Ziekten komen niet van God

refo

Bericht door refo »

Zeker is het zo dat we van Adam afstammen. Echter is dat niet hetgene dat God in herinnering brengt als Hij mensen roept. Wonderlijk genoeg roept Hij op niet om te zien, maar in Zijn Zoon te geloven. Wat dat betreft is God realistisch genoeg om niet meer te refereren aan een werkverbond.

En als je heel diep theologisch graaft en de uitverkiezing strikt logisch doortrekt. Dan .....
Rens

Bericht door Rens »

refo schreef:
En als je heel diep theologisch graaft en de uitverkiezing strikt logisch doortrekt. Dan .....
jaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh, Dánnnnnnnnnnnnn.........?????????
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

refo schreef:Zeker is het zo dat we van Adam afstammen. Echter is dat niet hetgene dat God in herinnering brengt als Hij mensen roept. Wonderlijk genoeg roept Hij op niet om te zien, maar in Zijn Zoon te geloven. Wat dat betreft is God realistisch genoeg om niet meer te refereren aan een werkverbond.

Refo, met dit soort redeneren haal je de pracht van de uitverkiezing weg.

Zelfde soort redeneren: stel je dan dat het de joden, nee de romeinen waren die Jezus kruisigden. Als jij er geweest was dan had je er wel wat an gedaan....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Eppie

Bericht door Eppie »

refo schreef:Zeker is het zo dat we van Adam afstammen. Echter is dat niet hetgene dat God in herinnering brengt als Hij mensen roept. Wonderlijk genoeg roept Hij op niet om te zien, maar in Zijn Zoon te geloven. Wat dat betreft is God realistisch genoeg om niet meer te refereren aan een werkverbond.

God roept ons wel degelijk op om óók om te zien, maar tevens om vóóruit te kijken. En idd. wie de schuld van Adam niet eigend kan de vergeving in Christus niet begrijpen.
Maar wie ben ik?
Marnix

Bericht door Marnix »

Bert Mulder schreef:
Rens schreef:
memento schreef:Door de zondeval hebben WIJ ons in de allerdiepst denkbare ellende gestort,
WIE hebben de zonde in het Paradijs begaan?? Niet jij en/of ik......dus kan ik er gewoon niet mee uit de voeten dat WIJ ons in de allerdiepst denkbare ellende gestort hebben..............

God straft tot in het 4e geslacht dergenen die Hem haten, en doet barmhartigheid aan duizenden dergenen die Hem liefhebben.

Tja, ik wéét het al bij voorbaat dat je aan komt sjouwen met "eenieder God van nature haat"...........maar zó lust ik er nog wel een paar. Het is gewoon met dooddoeners de zaak dichtgooien om er maar niet te diep over te hoeven nadenken.
Ik doe dat dus wél........en kan met die stellingen gewoon niet wegkomen
.
Rens, als je stelt geen deel te hebben aan Adam, dan heb je ook geen deel aan Christus.
Rens, dat wij zelf niet van de verboden vrucht hebben gegeten klopt, maar het is niet zo relevant. Daardoor kwam wel de zonde in de wereld en daar hebben we als mensen allemaal last van. We zondigen dagelijks en staan dus sowieso bij God in de schuld. Het is goed dat te beseffen, dat we zoals de Bijbel noemt zonder het te weten in Adam veroordeeld zijn, maar ook, al zonder het te wetenin Chrisus gerechtvaardigd zijn. Aldus het doopformulier. En Paulus in Romeinen 5:

12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd. 13 Er was al zonde in de wereld voordat de wet er was; alleen, zonder wet wordt er van de zonde geen rekening bijgehouden. 14 Toch heerste de dood in de tijd van Adam tot Mozes over alle mensen, ook al begingen ze met hun zonden niet dezelfde overtreding als Adam. Nu is Adam de voorafbeelding van hem die komen zou. 15 Maar de genade gaat zijn overtreding verre te boven. Door de overtreding van één mens moesten alle mensen sterven, maar de genade die God aan alle mensen schenkt door die ene mens, Jezus Christus, is veel overvloediger. 16 Dit geschenk gaat het gevolg van de zonde van één mens verre te boven, want die ene overtreding heeft tot veroordeling geleid, maar de genade die na talloze overtredingen geschonken werd, heeft tot vrijspraak geleid. 17 Als de dood heeft geheerst door de overtreding van één mens, is het des te zekerder dat allen die de genade en de vrijspraak in zo’n overvloed hebben ontvangen, zullen heersen in het eeuwige leven, dankzij die ene mens, Jezus Christus. 18 Kortom, zoals de overtreding van één enkel mens ertoe heeft geleid dat allen werden veroordeeld, zo zal de rechtvaardigheid van één enkel mens ertoe leiden dat allen worden vrijgesproken en daardoor zullen leven.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie