Gegroet Vaarwel.

Adorote

Bericht door Adorote »

[quote="Kislev"]Jongens ga eens wat nuttigs doen! Diep triest deze """""discussie"""""" :cry:[/quote

HULDE verstandige woorden .
jvdg

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
jvdg schreef: 1) Integendeel
2 & 3) Ik denk niet dat je meent het gezag van Paulus te hebben.
Het betrof een geheel andere case dan onze onderhavige
discussie.
(Overigens begrijp ik jouw opemerking over moderators niet)
4) Neiging tot zonde is al zonde.
Mr. Moderator, je moet wel even je leesbril op zetten.

1. Waar heb ik ooit gezegd de authoriteit van Paulus te hebben?
2. We hadden het hier over liefde of niet. Ik blijf bij mijn stelling dat (kerkelijke) tucht altijd in liefde (hoort) te geschieden.
3. In mijn geval was mijn opmerking in liefde gemaakt, en ik vind het vreemd dat jij, als moderator, (bijna) alles over de boeg laat gaan, behalve mijn post hier dus. Opeens ben ik hier liefdeloos.
4. (Neiging tot zonde is al zonde) - NIet zo vlug oordelen in dit geval JvdG. NIet elke neiging is zonde. Misschien is het zonde van mij hier te blijven, maar daar ben ik het nog niet met mezelf over eens.
5. zit ik nog over na te denken.
Bert, mag ik je vriendelijk verzoeken om mijn postings niet in verband te brengen of te vermengen met het modereren?
Als je klachten daarover hebt kun je die op de gebruikelijke manieren indienen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Kislev schreef:Jongens ga eens wat nuttigs doen! Diep triest deze """""discussie"""""" :cry:
Sorry hoor, maar als iemand het durft te hebben over de neiging dit forum, waar allemaal christenen zitten, niet allemaal hetzelfde, maar wel volgers van Hem, over te leveren aan de satan, die vuile smerige ........., mijn grootste vijand die ik hartgrondig haat.... moet je niet vreemd opkijken als er een felle reaktie op komt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
vlinder

Bericht door vlinder »

Kom ook nog van osw. Vind dit forum wel gezellig, al moet ik zeggen dat het osw tijdperk wat serieuzer was. Daar werd idd meer gemodereerd, maar ook veel meer met bans gesmeten.
Dat is er nu een beetje af. Gemodereerd wordt er nog, zij het iets minder nadrukkelijk. Maar aan de andere kant; we zijn hier met veel volwassen mensen. Discuseren zonder ruzie moet toch kunnen?

ben het wel mee eens dat er de laatste 3-4 weken mega veel onzin topics zijn geopend!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:
Tiberius schreef:Wat ik bedoel is, dat er weinig tot geen ruimte meer is voor juist die leer, die dit forum volgens de forumregels als grondslag wil hanteren.
Dat geldt ook voor de levensstijl die gebruikelijk is binnen de aldaar genoemde kerkverbanden.
Ik moet het hier wel met jullie eens zijn.

Heb ook wel eens de neiging om dit forum ook maar, om met Paulus te spreken "aan satan over te geven"
In wezen slaat dit natuurlijk nergens op!!

Als het aan jullie lag, zouden we met z'n allen volgens alle wetjes en regeltjes die je je maar bedenken kunt moeten gaan leven..............

elders had ik al geschreven dat het een regelmatig terugkerende golfbeweging te zien geeft...............

maar néé, er zál en moet alléén óver de Schrift gesproken worden, óver álle geschriften die vandaaruit gedestileerd zijn.......als mechanische poppen waar geen greintje léven in zit.

Bovendien: wie spreekt er feitelijk VANUIT ipv OVER de Schrift en Belijdenis etc.

Kom op, laat een mens ook eens écht méns mogen zijn ipv "an puppet on a string" die nadoet wat er van hem/haar verlangt wordt middels lijntjes en koordjes.............

Ernst is er al genoeg, en ook déze golf van "overige"-topics droogt weer op, en gaan we over tot de orde van de dag.................

Maar om nu zomaar eventjes te spreken over "het forum over te geven aan de satan" gaat alle perken te buiten, zoiets past niet op dit forum.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Ben ik te ver gegaan met "aan satan overgeven"?

Mensen, als dat zo is, dan mijn hartelijk excuus. Meen dat we hier met taalgebruik verschillen te maken hebben. Hier in Canada, op kerkelijk leven gebied, is dat een vrij normale uitdrukken.

