Ervaringen met goede DVD's ?
Tegen the Lord of the Rings wordt verschillend aangekeken.........ikzelf vindt het een adembenemend epos over de strijd tussen goed en kwaad in al zijn facetten.
Hoewel ik de films al meerdere keren heb gezien, ben ik blij de complete trilogie voor een prikkie te hebben kunnen kopen.............
Hoewel ik de films al meerdere keren heb gezien, ben ik blij de complete trilogie voor een prikkie te hebben kunnen kopen.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ik heb 1 deel voor de helft gekeken, totdat ik er (letterlijk) bijna van in slaap viel. Man, wat is die saai...Rens schreef:Tegen the Lord of the Rings wordt verschillend aangekeken.........ikzelf vindt het een adembenemend epos over de strijd tussen goed en kwaad in al zijn facetten.
Nee, mijn grote favoriet blijven Laurel & Hardy, heerlijk voorspelbare onschuldige humor...
Op zich verbaast me dat niet. Ik krijg ook uit "je helden" de indruk dat de beschouwing voor jou belangrijker is dan "het verhaal". Bij mij is het in veel dingen precies andersom, ik denk dat dat gewoon een kwestie van smaak is. Iemand die dichters op zijn lijst van helden heeft zou ook eerder Tolkien waarderen dan iemand die alleen wetenschappers op de lijst heeft staan denk ik.memento schreef:Ik heb 1 deel voor de helft gekeken, totdat ik er (letterlijk) bijna van in slaap viel. Man, wat is die saai...Rens schreef:Tegen the Lord of the Rings wordt verschillend aangekeken.........ikzelf vindt het een adembenemend epos over de strijd tussen goed en kwaad in al zijn facetten.
Nee, mijn grote favoriet blijven Laurel & Hardy, heerlijk voorspelbare onschuldige humor...
Lord of the Rings is voor mij een nieuwe wereld waarin veel gebeurd dat ik om me heen en in mezelf zie, maar niet goed kan verwoorden. De tekening van de karakters raakt me op een manier die niet in een beschouwing passen.
Zo spreken ook Lewis sprookjes en fantasie verhalen me erg aan. Dingen vallen op hun plaats zonder dat ik de omschrijving voor me heb en ik er een uitgebreide beschouwing op los kan laten.
Wat betreft Lord of the Rings. Ik heb de film nooit gezien, maar ik heb ontzettend genoten van de boeken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Narnia vind ik ook geweldig. Evenals de verhalen van Salman Rushdi, met name 'de Duivelsversen' is meesterlijk (alhoewel ik Salman Rushdie niet meer wil lezen vanwege de goddeloosheid die erin voorkomt).Zo spreken ook Lewis sprookjes en fantasie verhalen me erg aan.
Ik hou van enerzijds losse, nergens op slaande, kinderlijke humor, zoals Laurel & Hardy, maar bv ook Tita Tovenaar, Home Alone, Ice Age, etc.
Aan de andere kant hou ik ook van verhalen waarin ook iets van karakter-ontwikkeling gebeurt, meer de psychische en emotionele kant van het verhaal. Bv Schindlers List (naast het feit dat het een adembenemend verhaal is, ook de ontwikkeling van SS-er tot Joden-helper), Legends of the fall, The Notebook, etc. (let op dat je de gesensureerde versie kijkt, om niet voor onaangename verrassingen te komen staan).
Zelf ook eens bekeken er van uitgaande dat het onschuldige humor was.memento schreef: Laurel & Hardy, heerlijk voorspelbare onschuldige humor...
Op een gegeven moment een scene met de twee heren in het vliegtuig, dat neerstortte.
Direct waren er engelen in beeld en een van de heren steeg op naar boven met een aureool om zijn hoofd.
Dus zelfs in deze schijnbare "onschuldige" films zitten helaas blasfemistische elementen.
slakken en zoutgeledu schreef:Zelf ook eens bekeken er van uitgaande dat het onschuldige humor was.memento schreef: Laurel & Hardy, heerlijk voorspelbare onschuldige humor...
Op een gegeven moment een scene met de twee heren in het vliegtuig, dat neerstortte.
Direct waren er engelen in beeld en een van de heren steeg op naar boven met een aureool om zijn hoofd.
Dus zelfs in deze schijnbare "onschuldige" films zitten helaas blasfemistische elementen.
Moderatorbericht:
Ik had idd ook andere bewoordingen kunnen gebruiken.Unionist schreef:blasfemisch = godslasterlijk
Hoewel ik je bezwaar begrijp (en deel), vind ik "blasfemisch" niet het juiste woord ervoor. "profaan" is wellicht beter.
Maar het gaat hier niet om het woord maar om de zaak, ik stond werkelijk verbijsterd dat dit gebeurde in een film die breed geaccepteerd wordt binnen onze reformatorische gezindte.
Rens, slakken en zout ? dit vind ik een verkeerde opmerking.
Dit is niet zomaar iets , er wordt gespot met de dood, het moment dat een mens voor Gods rechterstoel moet verschijnen en verantwoording af zal moeten leggen van al zijn daden.
Dit heeft absoluut niets te maken met wettischisme.
Of vind jij dat dit wel kan ?
@ Geledu,
zoals al is opgemerkt, is "profaan" een wat betere omschrijving.
maar als je écht óveral op gaat letten, dan kun je ook niet eens meer de straat op......en dat is géén dooddoener, want kijk maar eens om je heen!
OK, je gaat uit eigener beweging naar een film zitten kijken, en op straat móét je (voor van alles en nog wat)..........maar dan nóg.....
vanuit mijn eigen optiek, en ook kerkelijk gezien, vindt ik het nog niet zo blasfemisch als jij doet voorkomen.........
ook hier staan we dus niet op dezelfde stoep.
zoals al is opgemerkt, is "profaan" een wat betere omschrijving.
maar als je écht óveral op gaat letten, dan kun je ook niet eens meer de straat op......en dat is géén dooddoener, want kijk maar eens om je heen!
OK, je gaat uit eigener beweging naar een film zitten kijken, en op straat móét je (voor van alles en nog wat)..........maar dan nóg.....
vanuit mijn eigen optiek, en ook kerkelijk gezien, vindt ik het nog niet zo blasfemisch als jij doet voorkomen.........
Moderatorbericht:
Ok, is al gezegd.Rens schreef:@ Geledu,
zoals al is opgemerkt, is "profaan" een wat betere omschrijving.[
Als het goed is heeft Gods volk een nauw leven.maar als je écht óveral op gaat letten, dan kun je ook niet eens meer de straat op......en dat is géén dooddoener, want kijk maar eens om je heen!
Er kan dan niet veel meer door, dan zijn ze bang om Gods eer aan te tasten, want ze behoren nog maar een doel in het leven te hebben en dat is om Gods eer te bedoelen.
Wat komen ze daar vaak beschaamd mee uit in het leven van de heiligmaking.
En dan weet ik wel dat we elkaar niet allerlei wettjes en regeltjes op mogen leggen, maar als Gods eer in het geding is, dan is er niets mogelijk, ook geen DVD waar dit soort scenes in voor komen.
En dat dat leven in de laatste der dagen steeds moeilijker wordt, dat is een Bijbels gegeven , het zal hoegenaamd onmogelijk worden om te kopen en te verkopen voor hen die het teken van het beest niet dragen.
Zij die zich wensen te houden aan Gods geboden zullen steeds meer in de marge van de samenleving moeten opereren.
Als je nu zelfs ziet wat er tegen op komt als de CU wat probeert te zeggen of te regelen of als de SGP tracht te spreken op Bijbelse grondslag, dan is dat een voorteken dat het steeds moeilijker zal worden.
Een nauw leven heeft vaak een ruim sterven , werd vroeger wel eens gezegt.
En laten we daar allen maar naar staan.
Helaas niet.
@ Geledu,
ik heb soms het gevoel dat sommigen hier roomser willen zijn dan de paus, nou die IS rooms hoor.............!!
dat je "niets kunt" in het leven, nee, daar kan ik niet mee uit de voeten, ik heb geheel ánders geleerd.
ik heb soms het gevoel dat sommigen hier roomser willen zijn dan de paus, nou die IS rooms hoor.............!!
dat je "niets kunt" in het leven, nee, daar kan ik niet mee uit de voeten, ik heb geheel ánders geleerd.
