Nee, maar je mag je wel afvragen of je dagelijks ook zoveel in de bijbel leest als dat je op refoforum zit.Mariavt schreef:Betekent dat dan dat je geen humor meer mag gebruiken en altijd met een uitgestreken gezicht moet rondlopen????? :roll:jvdg schreef:Bij dit soort reacties denk ik altijd dat wij veel te menselijk van GOD denken.Marnix schreef:dat ben ik... ik vind dit weer zo'n dooddoener.... is het praten over koetjes en kalfjes, gewoon leuke niet te serieuze conversaties voeren dan ijdel gepraat waarvoor je verantwoording moet afleggen?
Daar kan ik heel lang over uitwijden, maar iedereen op ons forum weet wel iets van die grootheid van GOD.
Laat ons daarnaar handelen, hoe gebrekkig dan ook.
Hij weet wat van Zijn maaksel zij te wachten.................
Gegroet Vaarwel.
Nu je het zegt....Breekijzertje schreef:Nu je het zegt....lang geleden dat "paus" hier reageerde.....Daphne schreef:Ai Ai Ai Ai Ai.... sommigen hier willen nog 'roomscher dan de Paus' zijn zeg....... pfffffffffffffffffffffffffffff MENSEN... het is wel DUIDELIJK hoor...
Kaw is hier ook al een tijd niet meer gesignaleerd. Of wel?
kan je zien wat taal een barriere kan zijn. Even de KJV, NBV en Naardense Vertaling er op nageslagen en het gaat hier duidelijk om het zeggen van dingen tegen God. Een woord uitbrengen "voor Gods aangezicht" dus dingen aan Hem beloven enzo.Kislev schreef:Prediker 5:2 Wees niet te snel met uw mond, en uw hart haaste niet een woord voort te brengen voor Gods aangezicht; want God is in den hemel, en gij zijt op de aarde; daarom laat uw woorden weinig zijn.Rens schreef:Volgens Kislev wél...............Marnix schreef:dat ben ik... ik vind dit weer zo'n dooddoener.... is het praten over koetjes en kalfjes, gewoon leuke niet te serieuze conversaties voeren dan ijdel gepraat waarvoor je verantwoording moet afleggen?
Dat is heel wat anders dan reageren in topics als "wat ga je vandaag doen, wat eet je vandaag, wist je dat..." etc.
je mag best gezellig praten over allerlei minder serieuze onderwerpen. Als je Prediker in zijn geheel leest zal je dat zien. tegelijkertijd is het inderdaad wel goed om er een gezonde balans in te hebben. Ook tijd maken voor serieuze zaken, Bijbellezen etc! Even een andere tekst uit prediker ter nuancering:
7 Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan. 8 Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur. 9 Geniet van het leven met de vrouw die je bemint. Geniet op alle dagen van je leven, die God je heeft gegeven. Het bestaan is leeg en vluchtig en je zwoegt en zwoegt onder de zon, dus geniet op elke dag. Het is het loon dat God je heeft gegeven.
JvdG, dat is gelijk ook een reaktie op jou. Dit zegt de Bijbel over God. Dat we mogen genieten van allerlei dingen... en Hij daar ook van geniet. God geniet niet vooral van de serieuze dingen die we doen en minder van de ontspanning, de gezelligheid, het plezier dat we hebben. We mogen ook vreugde hebben, plezier maken, geinen... etc. Hij geniet echt niet alleen van onze Bijbelstudies, diep inhoudelijke discussies en kerkbezoeken!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Een reactie naar mijn hart Marniks!!!Marnix schreef:kan je zien wat taal een barriere kan zijn. Even de KJV, NBV en Naardense Vertaling er op nageslagen en het gaat hier duidelijk om het zeggen van dingen tegen God. Een woord uitbrengen "voor Gods aangezicht" dus dingen aan Hem beloven enzo.Kislev schreef:Prediker 5:2 Wees niet te snel met uw mond, en uw hart haaste niet een woord voort te brengen voor Gods aangezicht; want God is in den hemel, en gij zijt op de aarde; daarom laat uw woorden weinig zijn.Rens schreef:Volgens Kislev wél...............Marnix schreef:dat ben ik... ik vind dit weer zo'n dooddoener.... is het praten over koetjes en kalfjes, gewoon leuke niet te serieuze conversaties voeren dan ijdel gepraat waarvoor je verantwoording moet afleggen?
Dat is heel wat anders dan reageren in topics als "wat ga je vandaag doen, wat eet je vandaag, wist je dat..." etc.
je mag best gezellig praten over allerlei minder serieuze onderwerpen. Als je Prediker in zijn geheel leest zal je dat zien. tegelijkertijd is het inderdaad wel goed om er een gezonde balans in te hebben. Ook tijd maken voor serieuze zaken, Bijbellezen etc! Even een andere tekst uit prediker ter nuancering:
7 Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan. 8 Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur. 9 Geniet van het leven met de vrouw die je bemint. Geniet op alle dagen van je leven, die God je heeft gegeven. Het bestaan is leeg en vluchtig en je zwoegt en zwoegt onder de zon, dus geniet op elke dag. Het is het loon dat God je heeft gegeven.
