Gegroet Vaarwel.

Rens

Bericht door Rens »

@ Bert en Leopard.............

het forum is aan een golf-beweging onderhevig:

soms is er een korte tijd dat er een hele hause aan nonzens-topics gestort wordt, om langzamerhand op te drogen en de golfbeweging de andere kant weer uitgaat naar het serieuze deel.

het is nét als met de conjunctuur.............opwaarts en neerwaarts, waarbij men niet meteen moet gaan gillen als het eens wat minder is.

Het gaat vanzelf wel weer voorbij.........................laat de klas maar even uitrazen tijdens dit speelkwartier, straks luidt de schoolbel wel weer, en gaan de wijze lessen weer door.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jvdg

Bericht door jvdg »

Breekijzertje schreef:Ik ga het heerlijke gevoel krijgen dat binnen afzienbare tijd veel forummers hier gaan groeten en vaarwel gaan zeggen. Ruimt lekker op........dan blijven diegenen die wèl kunnen relativeren over...............zo heeeeeeeerluk russstig.......
Dus jij gaat ook weg? :mrgreen:
Leopard

Bericht door Leopard »

@Rens

Begint op een recessie te lijken.

Zijn hier nog mensen van het omsionswil tijdperk om het maar even zo te zeggen? Ben wel benieuwd hoe je tegen de kwaliteit van refoforum aankijkt dan...

Misschien heb ik ongelijk hoor, dat kan altijd ;)
Veritas odium parit
Adorote

Bericht door Adorote »

Derhalve is dit gewoon gezeur allemaal; als men vindt dat dit forum niet goed is , iedereen is hier vrijwillig.En men zit hier ook nog is voor de gezelligheid en ontmoeting; en voor inhoudelijke discussie is altijd plaats,maar op dit forum en alle forum s met Christelijke achtergrond en zij protestants of Katholiek een op en neergaande beweging waar de leden van zo n forum zelf bij zijn, meer niet.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef:
Bert Mulder schreef:Heb ook wel eens de neiging om dit forum ook maar, om met Paulus te spreken "aan satan over te geven"
Zo'n neigimg is héél liefdeloos, hoogmoedig en Bert Mulder onwaardig.
1. Heb ik ooit gesteld dat ik zondeloos was?
2. Hoezo liefdeloos? Was Paulus liefdeloos?
3. Is het niet zo dat degene waarover Paulus zei dat hij aan satan overgegeven moest worden, niet daarna tot inkering kwam, en wederom in de kerk van Korinthe opgenomen is? Dat hoor jij, jvdg, als moderator toch wel te weten. Lees de Korinthe brieven even, aub.
4. Ik sprak hier over een neiging. Ben hier ondertussen nog wel, zodat wel blijkt dat ik niet aan die neiging ingeving gedaan heb.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens

Bericht door Rens »

Leopard schreef:@Rens

Zijn hier nog mensen van het omsionswil tijdperk om het maar even zo te zeggen? Ben wel benieuwd hoe je tegen de kwaliteit van refoforum aankijkt dan...

met mij zijn er nog meer dan genoeg oud-osw'ers......................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Leopard schreef:@Rens

Als oud-OSW-er vind ik dit een prima forum.
Als men het hier niet leuk/goed/serieus or whatever vind......dáár is het gat van de deur....u kunt gaan!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:En van jou interpretatie. Dus, wie bepaalt nou wat reformatorisch is?
De Bijbel en de Drie Formulieren van Enigheid, die als grondslag gehanteerd wordt.
Verder: de lijn van de Reformatie en de Nadere Reformatie.
Marnix schreef: En Tiberius, er wordt wel heel makkelijk gestrooid met termen als "Arminiaans gif".
Dat valt reuze mee.
Lees bijvoorbeeld het GPPB topic.
Leopard

Bericht door Leopard »

Ik heb ook nooit gezegd dat het niet gezellig mag zijn. Of dat er geen lol gemaakt mag worden.

Ik vind het alleen jammer dat er in verhouding weinig echte discussies meer zijn.

En ook de zogenaamde 'lol' in veel topics lijkt af en toe ijzige temperaturen aan te nemen.

En dat vind ik jammer. Nogal kort door de bocht omdan gelijk met 'deurgat' oplossingen te komen lijkt me. :)
Veritas odium parit
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Leopard schreef:Maar ik wijk nu toch regelmatig uit naar refoweb. (...)

Overigens: weet iemand of daar ook het gevaar aanwezig is wat Tiberius hierboven beschrijft? :wink:
In mindere mate dan hier.
Omdat het de jeugd wel duidelijk is, dat daar echt allerlei wind van leer wordt rondgestrooid.
Hier is het gevaarlijker, omdat het gebeurt onder een schijn van rechtzinnigheid.
Leopard schreef: Zijn hier nog mensen van het omsionswil tijdperk om het maar even zo te zeggen? Ben wel benieuwd hoe je tegen de kwaliteit van refoforum aankijkt dan...
OSW had uiteraard ook zijn ups en downs.
Daar werd wel wat steviger gemodereerd, had ik de indruk.

Persoonlijk vind ik refoforum steeds meer aan het opschuiven in de richting van refoweb. Uiteraard met een kleiner aantal deelnemers.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Ons hondeke laat nog een aardige erfenis na zo......... :D
jvdg

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
jvdg schreef:
Bert Mulder schreef:Heb ook wel eens de neiging om dit forum ook maar, om met Paulus te spreken "aan satan over te geven"
3. Is het niet zo dat degene waarover Paulus zei dat hij aan satan overgegeven moest worden, niet daarna tot inkering kwam, en wederom in de kerk van Korinthe opgenomen is? Dat hoor jij, jvdg, als moderator toch wel te weten. Lees de Korinthe brieven even, aub.
4. Ik sprak hier over een neiging. Ben hier ondertussen nog wel, zodat wel blijkt dat ik niet aan die neiging ingeving gedaan heb.
1) Integendeel
2 & 3) Ik denk niet dat je meent het gezag van Paulus te hebben.
Het betrof een geheel andere case dan onze onderhavige
discussie.
(Overigens begrijp ik jouw opemerking over moderators niet)
4) Neiging tot zonde is al zonde.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef: 1) Integendeel
2 & 3) Ik denk niet dat je meent het gezag van Paulus te hebben.
Het betrof een geheel andere case dan onze onderhavige
discussie.
(Overigens begrijp ik jouw opemerking over moderators niet)
4) Neiging tot zonde is al zonde.
Mr. Moderator, je moet wel even je leesbril op zetten.

1. Waar heb ik ooit gezegd de authoriteit van Paulus te hebben?
2. We hadden het hier over liefde of niet. Ik blijf bij mijn stelling dat (kerkelijke) tucht altijd in liefde (hoort) te geschieden.
3. In mijn geval was mijn opmerking in liefde gemaakt, en ik vind het vreemd dat jij, als moderator, (bijna) alles over de boeg laat gaan, behalve mijn post hier dus. Opeens ben ik hier liefdeloos.
4. (Neiging tot zonde is al zonde) - NIet zo vlug oordelen in dit geval JvdG. NIet elke neiging is zonde. Misschien is het zonde van mij hier te blijven, maar daar ben ik het nog niet met mezelf over eens.
5. zit ik nog over na te denken.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Bert Mulder schreef:
jvdg schreef:
Paulus had het hierbij over zichzelf... en niet over een vrijwillig iets aan de satan overgegeven... hij doelde er op dat God bepaalde macht had gegeven om dat te doen toch?
Tiberius schreef:n mindere mate dan hier.
Omdat het de jeugd wel duidelijk is, dat daar echt allerlei wind van leer wordt rondgestrooid.
Hier is het gevaarlijker, omdat het gebeurt onder een schijn van rechtzinnigheid.
Allerlei wind van leer... van vrijgemaakt tot OGG hier.

Dat komt omdat op Refoweb iedereen welkom is, ook mensen met rare ideeen. Daar gaan ze die discussie niet uit de weg. Dit forum is anders, het is bedoeld om met medegelovigen te discussieren en niet met andersgelovigen in de brede zin, wel in smallere zin, om over de verschillen in gereformeerd Nederland na te denken en te discussieren.

Bert, misschien ook goed eens kritisch naar jezelf te kijken. En als jij over een forum vol medechristenen die in God geloven, Hem centraal stellen en willen dienen dit durft te zeggen op basis van een aantal verschillen, omdat niet iedereen dezelfde, vaak wat conservatieve en traditionele visie heeft die jij hebt, vind ik wel liefdeloos en hoogmoedig. Je zegt in principe: Ik weet het beter en die anderen geloven niet goed... zo dat je zelfs het overleveren aan je grootste vijand durft te noemen als optie.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kislev

Bericht door Kislev »

Jongens ga eens wat nuttigs doen! Diep triest deze """""discussie"""""" :cry:
Gesloten