Is nooit mijn bedoeling geweest iemand te kwetsen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het is wel behoorlijk zwaar geschut.

De kanttekenaren geven bij die tekst aan "Namelijk, door de Kerkelijke ban" en doorverwezen "Dat is, uit uwe gemeenschap te bannen".
Met betrekking tot een forum kan er natuurlijk geen sprake zijn van kerkelijke tucht.
Dan zou je alle actieve forummers moeten censureren. Dat is nogal wat!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:Het is wel behoorlijk zwaar geschut.

De kanttekenaren geven bij die tekst aan "Namelijk, door de Kerkelijke ban" en doorverwezen "Dat is, uit uwe gemeenschap te bannen".
Met betrekking tot een forum kan er natuurlijk geen sprake zijn van kerkelijke tucht.
broeder Tiberius, heb ik hier bedoeld:

"Dat is, uit uwe gemeenschap te bannen".

In andere woorden, ik geloof wel in verantwoordelijkheid voor wat gebeurd in een organisatie waar ik lid in ben.

Dus als zo'n organizatie, zoals dit forum, met dingen bezig is waar ik het niet eens mee ben, dan heb ik, volgens mijn geweten, de plicht 1 van 2 dingen te doen:

1. Tegen die dingen waarschuwen

als niet geluisterd wordt:

2. MIjzelf van die organisatie verwijderen

Zie ik nummer 2 nog niet gebeuren, ondermeer ook om mensen zoals jijzelf. Er zijn hier nog velen hier wie ik als broeders en zusters in Christus mag herkennen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Bert Mulder schreef:
Tiberius schreef:Het is wel behoorlijk zwaar geschut.

broeder Tiberius, heb ik hier bedoeld:

"Dat is, uit uwe gemeenschap te bannen".

In andere woorden, ik geloof wel in verantwoordelijkheid voor wat gebeurd in een organisatie waar ik lid in ben.

Dus als zo'n organizatie, zoals dit forum, met dingen bezig is waar ik het niet eens mee ben, dan heb ik, volgens mijn geweten, de plicht 1 van 2 dingen te doen:

1. Tegen die dingen waarschuwen

als niet geluisterd wordt:

2. MIjzelf van die organisatie verwijderen

Zie ik nummer 2 nog niet gebeuren, ondermeer ook om mensen zoals jijzelf. Er zijn hier nog velen hier wie ik als broeders en zusters in Christus mag herkennen.
Ik kan dat in een kerkverband wel voorstellen... Maar dit forum bestaat uit leden van allerlei kerkverbanden. Die best veel van elkaar verschillen. Dan kan je zeggen: dat is niet goed... maar dit is, in tegenstelling tot de kerk, een discussieforum waar je over dingen mag discussieren en niet een plek waar een bepaalde leer wordt vastgesteld en alleen uitgedragen mag worden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Daphne

Bericht door Daphne »

Heb de topic zo'n beetje globaal doorgelezen... (niet helemaal want t lijkt wel alsof niemand naar zijn/haar werk is vandaag... mensenmensenmensen... wat n hoop postings na mijn laatste bezoek van zaterdagavond uurtje of 22.30!!!)

Wil toch wel eventjes kritisch reageren...

Ik pik de zin van Leopard er even tussenuit omdat deze wel een beetje overeenkomt met waar het nu over gaat...
Leopard schreef: Ik vind het alleen jammer dat er in verhouding weinig echte discussies meer zijn.
Ik krijg de indruk dat men zich verstikt voelt door de 'vele onzin topics'
en door mensen die 'niet meer echt stevig (willen?) discusseren' of zelfs een 'andere mening' hebben.
Iets begrijp ik niet. Er zijn zo 5 a 6 (als het er nie meer zijn) mensen die deze mening zijn aangedaan. PRIMA wat mij betreft maar wat ik ECHT niet begrijp... waarom laten jullie je zo uit het (discussie)veld slaan door mensen die het 'gezellig' willen hebben op refoforum.

Als ik deze topic lees... zijn er genoeg mensen die lekker stevig willen discusseren. Ik zou een aantal handvatten willen reiken:

1. Start zelf eens een (serieuze) topic waarover je wil discusseren (ipv het altijd van een ander te verwachten)
2. Als er in jouw geopende topic weinig tot niet gereageert wordt (Wat ik me NIET voor kan stellen) probeer je topic dan te promoten zodat er meer reacties komen en meer discussie mogelijk is...
3. Probeer je niet te laten intimideren door 'jolige' forummers.
4. Gun jezelf (EN de jolige forummer) een plekje op refoforum
5. Doe eens mee in 'onzin topics' zodat je de 'jolige forummers' misschien een beetje leert kennen/begrijpen.
6. Respecteer een andere mening (wat niet wil zeggen dat je een andere mening aan moet nemen).
7. Probeer gezamelijk de schouders er onder te zetten!
8. Refoforum is van alle geregistreerde gebruikers (en evt. meelezers!).
9. Probeer positief tegenover zulk soort zaken te gaan staan!
10. Wat zou de Heere Jezus doen?

Zomaar 10 gedachten van mij op een rijtje... overigens: het is dus in een onwillekeurige volgorde even opgeschreven door mij :)
Daphne

Bericht door Daphne »

vlinder schreef:@jvdg, dat is beslist de moeite waard! Daphne is een lieve meid.

Knuf van mij, zou best weer eens met jou willen bijkletsen! :wink:
:shock: :o :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: wat lief dat je dit zegt :D
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Daphne schreef:
Als ik deze topic lees... zijn er genoeg mensen die lekker stevig willen discusseren. Ik zou een aantal handvatten willen reiken:

1. Start zelf eens een (serieuze) topic waarover je wil discusseren (ipv het altijd van een ander te verwachten)
2. Als er in jouw geopende topic weinig tot niet gereageert wordt (Wat ik me NIET voor kan stellen) probeer je topic dan te promoten zodat er meer reacties komen en meer discussie mogelijk is...
3. Probeer je niet te laten intimideren door 'jolige' forummers.
4. Gun jezelf (EN de jolige forummer) een plekje op refoforum
5. Doe eens mee in 'onzin topics' zodat je de 'jolige forummers' misschien een beetje leert kennen/begrijpen.
6. Respecteer een andere mening (wat niet wil zeggen dat je een andere mening aan moet nemen).
7. Probeer gezamelijk de schouders er onder te zetten!
8. Refoforum is van alle geregistreerde gebruikers (en evt. meelezers!).
9. Probeer positief tegenover zulk soort zaken te gaan staan!
10. Wat zou de Heere Jezus doen?

Zomaar 10 gedachten van mij op een rijtje... overigens: het is dus in een onwillekeurige volgorde even opgeschreven door mij :)
Goeie posting Daphne, Rens en ik sluiten ons hierbij volledig aan.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Adorote schreef:Maar wat is de juiste leer,ook binnen de gereformeerde gezindte van de nadere reformatie zijn behoorlijke verschillen en is men het niet eens,dus zo heeft iedereen zijn/haar juiste leer.Ook is het zo dat dit forum van Hervormde oorsprong is ter rechterzijde binnen de NHK/PKN.Leergezag en een leer kan alleen maar als men daadwerkelijk een is , anders niet.
Dat men discussie heeft (of zou kunnen hebben) over zaken binnen de grenzen van de kerkverbanden zoals genoemd in de forumregels is geen probleem. Daar is dit forum voor bedoeld. Probleem is dat een aantal mensen voortdurend pogingen doet die grenzen op te zoeken en waar mogelijk te overschrijden. Voor degenen die wel binnen die grenzen (nogmaals, die worden gevormd door de kerken in de forumregels dus er is ruim voldoende breedte voor discussie) willen blijven is er nauwelijks nog de gelegenheid tot een goede discussie te komen.

Dat het forum van Hervormde oorsprong zou zijn is ten dele waar. Dat het "ter rechterzijde binnen de NHK/PKN" zou staan of gestaan hebben klopt niet. Er was sprake van een tweetal forum-opperhoofden, de één NHK en later Hersteld Hervormd, de ander GGiN. Dat geeft heel mooi de bandbreedte aan waarbinnen het forum zou moeten functioneren.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Breekijzertje schreef:Als oud-OSW-er vind ik dit een prima forum.
dat begrijp ik Breekschroot, je hebt op OSW niet anders gedaan dan griepen en hier doe je hetzelfde
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Mona Lisa schreef:
Breekijzertje schreef:Als oud-OSW-er vind ik dit een prima forum.
dat begrijp ik Breekschroot, je hebt op OSW niet anders gedaan dan griepen en hier doe je hetzelfde
Dat is een grove aantijging........deze insinuatie dient u per omgaande terug te nemen......... :x
Gesloten