JvdG, dat is gelijk ook een reaktie op jou. Dit zegt de Bijbel over God. Dat we mogen genieten van allerlei dingen... en Hij daar ook van geniet. God geniet niet vooral van de serieuze dingen die we doen en minder van de ontspanning, de gezelligheid, het plezier dat we hebben. We mogen ook vreugde hebben, plezier maken, geinen... etc. Hij geniet echt niet alleen van onze Bijbelstudies, diep inhoudelijke discussies en kerkbezoeken!
Ja, nogal. Wel plaatselijk, namelijk op dit forum. En dat is niet jullie schuld. Niemand verplicht mij namelijk om op dit forum te kijken en menen jullie te moeten corrigeren.Daphne schreef:oei... chagerijnig? :shock:Kislev schreef:O sorry, neem me niet kwalijk. Ik heb me vergist, dacht dat ik op een refoforum zat.Daphne schreef:Ai Ai Ai Ai Ai.... sommigen hier willen nog 'roomscher dan de Paus' zijn zeg....... pfffffffffffffffffffffffffffff MENSEN... het is wel DUIDELIJK hoor...
Wat dat betreft kan beter ík mn conclusies trekken.
Toch blijft het triest dat het gehalte op een refoforum zo laag is. Leuk beeld voor de buitenwereld. Ook vind ik het jammer dat niemand eens zegt; ja, inderdaad, misschien kramen we teveel onzin uit en moeten we er gewoon eens even op letten wat voor topics we openen.
Dat die tekst vooral slaat op het spreken tegen God, mag dan waar zijn, maar dat neemt niet weg dat de zaak die Kislev aankaart op zich niet Bijbels is.Marnix schreef:kan je zien wat taal een barriere kan zijn. Even de KJV, NBV en Naardense Vertaling er op nageslagen en het gaat hier duidelijk om het zeggen van dingen tegen God. Een woord uitbrengen "voor Gods aangezicht" dus dingen aan Hem beloven enzo.Kislev schreef:Prediker 5:2 Wees niet te snel met uw mond, en uw hart haaste niet een woord voort te brengen voor Gods aangezicht; want God is in den hemel, en gij zijt op de aarde; daarom laat uw woorden weinig zijn.Rens schreef:Volgens Kislev wél...............Marnix schreef:dat ben ik... ik vind dit weer zo'n dooddoener.... is het praten over koetjes en kalfjes, gewoon leuke niet te serieuze conversaties voeren dan ijdel gepraat waarvoor je verantwoording moet afleggen?
Wat te denken van allerlei andere oproepen, als: zijt traag om te spreken (Jak.), dat je woorden met zout besprengd moeten zijn (Kol.), dat je je mag verheugen in allerlei dingen, maar wel moet bedenken dat je voor alles rekenschap moet afleggen (Pred.)?
Trouwens, lees Matt. 12:36 eens:
Maar Ik zeg u, dat van elk ijdel woord, hetwelk de mensen zullen gesproken hebben, zij van hetzelve zullen rekenschap geven in den dag des oordeels.
Dat wij in de praktijk zo ontzaglijk vaak bezig zijn met alles van het hier en nu, wil nog niet zeggen dat dat dan ook goed is.
Ik zeg niet dat je nooit mag lachen, of over dingen van het dagelijks leven praten.
Maar als we heel eerlijk zijn, leven we dan bij alles wat we zeggen en doen met het besef dat het tot eer van God moet zijn?
En dat is wel de bedoeling van ons leven!
Alles wat niet is tot eer van God is het missen van ons doel, en dus zonde.
Dat is geen farizeisme of wetticisme of wat dan ook. Ik zeg ook niet dat ik het er beter van afbreng, want o, wat zitten we vast aan al het aardse.
Maar dit is wel de praktijk van ons leven na de zondeval.
Ook voor ons 'gewone leven' hebben we dagelijks het bloed van Christus nodig. Meer overdenking daarvan zou misschien ook leiden tot een voorzichtiger gebruik van onze tong.
Laatst gewijzigd door Katie op 25 apr 2007, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Naar de smaak van jou, Kislev, (en ook Katie en gelijkgestemden) zouden dan alléén de rubrieken Theologie, Kerk en Cultuur en 3FvE op dit forum actief mogen zijn, en de andere rubrieken met al hun sub's moeten verdwijen.
Alléén over de Schrift, Oudvaders en hún geschriften, van de Schrift afgeleide geschriften en gelijkwaardige geschriften zou dan discussie mogelijk zijn.
