Kindermishandeling ger.gezindte

Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

JolandaOudshoorn schreef:
Bert Mulder schreef:HENDRIKUS, IK VIND HET UITERMATE LAF VAN JE, DAT JE MIJ HIER OPENBAAR ZIT TE BESCHULDIGEN VAN KINDERMISHANDELING!

WANT DAT IS EEN GROFFE LEUGEN!

AL IS HET ZO, DAT WE ALS OUDERS ONZE KINDEREN IN ALLE ZWAKTE IN DE VREZE GODS OPBRENGEN, EN WE ZONDIGEN ALLE IN VELEN,

IK HEB GOD VOOR MIJN GETUIGE DAT IK NOOIT EN TE NIMMER MIJN KINDEREN HEB MISHANDELD!
Ho Bert, niemand beschuldigt jou hier, dat is door verschillende personen gezegd. Het beroerde van dit hele verhaal is dat jouw omschrijving vaak misbruikt wordt om kinderen WEL daadwerkelijk te mishandelen. Jouw oordelend op wat je schrijft geloof ik dan ook niet dat jij je daar schuldig aanmaakt, het ligt ook meer aan het misbruik van jouw handelen dat sommigen hierdoor een nare smaak in de mond krijgen.
In plaats van dat men hier Christelijke opvoeding af zit te kraken, zou het niet beter zijn hier te posten hoe het, op Bijbelse basis, wel moet? Zoals wij als ouders ook oprecht nastreven?

En niet hier even de achterbakse leugenaars bij te zitten vallen?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens

Bericht door Rens »

Shaul schreef: Je kunt niet over iedere letter persoonlijke berichten gaan sturen.
maar wél hele topics over vól schrijven......................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bert Mulder
Contacteer:

Shaul schreef:Maar dat hij elders beweert dat je op grond van de bijbel kunt zeggen dat het verantwoord is om je kinderen te slaan, of dat dat zelfs aangemoedigd zou worden door hetgeen in de bijbel staat, dan is het niet vreemd dat ik verontwaardig reageer.

.
Denk ik zo, Shaul, dat je eerst even moet leren lezen. Want mijn Nederlands is niet zo slecht. Of heb je soms een andere Bijbel dan de mijne?

Neem Spreuken maar even op:

In de SV staat:
Weer de tucht van den jongen niet; als gij hem met de roede zult slaan, zal hij niet sterven.
Gij zult hem met de roede slaan, en zijn ziel van de hel redden.

De kanttekenaren merken bij "niet sterven" op:
Te weten, noch hier door de tijdelijke straf der overheid, noch hierna door de eeuwige straf van God.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Shaul

Bericht door Shaul »

Bert Mulder schreef:
In plaats van dat men hier Christelijke opvoeding af zit te kraken.
De eventualiteit dat jij je kinderen zou slaan vind ik helemaal niet interessant, noch heb ik de intentie te gehad jou te beschuldigen van kindermishandeling.

Echter je opmerking dat het christelijk zou zijn om je kinderen te slaan, vind ik nogal cru. Zoals Jolanda reeds heeft aangegeven, wordt dat argumenten namelijk nogal vaak misbruikt om kinderen daadwerkelijk te mishandelen.
zou het niet beter zijn hier te posten hoe het, op Bijbelse basis, wel moet?
Bedoel je hiermee hoe je kinderen moet opvoeden, of hoe je kinderen moet bestraffen als zij niet het gewenste gedrag vertonen?
En niet hier even de achterbakse leugenaars bij te zitten vallen?
Ik vermoed dat je o.a. mij hiermee bedoelt. Ik vind het niet prettig voor leugenaar te worden uitgemaakt als ik niet gelogen heb.
Bert Mulder
Contacteer:

Verder Heb 12:
5 En gij hebt vergeten19) de vermaning,20) die tot u als tot zonen spreekt: Mijn zoon, acht niet klein de kastijding des Heeren,21) en bezwijkt niet, als gij van Hem bestraft wordt;22)
6 Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.23)
7 Indien gij de kastijding verdraagt,24) zo gedraagt Zich God25) jegens u als zonen;26) (want wat zoon is er, dien de vader niet kastijdt?)
8 Maar indien gij zonder kastijding zijt, welke allen deelachtig zijn geworden, zo zijt gij dan bastaarden, en niet zonen.
9 Voorts, wij hebben de vaders onzes vleses wel tot kastijders gehad,28) en wij ontzagen hen; zullen wij dan niet veel meer den Vader der geesten29) onderworpen zijn, en leven?
10 Want genen hebben ons wel voor een korten tijd,30) naar dat het hun goed dacht, gekastijd; maar Deze kastijdt ons tot ons nut, opdat wij Zijner heiligheid31) zouden deelachtig worden.
11 En alle kastijding als die tegenwoordig is, schijnt geen zaak van vreugde, maar van droefheid te zijn; doch daarna geeft zij van zich een vreedzame vrucht32) der gerechtigheid dengenen, die door dezelve geoefend zijn.33)
Of behandelen jullie je kinderen liever als bastaarden?
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef: Neem Spreuken maar even op:

