HULDE verstandige woorden .
Bert, mag ik je vriendelijk verzoeken om mijn postings niet in verband te brengen of te vermengen met het modereren?Bert Mulder schreef:Mr. Moderator, je moet wel even je leesbril op zetten.jvdg schreef: 1) Integendeel
2 & 3) Ik denk niet dat je meent het gezag van Paulus te hebben.
Het betrof een geheel andere case dan onze onderhavige
discussie.
(Overigens begrijp ik jouw opemerking over moderators niet)
4) Neiging tot zonde is al zonde.
1. Waar heb ik ooit gezegd de authoriteit van Paulus te hebben?
2. We hadden het hier over liefde of niet. Ik blijf bij mijn stelling dat (kerkelijke) tucht altijd in liefde (hoort) te geschieden.
3. In mijn geval was mijn opmerking in liefde gemaakt, en ik vind het vreemd dat jij, als moderator, (bijna) alles over de boeg laat gaan, behalve mijn post hier dus. Opeens ben ik hier liefdeloos.
4. (Neiging tot zonde is al zonde) - NIet zo vlug oordelen in dit geval JvdG. NIet elke neiging is zonde. Misschien is het zonde van mij hier te blijven, maar daar ben ik het nog niet met mezelf over eens.
5. zit ik nog over na te denken.
Sorry hoor, maar als iemand het durft te hebben over de neiging dit forum, waar allemaal christenen zitten, niet allemaal hetzelfde, maar wel volgers van Hem, over te leveren aan de satan, die vuile smerige ........., mijn grootste vijand die ik hartgrondig haat.... moet je niet vreemd opkijken als er een felle reaktie op komt.Kislev schreef:Jongens ga eens wat nuttigs doen! Diep triest deze """""discussie"""""":
In wezen slaat dit natuurlijk nergens op!!Bert Mulder schreef:Ik moet het hier wel met jullie eens zijn.Tiberius schreef:Wat ik bedoel is, dat er weinig tot geen ruimte meer is voor juist die leer, die dit forum volgens de forumregels als grondslag wil hanteren.
Dat geldt ook voor de levensstijl die gebruikelijk is binnen de aldaar genoemde kerkverbanden.
Heb ook wel eens de neiging om dit forum ook maar, om met Paulus te spreken "aan satan over te geven"
broeder Tiberius, heb ik hier bedoeld:Tiberius schreef:Het is wel behoorlijk zwaar geschut.
De kanttekenaren geven bij die tekst aan "Namelijk, door de Kerkelijke ban" en doorverwezen "Dat is, uit uwe gemeenschap te bannen".
Met betrekking tot een forum kan er natuurlijk geen sprake zijn van kerkelijke tucht.
Dan zou je alle actieve forummers moeten censureren. Dat is nogal wat!
Ik kan dat in een kerkverband wel voorstellen... Maar dit forum bestaat uit leden van allerlei kerkverbanden. Die best veel van elkaar verschillen. Dan kan je zeggen: dat is niet goed... maar dit is, in tegenstelling tot de kerk, een discussieforum waar je over dingen mag discussieren en niet een plek waar een bepaalde leer wordt vastgesteld en alleen uitgedragen mag worden.Bert Mulder schreef:broeder Tiberius, heb ik hier bedoeld:Tiberius schreef:Het is wel behoorlijk zwaar geschut.
De kanttekenaren geven bij die tekst aan "Namelijk, door de Kerkelijke ban" en doorverwezen "Dat is, uit uwe gemeenschap te bannen".
Met betrekking tot een forum kan er natuurlijk geen sprake zijn van kerkelijke tucht.
Dan zou je alle actieve forummers moeten censureren. Dat is nogal wat!
"Dat is, uit uwe gemeenschap te bannen".
In andere woorden, ik geloof wel in verantwoordelijkheid voor wat gebeurd in een organisatie waar ik lid in ben.
Dus als zo'n organizatie, zoals dit forum, met dingen bezig is waar ik het niet eens mee ben, dan heb ik, volgens mijn geweten, de plicht 1 van 2 dingen te doen:
1. Tegen die dingen waarschuwen
als niet geluisterd wordt:
2. MIjzelf van die organisatie verwijderen
Zie ik nummer 2 nog niet gebeuren, ondermeer ook om mensen zoals jijzelf. Er zijn hier nog velen hier wie ik als broeders en zusters in Christus mag herkennen.
Ik krijg de indruk dat men zich verstikt voelt door de 'vele onzin topics'Leopard schreef: Ik vind het alleen jammer dat er in verhouding weinig echte discussies meer zijn.
Goeie posting Daphne, Rens en ik sluiten ons hierbij volledig aan.Daphne schreef:
Als ik deze topic lees... zijn er genoeg mensen die lekker stevig willen discusseren. Ik zou een aantal handvatten willen reiken:
1. Start zelf eens een (serieuze) topic waarover je wil discusseren (ipv het altijd van een ander te verwachten)
2. Als er in jouw geopende topic weinig tot niet gereageert wordt (Wat ik me NIET voor kan stellen) probeer je topic dan te promoten zodat er meer reacties komen en meer discussie mogelijk is...
3. Probeer je niet te laten intimideren door 'jolige' forummers.
4. Gun jezelf (EN de jolige forummer) een plekje op refoforum
5. Doe eens mee in 'onzin topics' zodat je de 'jolige forummers' misschien een beetje leert kennen/begrijpen.
6. Respecteer een andere mening (wat niet wil zeggen dat je een andere mening aan moet nemen).
7. Probeer gezamelijk de schouders er onder te zetten!
8. Refoforum is van alle geregistreerde gebruikers (en evt. meelezers!).
9. Probeer positief tegenover zulk soort zaken te gaan staan!
10. Wat zou de Heere Jezus doen?
Zomaar 10 gedachten van mij op een rijtje... overigens: het is dus in een onwillekeurige volgorde even opgeschreven door mij
Dat men discussie heeft (of zou kunnen hebben) over zaken binnen de grenzen van de kerkverbanden zoals genoemd in de forumregels is geen probleem. Daar is dit forum voor bedoeld. Probleem is dat een aantal mensen voortdurend pogingen doet die grenzen op te zoeken en waar mogelijk te overschrijden. Voor degenen die wel binnen die grenzen (nogmaals, die worden gevormd door de kerken in de forumregels dus er is ruim voldoende breedte voor discussie) willen blijven is er nauwelijks nog de gelegenheid tot een goede discussie te komen.Adorote schreef:Maar wat is de juiste leer,ook binnen de gereformeerde gezindte van de nadere reformatie zijn behoorlijke verschillen en is men het niet eens,dus zo heeft iedereen zijn/haar juiste leer.Ook is het zo dat dit forum van Hervormde oorsprong is ter rechterzijde binnen de NHK/PKN.Leergezag en een leer kan alleen maar als men daadwerkelijk een is , anders niet.