ervaring met Efexor XR

Katie

Bericht door Katie »

helma schreef: het is zo lastig allemaal. Gelukkig, God zij dank, mag ik weten in Christus te zijn. Dat de Heere me niet aanziet ik wie ik ben, en wie ik blijf, maar dat Hij me, uit genade, aanziet in het Borgwerk van Christus. En ik kan met al die muizenissen bij Hem terecht.
Dan stort ik mezelf voor Hem uit; ik voel me zó mislukt! Ik wéét dat ik waardevol ben in Zijn ogen, dat Hij me niet aanziet wie ik ben in mezelf. ik wil de leugens van satan niet geloven.
Ik voel me zo vaak schuldig, dat ik niet ben die ik zou móeten zijn. Dat ik niet getrouw ben, zo onvruchtbaar, zo laks, zo opga in de dingen van alledag. Dat ik zo vaak geen zelfdiscipline heb.
Erg he! Die wereldliefde, en die eigenliefde. Ik ellendig mens...
Gelukkig dat de Heere getrouw is en het werk van Zijn handen nooit laat varen, want anders!
"Indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw; Hij kan Zichzelven niet verloochenen."
ik voel me schuldig over het eetprobleem; ik wéét dat mijn Lichaam een tempel is van de Heilige Geest en ik prop het vol met calorieën zodat mijn gezondheid eronder lijdt (rugklachten bijvoorbeeld). ik neem me ernstig voor te stóppen met (vr)eten en dat lukt zolang ik me 'happy' voel. Maar dat móet toch kunnen? ik moet toch gewoon 'nee' kunnen zeggen?
Ik wil mezelf 'accepteren' zoals ik ben; maar als ik in de spiegel kijk heb ik de neiging een lange neus naar mezelf te maken. en daar voel ik me dan vervolgens weer schuldig over.......
Ja, dat is het moeilijke. Zolang je je 'happy' voelt, lijkt het makkelijk te moeten kunnen, en als je dan weer in een dal zit, is het onweerstaanbaar...
Misschien inderdaad zoals Lydianne zegt, de oorzaak van de 'dippen' opzoeken? Anti-depressiva onderdrukken vaak eerder gevoelens of vlakken deze weg, maar nemen niet echt de oorzaak weg.

Heel veel sterkte!
Rens

Bericht door Rens »

xxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Rens op 25 apr 2007, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Daphne

Bericht door Daphne »

Beste Helma,

Dapper dat je dit durft te delen joh! Ik kan eigenlik niets meer toevoegen aan wat mn voorgangers hebben geschreven. Toch maar proberen! Houd je oog gericht op Jezus, leef voor Hem, leef met Hem en tot eer van Hem. (Leef, HEEL letterlijk!) God heeft jou gewild, Hij had je al op het oog voor je geboren was, nog sterker voor dat er uberhaubt al sprake van je was.
Dit weet je waarschijnlijk verstandelijk allemaal wel maar ik hoop en bid dat je dit ook werkelijk mag gaan voelen in en met je hart! Als je jezelf mag zien met ogen als van Jezus dan zal je verbaast staan hoe dierbaar jij in Zijn ogen bent.

Psalm 139:5 Gij bezet mij van achteren en van voren, en Gij zet Uw hand op mij.
Psalm 139:17 Daarom, hoe kostelijk zijn mij, o God, Uw gedachten! hoe machtig veel zijn haar sommen!
Zomaar 2 verzen uit psalm 139... lees vanavond de psalm eens helemaal... en bedenk dan... dit geldt ook voor jou!

Sterkte,
Daphne
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Heel erg knap vind ik het van je Helma, dat je hier zo eerlijk over bent!
Én dat je naar de huisarts bent gegaan; da's een hele stap de goede richting op.

Zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met anti-depressiva.
Werd er te afhankelijk van, en op een gegeven moment kwam een lichte medicijnvergiftiging om de hoek kijken.
De oorzaak van het probleem op te sporen en aan te pakken is dan beter denk ik.
Maar anti-depressiva zijn denk ik wel goed in cominatie, om je te helpen de moeilijkste momenten wat af te zwakken.

Is wel een erg persoonlijk verhaal, en zal bij iedereen anders zijn.

In elk geval wens ik je heel veel sterkte!

