
De Gereformeerde Gemeenten in Nederland tellen ruim 21.000 leden en doopleden. Er zijn 47 gemeenten, die gediend worden door 3 predikanten en de emeritus predikant ds. F. Mallan. Ds. T. R. Treur (Chilliwack) dient de gemeenten in de Verenigde Staten en Canada.
Geref. Gem. in Ned. laten student toe
BARNEVELD - Het curatorium van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland heeft een student toegelaten tot de studie aan de Theologische School.
Het betreft M. Krijgsman uit Leerdam. Krijgsman (40) is docent godsdienst aan de Gomarus scholengemeenschap in Gorinchem en ouderling van de gereformeerde gemeente in Nederland in Leerdam. Hij is gehuwd en vader van zeven kinderen.
Het curatorium, dat dinsdag en gisteren in Barneveld vergaderde, heeft verder student J. A. Weststrate toestemming gegeven om na de synode, die op 13 juni plaatsheeft, een stichtelijk woord te spreken in de gemeenten.
Student A. Geuze zal direct na de synode beroepbaar zijn.
De tweejarige opleiding aan de Theologische School wordt gegeven door twee docenten, ds. F. Mallan te Alblasserdam en diaken L. M. P. Scholten te Capelle aan den IJssel.
De Gereformeerde Gemeenten in Nederland tellen ruim 21.000 leden en doopleden. Er zijn 47 gemeenten, die gediend worden door 3 predikanten en de emeritus predikant ds. F. Mallan. Ds. T. R. Treur (Chilliwack) dient de gemeenten in de Verenigde Staten en Canada.
Hoezo? Kunnen die niet goed leren?Een schreef:Geuze en Weststrate zijn er door geholpen.gallio schreef:Was het vandaag het onderzoek van Geuze en Westrate?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Dat is een uitdrukking waarbij men aangeeft dat iets in afhankelijkheid van de Heere gebeurd en dat Hem alleen de eer toekomt.refo schreef:Hoezo? Kunnen die niet goed leren?Een schreef:Geuze en Weststrate zijn er door geholpen.gallio schreef:Was het vandaag het onderzoek van Geuze en Westrate?
Weststrate is doctor dus zal echt wel kunnen leren.
Geuze was leraar en zorg-coördinator in het basis onderwijs, ongetwijfeld zal hij ook wel kunnen leren.
Bij 'er door helpen' denk ik aan iets heel anders.
Ik denk dat niemand (ook de kandidaten niet) maar een seconde heeft gewtijfeld aan het feit dat ze zullen slagen.
Ik denk dat niemand (ook de kandidaten niet) maar een seconde heeft gewtijfeld aan het feit dat ze zullen slagen.
--------------