Maarrrrrrrr, hoe kun je nu discussiëren over zaken die vaststaan zoals de Schrift en de HC en de 3FvE??? Er staat wat er staat......ténzij er dan weer over verschillen van opvatting gaan onstaan, wat weer leidt tot spreiding van kerkelijke zienswijzen en daarmee samenhangend verschillen van persóónlijke kerkelijk inzicht...........mét de "verwatering" van het reformatorische gedachtengoed omdat er steeds méér tot de conclusie gekomen moet worden dat er zoveel hoofden zoveel zinnen zijn..........
of niet soms?
Kortom, als je alléén maar een beperking wilt tot de 3 eerste rubrieken toegespitst, dan zal ook het toelatingsbeeld moeten wijzigen, en alleen mensen toelaten uit de kerken met "GG" in de naamvoering.
En dan nóg hou je fundamentele verschillen van inzicht, puur omdat je met individuele mensen te maken hebt die elk hun eigen persoonlijke opvattingen over bepaalde tekstdelen hebben.
Maar God heeft ons toch ook lachspieren geschapen, en de humoreske inslag geschonken?
Tja, sommigen missen dat laatste, maar dat is geen opzet van de Heere (lijkt mij hoor).
Alléén over de Schrift, Oudvaders en hún geschriften, van de Schrift afgeleide geschriften en gelijkwaardige geschriften zou dan discussie mogelijk zijn.
Maarrrrrrrr, hoe kun je nu discussiëren over zaken die vaststaan zoals de Schrift en de HC en de 3FvE??? Er staat wat er staat......ténzij er dan weer over verschillen van opvatting gaan onstaan, wat weer leidt tot spreiding van kerkelijke zienswijzen en daarmee samenhangend verschillen van persóónlijke kerkelijk inzicht...........mét de "verwatering" van het reformatorische gedachtengoed omdat er steeds méér tot de conclusie gekomen moet worden dat er zoveel hoofden zoveel zinnen zijn..........
of niet soms?
Kortom, als je alléén maar een beperking wilt tot de 3 eerste rubrieken toegespitst, dan zal ook het toelatingsbeeld moeten wijzigen, en alleen mensen toelaten uit de kerken met "GG" in de naamvoering.
En dan nóg hou je fundamentele verschillen van inzicht, puur omdat je met individuele mensen te maken hebt die elk hun eigen persoonlijke opvattingen over bepaalde tekstdelen hebben.
Maar God heeft ons toch ook lachspieren geschapen, en de humoreske inslag geschonken?
Tja, sommigen missen dat laatste, maar dat is geen opzet van de Heere (lijkt mij hoor).
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kislev kan voor zichzelf spreken, maar ik geloof niet dat hij bedoelt dat je altijd alleen maar over geestelijke dingen moet spreken.Rens schreef:Naar de smaak van jou, Kislev, zouden dan alléén de rubrieken Theologie, Kerk en Cultuur en 3FvE op dit forum actief mogen zijn, en de andere rubrieken met al hun sub's moeten verdwijen.
of niet soms?
Kortom, als je alléén maar een beperking wilt tot de 3 eerste rubrieken toegespitst, dan zal ook het toelatingsbeeld moeten wijzigen, en alleen mensen uit de kerken met "GG" in de naamvoering.
Dat moeten we hem ook niet in de mond leggen.
Maar een refoforum lijkt me er niet voor om continu te 'geinen, dollen' of hoe mensen dat ook willen noemen. Humor? Prima, inderdaad een gaven van God.
Maar dat is wat anders dan ijdel en nutteloos geklap.
We worden opgeroepen om onze tijd uit te kopen, niet om deze te vullen met goedkoop tijdverdrijf!
Inderdaad, een sterke vraag:
Nee, maar je mag je wel afvragen of je dagelijks ook zoveel in de bijbel leest als dat je op refoforum zit.
Katie,
als je mijn postings gelézen hebt, dan had je daarin kunnen opmerken dat ik daarin stel, uit ervaring sprekende, dat er een steeds aanhoudende golfbeweging is a la de conjunctuur.....
een tijd waarin de min of meer "zware" onderwerpen de overhand hebben, en dan weer even een korte periode dat het dollen en dazen is.
Als men daar niet tegen kan, tja, jammer dan, maar dat is nu inherent aan fora die bevolkt worden door ménsen ipv robots.
als je mijn postings gelézen hebt, dan had je daarin kunnen opmerken dat ik daarin stel, uit ervaring sprekende, dat er een steeds aanhoudende golfbeweging is a la de conjunctuur.....
een tijd waarin de min of meer "zware" onderwerpen de overhand hebben, en dan weer even een korte periode dat het dollen en dazen is.
Als men daar niet tegen kan, tja, jammer dan, maar dat is nu inherent aan fora die bevolkt worden door ménsen ipv robots.
Moderatorbericht:
Dat heb ik gezien Rens, en tot op zekere hoogte is dat ook normaal.Rens schreef:Katie,
Tot op zekere hoogte...
En zoals je omgekeerd bij hebt kunnen lezen, neem ik niet de praktijk als norm maar het Woord! Ik weet het, dat kan voor ons vlees onaangenaam zijn.