(En ik onderschrijf Katie's laatste zin van harte :!: )
helma

Re: ervaring met Efexor XR

Bericht door helma »

Ik ben er vanaf!!!!

Eergister m'n laatste beetje ingenomen. En het gaat goed!

En bovenal: de HEERE is goed!
Marnix

Bericht door Marnix »

Amen. Super!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

Geweldig.............

het zal een hele strijd zijn geweest om tot dit punt te kunnen komen!!

RESPECT HOOR!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
helma

Re:

Bericht door helma »

Daphne schreef: .....
Houd je oog gericht op Jezus, leef voor Hem, leef met Hem en tot eer van Hem. (Leef, HEEL letterlijk!) God heeft jou gewild, Hij had je al op het oog voor je geboren was, nog sterker voor dat er uberhaubt al sprake van je was.
Dit weet je waarschijnlijk verstandelijk allemaal wel maar ik hoop en bid dat je dit ook werkelijk mag gaan voelen in en met je hart! Als je jezelf mag zien met ogen als van Jezus dan zal je verbaast staan hoe dierbaar jij in Zijn ogen bent.

Psalm 139:5 Gij bezet mij van achteren en van voren, en Gij zet Uw hand op mij.
Psalm 139:17 Daarom, hoe kostelijk zijn mij, o God, Uw gedachten! hoe machtig veel zijn haar sommen!
Zomaar 2 verzen uit psalm 139... lees vanavond de psalm eens helemaal... en bedenk dan... dit geldt ook voor jou!

Sterkte,
Daphne

lieve Daphne; en dit mag ik nu vást geloven!
helma

Bericht door helma »

ik weet héél zeker dat ik never nooit meer Efexor zal innemen

nu ik helemaal gewend ben aan zonder besef ik wat voor troep het eigenlijk is en wat voor invloed het slikken heeft op je 'zijn'/je emoties e.d.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:ik weet héél zeker dat ik never nooit meer Efexor zal innemen

nu ik helemaal gewend ben aan zonder besef ik wat voor troep het eigenlijk is en wat voor invloed het slikken heeft op je 'zijn'/je emoties e.d.
Oeps.... ik hoop dat je dit op specifiek die Efexor op jou bedoeld?
Er zijn ook middelen die niet vervlakken maar die je helpen om weer 'jezelf' te worden.
Medicijnen / anti depressiva is nooit leuk, maar soms nodig én goed!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Daphne

Re: Re:

Bericht door Daphne »

helma schreef:

lieve Daphne; en dit mag ik nu vást geloven!
Amen!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:

Oeps.... ik hoop dat je dit op specifiek die Efexor op jou bedoeld?
Er zijn ook middelen die niet vervlakken maar die je helpen om weer 'jezelf' te worden.
Medicijnen / anti depressiva is nooit leuk, maar soms nodig én goed!
ja, ik bedoel Efexor
JALP

Bericht door JALP »

Sorry, maar vind het beetje stemmingmakerij naar anti-depressiva. Mijn vrouw slikt nu al 2 jaar Efexor, omdat ze dat gewoon nodig heeft. Anders gaat het mis. Ik ben ontzettend blij dat ze deze medicatie slikt na een zeer diep psychisch en lichamelijk dal. Ze kan nu weer gewoon functioneren en gaat zelfs een studie oppakken.

Het is ontzettend triest dat er zoveel onbegrip is t.o.v. anti-depressiva. Hoe vaak je je bijna moet verdedigen dat je niet gek bent als je anti-depressiva slikt is niet normaal. Hoe vaak je de reactie niet krijgt: Slik je die nog? Zou je niet af gaan bouwen? Ben je er nóg niet van af?
Nee... zeggen we dan maar... Jij zet toch ook niet de bril die je nodig hebt af...

Mensen, ik denk dat mijn boodschap wel duidelijk is: Doorbreek nu eens dat taboe over anti-depressiva
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Bijbelteksten in plaats van antidepressiva? Nee, antidepressiva zijn gewoon medicijnen die je op een bepaald moment nodig kunt hebben.
Niet voor elk dipje, maar voor een echte depressie. Daarin ben ik het helemaal met JALP eens.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Afgewezen schreef:Bijbelteksten in plaats van antidepressiva? .
daar gaat het helemaal niet over. goed lezen graag!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie