Gegroet Vaarwel.

Marnix

Bericht door Marnix »

Kislev schreef:
Daphne schreef:
Kislev schreef:
Daphne schreef:Ai Ai Ai Ai Ai.... sommigen hier willen nog 'roomscher dan de Paus' zijn zeg....... pfffffffffffffffffffffffffffff MENSEN... het is wel DUIDELIJK hoor...
O sorry, neem me niet kwalijk. Ik heb me vergist, dacht dat ik op een refoforum zat.
oei... chagerijnig? :shock:
Ja, nogal. Wel plaatselijk, namelijk op dit forum. En dat is niet jullie schuld. Niemand verplicht mij namelijk om op dit forum te kijken en menen jullie te moeten corrigeren.

Wat dat betreft kan beter ík mn conclusies trekken.

Toch blijft het triest dat het gehalte op een refoforum zo laag is. Leuk beeld voor de buitenwereld. Ook vind ik het jammer dat niemand eens zegt; ja, inderdaad, misschien kramen we teveel onzin uit en moeten we er gewoon eens even op letten wat voor topics we openen.

Uiteraard, maar wat ruimte voor niet serieuze topics (klinkt beter dan "onzinnige toppics" mag er dan nog wel zijn hoor. Wat denk je dat de buitenwereld, voor het geval die hier zou kijken. er van zou vinden als we als christenen roepen dat niet-serieuze topics niet kunnen en in die context dat we van ieder ijdel woord rekenschap moeten afleggen? Die denken dan: lekker, mag je alleen nog maar heel serieus bezig zijn.

En dat klopt niet. Als je zegt in een topic wat je 's avonds gaat eten spreek je daarmee nog geen ijdele woorden.

Katie, ook bij die tekst is het goed om de context er bij te houden. In het vers ervoor staat: 35 Een goed mens haalt uit zijn schatkamer met goede dingen het goede te voorschijn, terwijl een slecht mens uit zijn schatkamer met slechte dingen het slechte te voorschijn haalt. En in het vers erna: 37 Want op grond van je woorden zul je worden vrijgesproken, en op grond van je woorden zul je worden veroordeeld.’

Het gaat ds bij die ijdele woorden om goed en kwaad(spreken). Daarnaast betekent ijdel naast onbetekend ook: leeg, niet gefundeerd op feiten, ongegrond. Dat is wat anders dan gezellig praten over niet-serieuze onderwerpen. Daarom vind ik niet dat het in deze discussie van toepassing is.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Adviezen van Salomo:
(Doorhalen wat niet van toepassing is)

4 Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt.
5 Antwoord den zot naar zijn dwaasheid, opdat hij in zijn ogen niet wijs zij.
Breekijzertje

Re: Gegroet Vaarwel.

Bericht door Breekijzertje »

Lassie schreef:De sfeer op het forum is om te snijden!

Ik wens jullie allemaal een fijne tijd in het leven. Geniet vooral van elkaar. Een hele fijne meeting straks in mei.

Vaarwel!!

Lassie.
En hier begon het allemaal mee.......... :shock:

Ze dronken een glas, deden een plas en alles...........nee....laten we het anders doen;

Inmiddels heeft een ieder wel "de sfeer gesneden".
Laten we het stof van onze voeten schudden, de handen ineen slaan en open in het leven staan.
Rens

Bericht door Rens »

Breekijzertje schreef:

Ik wens jullie allemaal een fijne tijd in het leven. Geniet vooral van elkaar. Een hele fijne meeting straks in mei.

Vaarwel!!

Lassie.

Ze dronken een glas, deden een plas en alles...........nee....laten we het anders doen;

Laten we het stof van onze voeten schudden, de handen ineen slaan en open in het leven staan.
waarmee wij dus sámen door een héél nauw deurtje kunnen...............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marnix

Bericht door Marnix »

Breekijzertje schreef:

Vaarwel!!

Lassie.

* geeft Breekijzertje spontaan een dikke knuffel

Dat stof douche ik er vanavond wel af.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

Laten we dan ook probéren de aantallen niet-sereuze topics te beperken, ons meer trachten in te leven in wat ánderen bezighoudt (ook al zijn we het op punten niet eens), en de sfeer weer terugbrengen op het niveau zoals het was...........met respect voor elkaars eigenheid.............

niet iedereen is altijd even serieus op momenten.

Let's go ahaed..............volle kracht vooruit..............recht zo die gaat schipper.................
Moderatorbericht:
Kislev

Bericht door Kislev »

Idd, ik ben absoluut niet tegen humor. Altijd voor te porren. Heb vaak zat zitten schudden van het lachen op refoforum n.a.v. leuke postings.

Maarrr... zoals het de laatste tijd gaat heeft het niks met humor te maken. Het is veelal pure nonsens en echt zinloze tijdsbesteding. Daar mag je op een refomatorisch forum toch wel wat van zeggen? Ik hoop het echt.

Laten we dus onderstaande posting van Rens opvolgen.
Andre

Bericht door Andre »

Rens schreef:Ze dronken een glas, deden een plas en alles...........nee....laten we het anders doen;

Laten we dan ook probéren de aantallen niet-sereuze topics te beperken, ons meer trachten in te leven in wat ánderen bezighoudt (ook al zijn we het op punten niet eens), en de sfeer weer terugbrengen op het niveau zoals het was...........met respect voor elkaars eigenheid.............

niet iedereen is altijd even serieus op momenten.

Let's go ahaed..............volle kracht vooruit..............recht zo die gaat schipper.................
helemaal mee eens Rens, humor moet kunnen, zolang men niemand kwetst.
Marnix

Bericht door Marnix »

Kislev schreef:Idd, ik ben absoluut niet tegen humor. Altijd voor te porren. Heb vaak zat zitten schudden van het lachen op refoforum n.a.v. leuke postings.

Maarrr... zoals het de laatste tijd gaat heeft het niks met humor te maken. Het is veelal pure nonsens en echt zinloze tijdsbesteding. Daar mag je op een refomatorisch forum toch wel wat van zeggen? Ik hoop het echt.

Wat moet ik dan doen.. tussen mijn werk door :) :) Ik post hier genoeg zinnige dingen en af en toe wat niet zinnigs erbij. Lijkt me geen probleem... ik heb meer moeite met de serieuze topics waar je wordt afgekraakt en veroordeeld en je hele kerkgenootschap erbij bijvoorbeeld... waar je wordt verketterd... terwijl je niets anders wil doen dan de Bijbel alten spreken en Gods wil zoeken.
Rens

Bericht door Rens »

Marnix schreef:
Wat moet ik dan doen.. tussen mijn werk door :) :) Ik post hier genoeg zinnige dingen en af en toe wat niet zinnigs erbij. Lijkt me geen probleem... ik heb meer moeite met de serieuze topics waar je wordt afgekraakt en veroordeeld en je hele kerkgenootschap erbij bijvoorbeeld... waar je wordt verketterd... terwijl je niets anders wil doen dan de Bijbel alten spreken en Gods wil zoeken.
Het beroerde is, Marnix, dat de zienswijze op de Schrift, zoals bij jou in de kerk geleerd wordt, niet écht strookt met het reformatorische gedachtengoed zoals hier opgeld doet.

Op punten wél, op punten niet, maar het zijn vaker de meest wezenlijke zaken waar de verschillen blijken te zijn tussen GKv en de ref.gezindte.

Dan moet je niet vreemd opkijken als de leerstellingen en de visie van de GKv hier niet gesteund wordt.

Niet dat ik het er mee eens ben, maar dat is een gehéél ánder hoofdstuk. Dat heeft hier niks mee te maken............
Moderatorbericht:
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Marnix schreef:
Kislev schreef:Idd, ik ben absoluut niet tegen humor. Altijd voor te porren. Heb vaak zat zitten schudden van het lachen op refoforum n.a.v. leuke postings.

Marnix, al ben ik het niet met je eens in veel opzichten, 'k geloof niet dat ik respectloos ben ten opzichte van jou. Maar ik ga niet, omdat ik jou zo'n aardige jongen vind, in de belangrijkste zaken water bij de wijn doen.
Overigens, dat je op dit forum wordt 'verketterd', kun je eigenlijk wel een beetje verwachten...
Breekijzertje

.....gegroet vaarwel dus...............
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Marnix, sinds je hier zo zit te fulmineren:

Ik weet best dat dit op mij gemunt is.

Nu, ik meende dat jij in het bijzonder altijd hier de vrijheid voorstond.

En Marnix, dat is 2 richtingsverkeer.

Jij kettert alle traditie hier. Ik (wij?) ketter de GKV.

Quitte?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Breekijzertje

....och jongens........Canada ontwaakt..............
helma

Bericht door helma »

Breekijzertje schreef:....och jongens........Canada ontwaakt..............

:mrgreen: :wink:
Gesloten