Ervaringen met goede DVD's ?

Petrus

Bericht door Petrus »

edele strijdster schreef: Ik bedoel het ook niet persoonlijk ofzo!
Zo komt het ook niet over..............

Maar het is een manier van denken die mij op dit moment in het hoofd rondspookt. Als ik, van roomse origine, de SV ter hand neem, dan snap ik veel dingen niet die er staan geschreven. Het is geen taal die mij eigen is.

Met het oog dáárop, mensen voor wie de SV geen "open boek" is, zouden de Kronieken een middel kúnnen zijn.

Goed, ik ken de Schrift behoorlijk goed, daar niet van, maar de Statenvertaling is voor mij een brug te vér, evenals de spreektrant die daaruit voortvloeit voor "de" gerefomeerden.

Als ik de vertaling ter hand neem die ik gewend ben, dan lééft Zijn Woord. Maar vanuit de SV is en blijft het een gesloten boek.

Daarnaast speelt natuurlijk de affaire "de afgoden televisie en radio" en "het goddelose internet" die voor mij de wereld van gereformeerden vooralsnog heeft afgegrendeld.

En ik leg dan de nadruk op vooralsnog, wat moge inhouden dat ik mij op een gegeven moment, als we beiden van de klappen, die wij hebben gekregen hierdoor, hersteld hebben, de weg mogelijk weer terug zal vinden.

Maar voorlopig wil ik er even niet aan dénken. Maar dit stukje is van een geheel ándere orde en staat buiten de topic.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Pim schreef:Als End of the Spear op DVD is hoop ik 'm snel te kunnen kopen. In januari pas in de bioscoop in Amerika, dus dat kan nog wel ff duren.

Heeft een van jullie er al iets over gehoord/gelezen? Het is de verfilming van het boek 'Vijf kruisen in de Jungle' bezien vanuit de positie van een van de Auca stamleden.
Afgelopen weekend bekeken. Erg indrukwekkend. Je krijgt een beetje een idee hoe ingrijpend de inmenging van Westerlingen voor zo'n inheemse stam is.

Het blijft echter goed om het boek ook te lezen, omdat deze film inderdaad vanuit het gezichtspunt van de Auca's is. Dus je krijgt minder gevoel bij de zendelingen en de band die gegroeid is in de maanden van de verkenningsvluchten.
Het boek is meer een opbouw van spanning richting de anti-climax van de moord. In deze film vindt de inmenging van de zendelingen eigenlijk net zo overrompelend plaats als de Auca's dat destijds ook ervaren moeten hebben.

Voor de geïnteresseerden: kijk eens wat rond op http://www.MAF.nl
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Second Chance schijnt een goede film te zijn. ik heb hem zelf nog niet gezien, maar warschijnelijk gaan we hem rond de kerst eens kijken.
Ook The climb is een goede film. In het begin lijkt het erg voorspelbaar, maar dat valt erg mee
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gian

Bericht door Gian »

http://www.moviemeter.nl/film/6931

Lijkt me nou niet zo'n denderende film.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gian schreef:http://www.moviemeter.nl/film/6931

Lijkt me nou niet zo'n denderende film.
Deze bedoel ik niet. Hert is de film met Michael W Smith erin
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

JolandaOudshoorn schreef:Second Chance schijnt een goede film te zijn. ik heb hem zelf nog niet gezien, maar warschijnelijk gaan we hem rond de kerst eens kijken.
Ook The climb is een goede film. In het begin lijkt het erg voorspelbaar, maar dat valt erg mee
The Climb is erg goed........goede evangelisatiefilm..........zouden veel mensen op dit forum eens moeten zien..........
Unionist

Bericht door Unionist »

Weliswaar niet de DVD gezien, maar wel de losse uitzendingen van "'t Schaap met de vijf pooten" gekeken via uitzendinggemist.

Een heel grappige comedy van de KRO over een kroeg in de Jordaan. Het speelt in de jaren 60 en zelfs het delletje van de buurt (gespeeld door Georgina Verbaan) heeft keurig haar bovenste knoopje dicht.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Unionist schreef:Weliswaar niet de DVD gezien, maar wel de losse uitzendingen van "'t Schaap met de vijf pooten" gekeken via uitzendinggemist.

Een heel grappige comedy van de KRO over een kroeg in de Jordaan. Het speelt in de jaren 60 en zelfs het delletje van de buurt (gespeeld door Georgina Verbaan) heeft keurig haar bovenste knoopje dicht.
niet echt ger.gem.verantwoord denk ik zo................
Unionist

Bericht door Unionist »

Gezien?

't Schaap is niet minder verantwoord dan de meeste "seculiere" films die hieronder besproken wordt. Goed, 't is geen "Left Behind" en ook geen "Prince of Egypt", maar verder zit er weinig onvertogens in. Zie het als een streekroman maar dan met plaatjes en geluid.
Rens

Bericht door Rens »

Unionist schreef:Gezien?

't Schaap is niet minder verantwoord dan de meeste "seculiere" films die hieronder besproken wordt. Goed, 't is geen "Left Behind" en ook geen "Prince of Egypt", maar verder zit er weinig onvertogens in. Zie het als een streekroman maar dan met plaatjes en geluid.
geef mij maar het origineel met Piet Römer, Adele Bloemendaal en ..................... (verhip, ben z'n naam kwijt)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Unionist

Bericht door Unionist »

Dat was voor mijn tijd...
Rens

Bericht door Rens »

Unionist schreef:Dat was voor mijn tijd...
nog niet droog achter je oren ??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Rens schreef:geef mij maar het origineel met Piet Römer, Adele Bloemendaal en ..................... (verhip, ben z'n naam kwijt)
Leen Jongewaard. Die van "M'n opa, m'n opa, m'n opa..."
Rens

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef:
Rens schreef:geef mij maar het origineel met Piet Römer, Adele Bloemendaal en ..................... (verhip, ben z'n naam kwijt)
Leen Jongewaard. Die van "M'n opa, m'n opa, m'n opa..."
idd, Leen.........

Schitterende cast!!

"je bent toch op de wereld om mekaar te helpen nietwaar"........
Moderatorbericht:
Unionist

Bericht door Unionist »

Hendrikus.. gegoogled of wist je het nog?
Plaats reactie