Moderatorbericht:
Goed lezen Rens, goed lezen, dat heb ik ook absoluut niet gezegd.Rens schreef:@ Geledu,
Er mag verschrikkelijk veel, maar in het leven van de dankbaarheid wil de mens, als het goed ligt, alleen dat doen wat God wil.
Ik denk dat de één daar toch wel iets anders in staat dan de ander. Ook onder kinderen van God is er verschil over wat wel of wat niet kan. Vroeger was een veelgehoord argument waarom je iets niet mocht: Dat doet Gods volk niet. (Wat natuurlijk heel subjectief is, want als iemand het wél doet, is het dus blijkbaar niet Gods volk en zo draaien we het kringetje nog eens om). Ikzelf heb er een hekel aan als er passages in een film voorkomen zoals genoemd door Geledu. Dat roept bij mij een reactie op van "nou, nou, moet dat nou" in plaats van de grote woorden die Geledu gebruikt. Ik houd sowieso niet van films waarin de dood of geweld voorkomt. Zo kijk ik ook niet graag oorlogsfilms. Dat andere er minder moeite mee hebben, weet ik. Die hebben dan vaak weer moeite met andere dingen waarvan ik denk: ach.
Ik ken mensen die nadat ze tot bekering kwamen absoluut geen Sinterklaas meer konden vieren. Anderen vieren het juist met veel vrijmoedigheid. Er zijn gelovigen die van het voetbalveld afgehaald zijn bij hun bekering, ik mag ter ontspanning graag naar een mooiee wedstrijd kijken. Zo gaat dat. Ik denk dat het ook binnen één persoon nog wel kan wisselen: soms kan er weinig mee door, andere keren eeet je onder dankzegging, zeg maar.
Ik ken mensen die nadat ze tot bekering kwamen absoluut geen Sinterklaas meer konden vieren. Anderen vieren het juist met veel vrijmoedigheid. Er zijn gelovigen die van het voetbalveld afgehaald zijn bij hun bekering, ik mag ter ontspanning graag naar een mooiee wedstrijd kijken. Zo gaat dat. Ik denk dat het ook binnen één persoon nog wel kan wisselen: soms kan er weinig mee door, andere keren eeet je onder dankzegging, zeg maar.
Dat er enig verschil is wat de ene wel en de ander niet doet is een zaak van alle tijden.
Zo waren we een keer in Roemenie met een hulptransport toen we door een veranderde vrouw gewaarschuwd werden vanwege het feit dat we stonden te roken, maar die er helemaal geen kwaad in zag dat de kerkgangers met het openbaarvervoer naar de kerk kwamen.
Ook de dagelijkse boodschappen werden zonder enig bezwaar op zondag gedaan.
Anderzijds heb ik wel eens van iemand gehoord die in zijn eertijds zo in mode en kleding op ging dat hij na zijn bekering zich alleen in het donker kleedde tot eer van God, en ook zo brak met zijn boezemzonde.
Dus er is in middelmatige zaken verschil, maar als het om dood en eeuwigheid en zeker als het om Gods eer gaat , dan zal er bij ieder kind van God, als het recht ligt, een eenheid zijn in het vlieden en haten van die zonden.
Zo waren we een keer in Roemenie met een hulptransport toen we door een veranderde vrouw gewaarschuwd werden vanwege het feit dat we stonden te roken, maar die er helemaal geen kwaad in zag dat de kerkgangers met het openbaarvervoer naar de kerk kwamen.
Ook de dagelijkse boodschappen werden zonder enig bezwaar op zondag gedaan.
Anderzijds heb ik wel eens van iemand gehoord die in zijn eertijds zo in mode en kleding op ging dat hij na zijn bekering zich alleen in het donker kleedde tot eer van God, en ook zo brak met zijn boezemzonde.
Dus er is in middelmatige zaken verschil, maar als het om dood en eeuwigheid en zeker als het om Gods eer gaat , dan zal er bij ieder kind van God, als het recht ligt, een eenheid zijn in het vlieden en haten van die zonden.