Simpel, een 'gestudeerd' mens die zich alleen maar afzet tegen Rome om legitimatie te vinden in zijn eigen afscheiding. Dat is fout. Je moet de legitimitatie in je geloof zoeken in de kracht er van. Op de manier van schrijven zoals hij doet (of praten) ben je niet beter dan het instituut Rome en RKK.Origineel geplaatst door matthijs019
Wat bedoel je dan precies met: Dat soort van dominees zijn van het ergste soort
Vagevuur
Heb je wel eens wat van Maarten Luther gelezen? Ik ben nu zijn boek / commentaar op Psalm 51 aan het lezen. En waarempel: op iedere bladzij staat er wel iets over die paapse ketters, roomse dwaalleer, en ongeloof van de paus.... het zet zich fel af tegen Rome.... om legitimatie te vinden voor zijn eigen standpunten !?!Simpel, een 'gestudeerd' mens die zich alleen maar afzet tegen Rome om legitimatie te vinden in zijn eigen afscheiding. Dat is fout
(Ik zal geen quote gebruiken).
Ja, beste Paus,
Want met name Luther reageerde zijn persoonlijke frustraties af op Rome.
Het moet gezegd, Rome (het instituut) was (en is) slecht, op macht belust, corrupt, ofwel door en door ziek.
Luther alleen vertaalde zijn eigen onmacht in onredelijke aanvallen, hij ging onvoldoende uit van de kracht van het Geloof. Juist hij straalde negativisme uit.
Daarbij wilde hij de Patriarch van Konstantinopel en de Orthodoxe Kerk gebruiken (misbruiken) om zijn doel te bereiken, onder het motto: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Echter zonder te beseffen dat de Orthodoxie onveranderd en onveranderlijk is sinds het begin van de christelijke kerk.
Ja, beste Paus,
Het moet gezegd, Rome (het instituut) was (en is) slecht, op macht belust, corrupt, ofwel door en door ziek.
Luther alleen vertaalde zijn eigen onmacht in onredelijke aanvallen, hij ging onvoldoende uit van de kracht van het Geloof. Juist hij straalde negativisme uit.
Daarbij wilde hij de Patriarch van Konstantinopel en de Orthodoxe Kerk gebruiken (misbruiken) om zijn doel te bereiken, onder het motto: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Echter zonder te beseffen dat de Orthodoxie onveranderd en onveranderlijk is sinds het begin van de christelijke kerk.
strik schreef:(Ik zal geen quote gebruiken).
Ja, beste Paus,
Inderdaad de Orthodoxie Kerk is onveranderlijk gebleven, dat is ook wat Pater Dr M.Luther wilde geen eigenwillige leer en eigen bedeksel maar een zuiver Katholieke Kerk ontdaan van misverstanden en misstanden. dat was en is de bedoeling van de reformatie en geen scheuring van de Westerse kerk, hadden trouwens geen van de reformatoren die intensie integendeel.En nog zal men moeten zoeken naar eenheid;voor de ware Christen bestaan geen kerkmuren en Zijn kinderen zijn te vinden in alle denominatie.hen die dat ontkennen zijnver vallen in sektes en hebben zich zelf buiten de Kerk geplaatst; terwijl een ieder zich schuldig is te voegen bij de Kerk van de Verrezen Heer, die is zonder muren en haar Leer is die van de Apostelen af, en is de Kerk in totale overwinning en Glorie.