In de SV staat:
Weer de tucht van den jongen niet; als gij hem met de roede zult slaan, zal hij niet sterven.
Gij zult hem met de roede slaan, en zijn ziel van de hel redden.
Moet je het dan zo letterlijk opvatten?? Ik vind van niet................
Moderatorbericht:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Sjonge wat heb ik dan een slechte opvoeding gehad, mijn ouders sloegen nooit en tóch heb ik ze altijd innig liefgehad..
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Bert Mulder
Contacteer:

Spreuken 3:
11 Mijn zoon! verwerp de tucht des HEEREN niet, en wees niet verdrietig over Zijn kastijding;

12 Want de HEERE kastijdt dengene, dien Hij liefheeft, ja, gelijk een vader den zoon, in denwelken hij een welbehagen heeft.
Hebben jullie geen welbehagen in jullie kinderen?
Bert Mulder
Contacteer:

Spreuken 13:
24 Die zijn roede inhoudt, haat zijn zoon; maar die hem liefheeft, zoekt hem vroeg met tuchtiging.
Ik heb mijn kinderen hartelijk lief!
vlinder

Bericht door vlinder »

Ooit heb ik mijn vader erg boos gemaakt! hij zei dat hij uit liefde kastijde! Toen zei ik (ja heel brutaal) In Efeze staat: Gij vaders verwekt uw kinderen niet tot toorn,.....
Achteraf kan ik er wel om lachen ook al gaf het toen geen pas.....
Hoezo Bijbel selectief toepassen?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Bert Mulder schreef:Spreuken 3:
11 Mijn zoon! verwerp de tucht des HEEREN niet, en wees niet verdrietig over Zijn kastijding;

12 Want de HEERE kastijdt dengene, dien Hij liefheeft, ja, gelijk een vader den zoon, in denwelken hij een welbehagen heeft.
Jawel maar daar hoef ik ze niet voor te slaan al vind ik een corrigerende tik niet erg.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Bert Mulder
Contacteer:

Mariavt schreef:
Bert Mulder schreef:Spreuken 3:

Jawel maar daar hoef ik ze niet voor te slaan al vind ik een corrigerende tik niet erg.
15 De roede, en de bestraffing geeft wijsheid; maar een kind, dat aan zich zelf gelaten is, beschaamt zijn moeder.
Hoe hard menen jullie dan dat wij onze kinderen slaan?
Shaul

Bericht door Shaul »

Bert Mulder schreef:
Of behandelen jullie je kinderen liever als bastaarden?
Ik behandel mijn kinderen liever met respect voor hun lichamelijke integriteit. Ik heb bovendien ook geen geweld nodig om mijn kinderen te corrigeren.

Ik vind jouw argumentatie walgelijk, daar kastijden helemaal niet hetzelfde is als slaan.
Bert Mulder
Contacteer:

vlinder schreef:Ooit heb ik mijn vader erg boos gemaakt! hij zei dat hij uit liefde kastijde! Toen zei ik (ja heel brutaal) In Efeze staat: Gij vaders verwekt uw kinderen niet tot toorn,.....
Achteraf kan ik er wel om lachen ook al gaf het toen geen pas.....
Hoezo Bijbel selectief toepassen?
Zeker staat er dat Vlinder. En dat mogen wij als ouders nooit vergeten. Dus we MOETEN ook aan onze kinderen vergeving vragen als we ons tegen hun misdaan. En ook mogen we onze kinderen niet pesten door hun niet de redenen voor dit en dat te geven.
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:
Hoe hard menen jullie dan dat wij onze kinderen slaan?
Bert,

doordat je nogal zéér harde teksten plaatst, doe je een beeld oprijzen als zou je je kids met een lat, stok of wat dan ook, én met de blote hand, er flink van langs geven. Ook je eigen woorden geven die indruk.

Het zou handiger te formuleren zijn geweest waardoor verwrongen beeldvorming zou zijn voorkomen...............
Moderatorbericht:
Gesloten