Zo komt het ook niet over..............edele strijdster schreef: Ik bedoel het ook niet persoonlijk ofzo!
Maar het is een manier van denken die mij op dit moment in het hoofd rondspookt. Als ik, van roomse origine, de SV ter hand neem, dan snap ik veel dingen niet die er staan geschreven. Het is geen taal die mij eigen is.
Met het oog dáárop, mensen voor wie de SV geen "open boek" is, zouden de Kronieken een middel kúnnen zijn.
Goed, ik ken de Schrift behoorlijk goed, daar niet van, maar de Statenvertaling is voor mij een brug te vér, evenals de spreektrant die daaruit voortvloeit voor "de" gerefomeerden.
Als ik de vertaling ter hand neem die ik gewend ben, dan lééft Zijn Woord. Maar vanuit de SV is en blijft het een gesloten boek.
Daarnaast speelt natuurlijk de affaire "de afgoden televisie en radio" en "het goddelose internet" die voor mij de wereld van gereformeerden vooralsnog heeft afgegrendeld.
En ik leg dan de nadruk op vooralsnog, wat moge inhouden dat ik mij op een gegeven moment, als we beiden van de klappen, die wij hebben gekregen hierdoor, hersteld hebben, de weg mogelijk weer terug zal vinden.
Maar voorlopig wil ik er even niet aan dénken. Maar dit stukje is van een geheel ándere orde en staat buiten de topic.