je helden

Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Afgewezen, misschien moet je eens leren van Breekijzertje. De eenvoud van het inzichtloosheid. Een mooie poster aan de muur en daar dan 10 jaar naar kunnen kijken. Zijn er geen knappe godsgeleerden?
Tja, heb ik ook wel eens gedacht. Wie zou ik aan de muur hangen? Calvijn? Maar die heeft zo'n saai hoofd. En prof. Wisse kijkt weer zo eigenwijs. :wink:
Dus hangt er nu nog steeds een foto van mijn moeder met een ijsje in haar hand op mijn werkkamer... (en misschien is zij wel de theoloog van wie ik het meeste geleerd heb! :D )
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 27 apr 2007, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Kaw schreef:Afgewezen, misschien moet je eens leren van Breekijzertje. De eenvoud van het inzichtloosheid. Een mooie poster aan de muur en daar dan 10 jaar naar kunnen kijken. Zijn er geen knappe godsgeleerden? ;)

Ik herken het wel een beetje.
Was als kind gek van de boeken van Carl Mayer: Nu denk ik: wat een moralistische sukkel die voor zichzelf probeerde te bewijzen dat hij wist wat goed en fout is. (schreef al zijn boeken in de gevangenis waar hij zat voor oplichting)
Was ooit gek van de boeken van Chaim Potok. Nu denk ik: Hij probeert in al zijn boeken nogal geforceerd over te komen als hyperintellectueel die pronkt met zijn inzichten op het gebied van religie en kunst.

Maar op het gebied van godsgeleerden heb ik dat niet. Ik ga uit van hun goede bedoelingen en vergeef daarin hun tekortkomingen.
Nou, het gaat er niet om dat ik iemands tekortkomingen niet zou willen vergeven, maar het lijkt me gewoon heerlijk om helemaal te gaan voor één of meerdere theologen. Zoals je mensen hebt die helemaal weg zijn van Kohlbrugge, of van Karl Barth, of Spurgeon.
Of mensen die zich in hun denken laten vormen door de een of andere theoloog.
Shaul

Bericht door Shaul »

Helden of mensen die je hebben beïnvloed, dat is toch wat anders in mijn ogen. Maar hier een lijstje:

- Martin Buber
- Menachem Schneerson
- Arie Roos
- Rinus van Schendelen
- Apostel Petrus
memento

Bericht door memento »

Moderator opmerking

Ik heb de topic opgeruimd. Graag het vriendelijke, doch zeer dringende verzoek om serieuze topics niet te vervuilen. Het opruimen van topics is namelijk een tijdrovende bezigheid.

Uw Moderator
Unionist

Bericht door Unionist »

Shaul schreef:Helden of mensen die je hebben beïnvloed, dat is toch wat anders in mijn ogen. Maar hier een lijstje:

- Martin Buber
- Menachem Schneerson
- Arie Roos
- Rinus van Schendelen
- Apostel Petrus
Toch wel uiteenlopende namen, zou ik zeggen. Arie Roos...
Rens

Bericht door Rens »

Kaw schreef:
Was als kind gek van de boeken van Carl Mayer: Nu denk ik: wat een moralistische sukkel die voor zichzelf probeerde te bewijzen dat hij wist wat goed en fout is. (schreef al zijn boeken in de gevangenis waar hij zat voor oplichting)
Was ooit gek van de boeken van Chaim Potok. Nu denk ik: Hij probeert in al zijn boeken nogal geforceerd over te komen als hyperintellectueel die pronkt met zijn inzichten op het gebied van religie en kunst.

Maar op het gebied van godsgeleerden heb ik dat niet. Ik ga uit van hun goede bedoelingen en vergeef daarin hun tekortkomingen.
Merkwaardig dat je de éne groep wél "goede bedoelingen" toedicht, en hen hun tekortkomingen wil vergeven, maar de andere, nader genoemden, NIET..........

Alleen omdat het godsgeleerden zijn, hebben zij goede bedoelingen, en anderen niet of minder??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
myster

Bericht door myster »

Als kind verslond ik de boeken van de Kameleon en Bob Evers (net als zoveel van mijn leeftijdgenoten indertijd). Maar 1 boek heeft altijd een diepe indruk achtergelaten. Ik weet niet eens meer wie de schrijver was. Het boek heette: "Met Livingstone naar de bronnen van de Nijl" (geloof dat dat de titel was tenminste)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

myster schreef:Ik weet niet eens meer wie de schrijver was. Het boek heette: "Met Livingstone naar de bronnen van de Nijl" (geloof dat dat de titel was tenminste)
J. Kokmeijer.
Ik heb ook nog een ander oorlogsboek van hem: "Huiszoeking op de boerderij".
Shaul

Bericht door Shaul »

Unionist schreef: Toch wel uiteenlopende namen, zou ik zeggen. Arie Roos...
Is dat zo?
myster

Bericht door myster »

Tiberius schreef:
myster schreef:Ik weet niet eens meer wie de schrijver was. Het boek heette: "Met Livingstone naar de bronnen van de Nijl" (geloof dat dat de titel was tenminste)
J. Kokmeijer.
Ik heb ook nog een ander oorlogsboek van hem: "Huiszoeking op de boerderij".
die heb ik ook gelezen. Vond ik ook een geweldig boek
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Boeken van Piet Prins (in m'n jeugd) Snuf de hond, reis door de nacht.............
Mc Cheyne
Philpot
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik heb pas Dostojewski's "misdaad en straf" gelezen. Dit boek is echt zo aangrijpend. Je leert de arrogante moordenaar begrijpen. Er is een "heilige hoer" die door liefde en trouw zelfs de grootste haat en egoisme weet te overwinnen. De wijze waarop zaken aan elkaar gekoppeld worden is zo meesterlijk. Dit boek kun je niet van je afschudden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik heb geen helden
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Daphne schreef:Ik heb geen helden
Maar wel één held, bedoel je? :D
Daphne

Bericht door Daphne »

Tiberius schreef:
Daphne schreef:Ik heb geen helden